1 652 242 läst ·
17 674 svar
1652k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Om någon ringer och jag inte svarar så får uppringaren höra en röst som säger att han kan läsa in ett meddelande. Sen får jag ett sms som säger att någon talat in nåt. Sen kan jag lyssna. Trodde detta var något som alla hade.A AndersS skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 169 inlägg
”Man svarar inte…”, obestämd tredje person singularAlfredo skrev:
Jag talar om hur jag tror att folk i allmänhet hanterar detta.
Nää, kopplade bort mitt för 15 år sedan. Kan jag inte svara så får den som vill ha kontakt skicka ett meddelande och om det behövs ringer jag upp.😉L lbgu skrev:
Jag ser ju vilka som ringt mig i mobilen över missade samtal också om jag vill ringa tillbaka om det t.ex. är Svenska spel.😎
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 054 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 054 inlägg
Mitt nummer finns på Eniro etc. Utöver att Telia, som jag är kund hos, ringer från spamflaggade call centers och undrar om jag är nöjd så är det klart färre än tio samtal per år.L lbgu skrev:
Eftersom du citerade mig svarar jag på det. Om det som i mitt fall inte ens fanns ett nummer att känna igen, utan bara ett " +" i displayen finns det ingen anledning att svara. Likadant om det står "dolt nummer" eller "privat nummer". Sen får det vara hur ohyfsat som helst.Alfredo skrev:
Finns det bara ett nummer som jag kan ringa upp kan jag tänka mig att svara, om jag har tid. Eller möjligen kolla upp numret först.
För mig är det också normal hyfs att svara. Om nu inte någon frångår den normala hyfsen att ha ett synligt telefonnummer, så att man kan ringa tillbaka om man inte kan svara.Alfredo skrev:
Min är lika enkel, fast åt andra hållet. Jag har nixat min telefon, så de borde inte ringa över huvud taget.Alfredo skrev: