1 657 194 läst ·
17 756 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja men precis, jag funderade oxå på att det är lite bakvänt skrivet.C cpalm skrev:Avtalet är till synes tokigt formulerat. Som jag läser det innebär det ordagrant att om de informerar för sent, t.ex. dagen innan prishöjningen, skulle du alltså inte ha någon rätt alls att säga upp avtalet.
Det som normalt gäller är att de måste informera minst en månad innan för att ändringen skall vara giltig.
Och man har sedan fram till ändringsdagen på sig att säga upp utan särskilda villkor.
De vill att det det ska stå så som kundtjänst säger men lydelsen anger nåt annat.
Och jag har som sagt kunnat säga upp avtal så här tidigare med det som ”normalt gäller” som du skriver.
Frågan är nu bara hur jag ska kunna övertyga Ownit om deras miss.
Jag har tid att ha telefonen i kö när jag sitter i distansmöten i studierna…
Hon är klok hon. Den största husspindeln som jag sett och fångat traskade över parkettgolvet här hemma kunde man faktiskt höra när den rörde sig över golvet. Trodde inte det var möjligt, men så var fallet. Helt galet. Obehagligt stora.A AndersS skrev:
Hade en liknande upplevelse när jag tapetserade ett rum och hade tagit ned taklisterna. Plötsligt hör jag något som går bakom mig, vänder mig om och får då den största husspindel jag någonsin har sett i ansiktet. Saken är att den bodde i köksfönstret en våning upp och vi lät den vara då den var intressant för barnen att titta på då den var så stor, men jag visste inte att den skulle kunna ta sig genom bjälklaget till mitten av huset och dyka upp några centimeter från ansiktet. DÅ hoppade jag till...M MasMats skrev:
Gaaah. En nära vän förlorade sin mamma förra veckan (lungcancer) och sin pappa igår (levercancer). Vännen är strax över 40 och båda föräldrarna var strax under 70, livet är orimligt orättvist ibland.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 457 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 457 inlägg
Ja, nu har de börjat visa sig, de brukar komma denna tiden på året. Senast i går kväll dök en bamsing upp vid bäddsoffan.. jag lät den vara 🕷️pacman42 skrev:
Hade en liknande upplevelse när jag tapetserade ett rum och hade tagit ned taklisterna. Plötsligt hör jag något som går bakom mig, vänder mig om och får då den största husspindel jag någonsin har sett i ansiktet. Saken är att den bodde i köksfönstret en våning upp och vi lät den vara då den var intressant för barnen att titta på då den var så stor, men jag visste inte att den skulle kunna ta sig genom bjälklaget till mitten av huset och dyka upp några centimeter från ansiktet. DÅ hoppade jag till...
Man kanske skulle köpa den där fångaren som visades, får också in mkt getingar under somrarna....🐝
Fast en så stor husspindel är flera år gammal. Läste nån gång att de växer cirka en cm per år.K Kakelugnen566 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 457 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 457 inlägg
Jagar och äter inte Hampus spindlarna?K Kakelugnen566 skrev:
Det gör vår Frasse i alla fall.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 457 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 457 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 457 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 457 inlägg
GAAAAHHHH!!!! Skulle fylla hönsens 5-liters vattenspann och naturligtvis brast handtaget när jag skulle lyfta det från diskbänken..
ja resten är inte så svår att räkna ut..
😡
ja resten är inte så svår att räkna ut..
😡
De kryper igenom ganska små hål, men de kan även helt enkelt traska upp och ner för trappan.pacman42 skrev:
Hade en liknande upplevelse när jag tapetserade ett rum och hade tagit ned taklisterna. Plötsligt hör jag något som går bakom mig, vänder mig om och får då den största husspindel jag någonsin har sett i ansiktet. Saken är att den bodde i köksfönstret en våning upp och vi lät den vara då den var intressant för barnen att titta på då den var så stor, men jag visste inte att den skulle kunna ta sig genom bjälklaget till mitten av huset och dyka upp några centimeter från ansiktet. DÅ hoppade jag till...
Jag hittade två stycken på mitt skrivbord en gång. De var bara medelstora (5 cm) men min man fick ändå eskortera ut dem. I källaren får däremot de gärna vara, jag tror att de gör nytta där. Vi hade långsprötad silverfisk i förra huset och vi måste ju ha fått med oss en del vid flytten. Jag såg några enstaka under de första månaderna, men nu har vi inte sett röken av dem på flera år.