A AndersS skrev:
Vad är röstmeddelande förlåt skulla ställt den frågan i tråden "Vad jag glömt"😉
Om någon ringer och jag inte svarar så får uppringaren höra en röst som säger att han kan läsa in ett meddelande. Sen får jag ett sms som säger att någon talat in nåt. Sen kan jag lyssna. Trodde detta var något som alla hade.

Alfredo Alfredo skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som inte har hyfs nog att svara även om de inte känner igen numret. Hur klarade ni er tidigare innan nummerpresentation existerade?

För mig är nog nio av tio okända nummer sådana som jag vill prata med.
Man svarar inte…”, obestämd tredje person singular

Jag talar om hur jag tror att folk i allmänhet hanterar detta.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag talar om hur jag tror att folk i allmänhet hanterar detta.
Och jag talar om vad jag tycker om den hanteringen. 😀

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Om du inte har nixat så låter det helt otroligt.
Jag vet faktiskt inte. Vi pratade om det hemma för över tio år sedan men minns inte om vi gjorde mer än så. Sen tror jag inte att mitt nummer är så lätt att hitta så även det kan hjälpa.

Någon "klarna" dataröst scam skräp har ringt mig på dolt id 3ggr denna månad...

L lbgu skrev:
Om någon ringer och jag inte svarar så får uppringaren höra en röst som säger att han kan läsa in ett meddelande. Sen får jag ett sms som säger att någon talat in nåt. Sen kan jag lyssna. Trodde detta var något som alla hade.
Nää, kopplade bort mitt för 15 år sedan. Kan jag inte svara så får den som vill ha kontakt skicka ett meddelande och om det behövs ringer jag upp.😉
Jag ser ju vilka som ringt mig i mobilen över missade samtal också om jag vill ringa tillbaka om det t.ex. är Svenska spel.😎

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För min del är nog drygt nio av tio okända nummer sådana jag inte vill prata med, då är det enklast att låta bli.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Min sons kompis svarar inte på okända nummer så han fick inte heller något sommarjobb.

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Min sons kompis svarar inte på okända nummer så han fick inte heller något sommarjobb.
Men han kanske lärde sig något.

• Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Karrock
L lbgu skrev:
Om du inte har nixat så låter det helt otroligt. Jag får minst ett om dan i snitt. Dom jävlarna ringer även på helger.
Mitt nummer finns på Eniro etc. Utöver att Telia, som jag är kund hos, ringer från spamflaggade call centers och undrar om jag är nöjd så är det klart färre än tio samtal per år.

Alfredo Alfredo skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som inte har hyfs nog att svara även om de inte känner igen numret. Hur klarade ni er tidigare innan nummerpresentation existerade?

Eftersom du citerade mig svarar jag på det. Om det som i mitt fall inte ens fanns ett nummer att känna igen, utan bara ett " +" i displayen finns det ingen anledning att svara. Likadant om det står "dolt nummer" eller "privat nummer". Sen får det vara hur ohyfsat som helst.

Finns det bara ett nummer som jag kan ringa upp kan jag tänka mig att svara, om jag har tid. Eller möjligen kolla upp numret först.

Keiller Keiller skrev:
finns det ingen anledning att svara. Likadant om det står "dolt nummer" eller "privat nummer"
För mig är anledningen enkel. Någon söker kontakt med mig och förutom att normalt hyfs gör att jag besvarar kontaktförsöket, ligger det även ofta i mitt eget intresse att kontakt upprättas.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har inga problem med dem idag heller. Får nog inte ens tio sådana samtal per år, alltså helt försumbart.
Ibland 10 om dagen, men det kanske beror på att jag har en firma registrerad.
Har Truecaller på telefonen, så de får aldrig nått svar av mig.

Alfredo Alfredo skrev:
För mig är anledningen enkel. Någon söker kontakt med mig och förutom att normalt hyfs gör att jag besvarar kontaktförsöket, ligger det även ofta i mitt eget intresse att kontakt upprättas.
För mig är det också normal hyfs att svara. Om nu inte någon frångår den normala hyfsen att ha ett synligt telefonnummer, så att man kan ringa tillbaka om man inte kan svara.

Alfredo Alfredo skrev:
Min är lika enkel, fast åt andra hållet. Jag har nixat min telefon, så de borde inte ringa över huvud taget.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.