1 655 603 läst ·
17 716 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Ford?,dom har haft rostfria "hylsor" 19mm,på muttrarna ,med tiden så "lossar/ försvinner" dom ,så då blir muttern typ 18mm.Satan idé..
Det går att göra retur utan att kortet är fysiskt närvarande.Alfredo skrev:
Vad har min moral att göra med vad jag tror om de stora livsmedelskedjorna? Du får skilja på vad jag ser som realistiskt och vad jag ser som rätt. Jag har redan skrivit att jag tycker det vore lämpligt med återbetalning.
Då måste reglerna kring korthantering ändras och det kan inte handlarna göra på egen hand. Du kanske har noterat att ditt kort behövs när du gör en retur/återbetalning. Hade kortuppgifterna funnits lagrade på det sätt du tror hade det inte behövts.
(Får väl tillägga att det går i vart fall i vissa system.)
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Jo, kan bekräfta att det är så. Hade en ganska ny s-max via jobbet och där böt Ford ut alla hjulmuttrar vid 2-års servicen som en fabriksåtgärd (alla skulle bytas ut i alla fall på den årsmodellen). Just av ovan nämnda anledning.Dan_Johansson skrev:
Du skrev uttryckligen att det var konstigt att det var så vanligt förekommande med problem inom det offentliga men sällan var problem inom det privata. Jag skulle säga att det handlar mindre om driftsform än om ledarskap.AndersPS skrev:
Blir kostnaden lägre i vården om det finns ett finansiellt vinstintresse i det? Alldeles säkert.
Blir vården bättre av att det finns ett ekonomiskt vinstintresse? Alldeles säkert inte.
Det är helt enkelt inte sant att det bästa alternativet för konsumenten/kunden alltid vinner. Då skulle vi haft BetaMax och inte VHS och Tele2 skulle ha brunnit i helvetet för länge sedan. Speciellt i en sektor som vård, där det är svårt att jämföra och de negativa aspekterna sällan är offentliga.
Att påstå att den enskilda medarbetaren blir effektivare för att det finns ett vinstintresse, det stämmer inte heller direkt. Det är sällan de faktiskt har en större del av denna, och olika typer av bonussystem finns i båda världarna, i vart fall indirekt. Däremot är piskan densamma, gör du ett dåligt jobb får du inte ha kvar det, skillnaden är att i ena fallet får du sparken och i andra flyttas du i sidled.
Det bästa, och samtidigt sämsta, som hänt Sverige var att vi konkurransutsatte skola, vård och annan service som staten tidigare hade monopol på, postväsen och tågtransport. Tidigare var det alltså olagligt att köra en buss om SJ körde ett tåg samma sträcka - oavsett behovet. Mycket har blivit bättre sen dessa tokiga tider, men det finns stora inbyggda problem också.
Så ja, jag tyckte att mitt svar var ärligare än ditt. Även om jag vid en närmare genomläsning ser att du syftade specifikt på golvet.
Så var det alla vi män redan visste bevisat!
https://illvet.se/halsa/forskare-loser-manfluensans-gata-han-ar-faktiskt-sjuk
GAAAAHHHH!!!
https://illvet.se/halsa/forskare-loser-manfluensans-gata-han-ar-faktiskt-sjuk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
GAAAAHHHH!!!
Medlem
· Blekinge
· 12 214 inlägg
Har en biltema multimeter (och en Fluke för riktiga uppgifter) och det krävs en ny glasrörssäkring. Kan bara köpa 10-pack på nätet och med porto blir det dyrare än att köpa en ny multimeter.
Så skapar vi inte ett hållbart samhälle.
Så skapar vi inte ett hållbart samhälle.
https://www.kjell.com/se/sok?q=glasrörssäkringar&search=trueT Thomas_Blekinge skrev:
Fem så har du några i reserv. Chansade på märkströmmen men de har andra varianter.T Thomas_Blekinge skrev:
https://www.electrokit.com/
Logga in
Skapa konto
Varför inte?Alfredo skrev:
Jula tex skickar meddelande om återkallande av produkt i hundra kronors klassen flera år efter inköp till sina registrerade medlemmar
Om man är registrerad kund har ju handlaren koll på vad man köpt och bör lätt kunna meddela och kompensera då de gjort ett misstag.
Det är snyggt gjort och ärligt talat mer realistiskt då det dels rör sig om en återkallad produkt, som jag antar kan vara olämplig att använda, och dels en produkt med ett inte obetydligt värde.F fribygg skrev:
Det kan ju till och med vara så att de riskerar skadeståndskrav om den återkallade produkten fortsätter att nyttjas och vållar skada. I så fall kanske det egentligen inte är snyggt gjort utan handlar om ren självbevarelsedrift och egoism.
När det gäller feldebiterat godis för småpengar tycker jag inte ett agerande som Julas känns realistiskt. Och tänk på att realistiskt inte betyder rätt, riktigt eller hederligt, utan enligt svensk ordbok betyder: "som har sinne för vad som är praktiskt genomförbart, som troget efterbildar verkligheten och alltså inte förskönar, romantiserar och dylikt".
Jag har nu fått en återkallelse på fällkil, en produkt för några tior max en hundring st ( obetydligt värde)Tror nog många köper godis till familjen för lika mycket pengar betydligt oftare än vad jag köper fällkil.Alfredo skrev:
Det är snyggt gjort och ärligt talat mer realistiskt då det dels rör sig om en återkallad produkt, som jag antar kan vara olämplig att använda, och dels en produkt med ett inte obetydligt värde.
Det kan ju till och med vara så att de riskerar skadeståndskrav om den återkallade produkten fortsätter att nyttjas och vållar skada. I så fall kanske det egentligen inte är snyggt gjort utan handlar om ren självbevarelsedrift och egoism.
När det gäller feldebiterat godis för småpengar tycker jag inte ett agerande som Julas känns realistiskt. Och tänk på att realistiskt inte betyder rätt, riktigt eller hederligt, utan enligt svensk ordbok betyder: "som har sinne för vad som är praktiskt genomförbart, som troget efterbildar verkligheten och alltså inte förskönar, romantiserar och dylikt".
Ja vad vill du ha sagt? Att Jula överträffar vad jag ser som realistiskt? Det är väl bra i så fall?F fribygg skrev:
Vad sjutton kan för övrigt en fällkil ha för fel som motiverar återkallelse? Hoppas det inte är fabrikatet Oregon för då kanske jag med är drabbad.