Keiller Keiller skrev:
Om nu inte någon frångår den normala hyfsen att ha ett synligt telefonnummer, så att man kan ringa tillbaka om man inte kan svara.
Fast nu frångår tyvärr även stora offentliga aktörer det och då ser jag det som att jag måste acceptera deras beteende, då jag har väldigt liten möjlighet att påverka dem.

tveksamt tveksamt skrev:
Jag har nixat min telefon, så de borde inte ringa över huvud taget.
Vilka är de? För mig är som sagt nio av tio okända nummer samtal som jag har intresse av att svara på.

C
altaxis altaxis skrev:
Frågan är nu bara hur jag ska kunna övertyga Ownit om deras miss.
Bestrid per mejl med hänvisning till att du meddelat dem din vilja att säga upp avtalet och håll sedan inne betalningen. Det är vad jag skulle ha gjort. Skickar de dig till inkasso eller kronofogden, bestrid igen med samma hänvisning. Låt dem göra fotarbetet och se om de är villiga att dra det till tingsrätten...

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
För mig är det också normal hyfs att svara. Om nu inte någon frångår den normala hyfsen att ha ett synligt telefonnummer, så att man kan ringa tillbaka om man inte kan svara.
Har inte fått ett samtal utan synligt nummer!!!
Kan ev. vara så att min operatör har blockat sådant "missbruk", men din inte gör det.

A AndersS skrev:
Har inte fått ett samtal utan synligt nummer!!!
Kan ev. vara så att min operatör har blockat sådant "missbruk", men din inte gör det.
Har svårt att tro att det blockas. Exempelvis polisen ringde, åtminstone i vissa fall, tidigare helt utan presenterat nummer. Vet inte hur de gör idag.

J
Alfredo Alfredo skrev:
Har svårt att tro att det blockas. Exempelvis polisen ringde, åtminstone i vissa fall, tidigare helt utan presenterat nummer. Vet inte hur de gör idag.
Vill du utveckla varför polisen sökte dig🫣😉😂

Alfredo Alfredo skrev:
Vilka är de? För mig är som sagt nio av tio okända nummer samtal som jag har intresse av att svara på.
De som ringer, telefonförsäljare.
Och för mig är det som sagt tvärt om, åtminstone nio av tio vill jag inte prata med.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Vill du utveckla varför polisen sökte dig🫣😉😂
Jag gjorde jobb åt dem. Har arbetat en del mot olika delar av polisen. Inget konstigt alls.

J
Alfredo Alfredo skrev:
Jag gjorde jobb åt dem. Har arbetat en del mot olika delar av polisen. Inget konstigt alls.
Det lät ju trovärdigt😂

J Jansson69 skrev:
Det lät ju trovärdigt😂
Du tror inte att polisen har massor av konsulter i sin organisation?

J
Alfredo Alfredo skrev:
Du tror inte att polisen har massor av konsulter i sin organisation?
Vad jag tror och vet är att jag sitter på altanen och avnjuter en kall!
Men misstänker att du förskönar historien en aning och man kan misstänka att du kontaktades i ett annat syfte😉skål på dig🍻

J Jansson69 skrev:
man kan misstänka att du kontaktades i ett annat syfte😉skål på dig🍻
Ja jag har antagligen haft väldigt mycket mer kontakter med polisen än vad du har om det nu roar dig. Antagligen även med flera andra stora myndigheter. 😉 Skål!

J
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag har antagligen haft väldigt mycket mer kontakter med polisen än vad du har om det nu roar dig. Antagligen även med flera andra stora myndigheter. 😉 Skål!
Oj oj, ja det är många som har suttit och begrundat sina öden jag dömer ingen😉
Nu vart fjärde ölen öppnad🍺

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
GAAAAHHHH!!! För folk som inte har hyfs nog att svara även om de inte känner igen numret. Hur klarade ni er tidigare innan nummerpresentation existerade?

För mig är nog nio av tio okända nummer sådana som jag vill prata med.
Jag har haft mobiltelefon (med nummerpresentation) sedan jag flyttade hemifrån 1996. Man blev till slut less på att vara konstant nåbar, så nu har det slagit över. Jag vill ha SMS eller mail som jag kan svara på när jag har tid och lust.

• Gilla
Satsuki och 1 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Jag vill ha SMS eller mail som jag kan svara på när jag har tid och lust.
Och jag hatar att behöva lägga tid på att svara på SMS om det gäller frågor som kunde ha lösts med ett kort telefonsamtal.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.