Alfredo Alfredo skrev:
Vissa maskiner justerar prognosen under körning. Sen är det inte dumt att få info om när den faktiskt är klar utan att behöva hålla rätt på det själv.
En 200 kronors WiFi kamera riktad mot displayen på apparaten löser problemet och kan flyttas till vilken apparat som helst.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
En 200 kronors WiFi kamera riktad mot displayen på apparaten löser problemet
Ja det finns andra sätt att lösa det. Själv föredrar jag en enkel standardiserad lösning hellre än att rigga kameror och försöka få till bildanalys som meddelar mig när maskinen är klar. Men visst, finner man nöje i att tota ihop en sådan lösning så går det givetvis också.

hsd
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det finns andra sätt att lösa det. Själv föredrar jag en enkel standardiserad lösning hellre än att rigga kameror och försöka få till bildanalys som meddelar mig när maskinen är klar. Men visst, finner man nöje i att tota ihop en sådan lösning så går det givetvis också.
Då missar Du möjligheter till att styra maskinen från soffan , bilen, jobbet...

hsd hsd skrev:
Borde inte den kommentaren vara riktad till @Dilato och inte till mig. Jag är ju den som föredrar standardiserade lösningar som ger dessa möjligheter.

D Dilato skrev:
En 200 kronors WiFi kamera riktad mot displayen på apparaten löser problemet och kan flyttas till vilken apparat som helst.
Är det så man gör i Afrika?😉

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Ett sms till partnern så är den laddad 😉😂

Alfredo Alfredo skrev:
Vissa uppskattar att kunna få information om när maskinen är klar.
Den informationen ger min tvättmaskin och diskmaskin utan wifi.

R roli skrev:
Den informationen ger min tvättmaskin och diskmaskin utan wifi.
Min med, men bara om den är inom synhåll. Speciellt på landet skulle jag uppskatta info om när maskinen är klar och tvätten kan hängas, då jag ofta är i ett annat hus än tvättmaskinen.

För mig räcket det att man inom hörhåll....

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Finns kanske roligare saker att se på skärmen......

K Kane skrev:
Finns kanske roligare saker att se på skärmen......
Kanske har han den delar av dygnet inne i hönshuset😉

D Dilato skrev:
Mina maskiner visar på displayen vid start hur lång tid som programmet tar..så nu plus den tiden är klartid...men det är klart, både matte och minuter per timme är svåra grejer😆
Min maskin står i källaren i ett annat hus. Dessutom bestäms sluttiden under själva programmet beroende på vikt och smutsighetsgrad, så vill jag se det på plats måste jag stå kvar och vänta en timme.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R roli skrev:
För mig räcket det att man inom hörhåll....
Min är i källaren, vet inte hur många gånger jag lyckades glömma att hänga tvätten innan jag gick och la mig förut. Att få ett meddelande i mobilen när tvättmaskinen är klar är nog min bästa "smarta hem" funktion jag har 😊

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
hsd
Alfredo Alfredo skrev:
Borde inte den kommentaren vara riktad till @Dilato och inte till mig. Jag är ju den som föredrar standardiserade lösningar som ger dessa möjligheter.
Bildanalys ger bara ögonblicksbild, inte någon möjlighet till kontroll 😉

Btw, köpte en diskmaskin med WiFi, har inte ens aktiverat funktionen ,det följde med den som jag valde av andra anledningar
Anser att jag använder dylika maskiner då jag är hemma och har inte behovet av att skapa eget program ( som tydligen går att göra )

Redigerat:
hsd hsd skrev:
Bildanalys ger bara ögonblicksbild, inte någon möjlighet till kontroll 😉
Ja och vi är helt överens om att det är en kass lösning. Du argumenterar mot fel person.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.