1 654 896 läst ·
17 707 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 178 inlägg
Den största jag har sett måste ha varit större än 75 mm. Egentligen är jag inte särskilt brydd längre när det gäller kryp, bara de inte är allt för närgångna eller försöker äta upp något jag inte vill ha uppätet (tex mig eller huset). Jag bryr mig inte ens om getingboet under takfoten ett par meter från ytterdörren. Det verkar vara snälla getingar, de bryr sig inte alls om oss.pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som ska prata teori när jag förklarar praktisk erfarenhet.
"Det är kondens runt våra dörrar i fasad till kylrummet"
Jag svarar, Ja det är kondens runt alla dörrar av den typen i fasad till kylrum i augusti i vårt klimat.
Jag får en lång harang om nån teori att det inte ska bli kondens.
O.s.v......
Jag svarar, Ja det är kondens runt alla dörrar av den typen i fasad till kylrum i augusti i vårt klimat.
O.s.v......
GAAAAH! för konstiga telefonnummer som ringer upp när man har annat viktigare för sig. När det dessutom bara står ett + i displayen, inga siffror, blir man extra trött. Svarade såklart inte men det är fan så irriterande.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Hahahahaha, känner igen mig. Det är ett problem, jag förklarar varför problemet uppstår, och svaret är att så borde det inte alls vara, nej vi vill inte att det ska vara så, det borde vara såhär istället.Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som ska prata teori när jag förklarar praktisk erfarenhet.
O.s.v......
/W
Gaaahhh! också för slumpmässiga mobilnummer som ringer upp där det inte finns någon ägare till dem. Som tur är så kan man oftast ignorera dessa då det är säljare av olika slag. Jag kan tipsa om att en del av dem inte ringer från Sverige heller, det finns telefonföretag i landet som har pooler med nummer som de hyr ut som en tjänst för att folk skall kunna ringa från callcenters utomlands. Så det är inte ens en mobiltelefon man ringer från...Keiller skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Man svarar inte, helt enkelt.Keiller skrev:
Jag minns när företaget jag jobbade på då, bytte växel och alla samtal runt om i landet fick huvudkontorets 08-nummer. Många kunder som inte svarade när lokalkontoren ringde från ”fel nummer”. Det tog ett par dagar innan vi fattade detta och vi hade ett hel del irriterade kunder på köpet. Operatören förstod inte att det skulle vara ett problem, men ändrade tillbaka till lokala riktnummer. 😄
Liknar lite mig om det finns något problem försöker jag utgå från de förutsättningar som finns och som jag kan hantera/påverka, leta alla möjligheter.Isakare skrev:
O.s.v......
För inte har vi "några trådar" där det slutar med att leta problem som kanske om vädret är det rätta skulle kunna uppstå, gör lagändring, byta politisk styrning, osv.
Keiller skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som inte har hyfs nog att svara även om de inte känner igen numret. Hur klarade ni er tidigare innan nummerpresentation existerade?Johan Gunverth skrev:
För mig är nog nio av tio okända nummer sådana som jag vill prata med.
Jag svarar alltid, har ju tiden idag.
Och så kan jag med alla mina "funderingar" stjäla tid för att ringa några andra om syftet är att "luras", händer inte ofta max någon enstaka gång/år och avslutas när det bryts, kanske med fult ord från uppringande.😀😎
Och så kan jag med alla mina "funderingar" stjäla tid för att ringa några andra om syftet är att "luras", händer inte ofta max någon enstaka gång/år och avslutas när det bryts, kanske med fult ord från uppringande.😀😎
För att på den tiden var inte telefonförsäljare ett problem. Själv svarar jag aldrig på okända nummer. Resonerar som så att vill de mig något viktigt så talar de in ett röstmeddelande eller skickar ett sms.Alfredo skrev:
Känns nästan som att jag skulle kunna rösta på MP ifall de stenhårt drev frågan om att förbjuda telefonförsäljare. Och nej jag kan inte nixa numret eftersom företag av någon korkad anledning inte får nixa och jag har en enskild firma. GAAAAHHH för telefonförsäljare.
Vad är röstmeddelande förlåt skulla ställt den frågan i tråden "Vad jag glömt"😉L lbgu skrev:
Även de bredbandsförsäljare som knackar på ger jag chansen, att jag pratar gärna bort er tid då ni inte klarar att argumentera.
Då blir de taggade och börjar "jag säger både fiber och mobilt, även TV". Japp det fixar de och när de matchat pris med någon hundralapp lägre kommer dräparen "bara Telia med bra täckning vid fritidshuset".
Och visar jag en bild på en videokassett.😇
Alla har har haft ett stort leende när de gått iväg och jag får en avhyvling från min fru.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder