1 498 681 läst ·
15 309 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag har återvänt till butik utan kvitto men med en pryl som gick sönder vid första användning som jag ville byta. Jag var inte medlem i butiken, men de kunde gå igenom sitt kassaregister och hitta kvittot. De maskar några siffror på kortnumret när det skrivs ut, men dessa siffror finns nog i systemet.Alfredo skrev:
Oavsett så är mängder med kort butikkedjans egna typ Ica-kort, MedMera o.s.v. så för dessa kort kan de inte skylla på att de inte vet vem kunden är. Så det handlar inte om det. Det handlar bara om att de oärliga typerna tycker det är helt ok att lura sina kunder. Hade de varit hederliga hade de givetvis betalat tillbaka i de fall de kunde.
Fast det hade man (ännu mer faktisk) undvikit även om man inte behövde presentera ett fysiskt kort vid returen om det var möjligt att med automatik kreditera ursprungskortet. Med dagens lösning kan man ibland kreditera ett annat kort vilket medför risker av den art du tar upp avseende stulna kort.S sjoelund skrev:
Inte i de system jag har erfarenhet av.L lbgu skrev:
Det är inte dessa jag pratar om. Jag har flera gånger skrivit att jag avser generella kort.L lbgu skrev:
För övrigt skulle det nog skapa mer problem än det löser om butikerna på egen hand började kreditera kreditkort med småsummor från exempelvis felaktiga godispriser...
Nej, men för det fall när uppgifterna finns vore det möjligt. Igen, säger inte att det nödvändigtvis är en bra ide, men det vore möjligt.Alfredo skrev:
Det kanske vore ett säljargument för butikerna att knyta medlemmarna till sig.
"Blir du medlem hos oss och registrerar ditt köp med medlemskapet får du automatiskt tillbaka pengarna vid felaktigheter i kassasystemet." 🤔🙃
Bästa lösningen jag sett var en butik som erbjöd hittelön i form av en extra kompensation om man hade betalat för mycket och påpekade felet.K Kurtivan skrev:
Alla förstår nog att det kan bli fel ibland men denna butik (gav i alla fall sken av att de) arbetade aktivt för att minska felen.
Det hade Coop i form av ett presentkort på trettio kronor men det togs bort för ett antal år sedan, blev väl för kostsamt. Under den tiden var det sällsynt med felaktiga priser.Alfredo skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag har liknande problem på mitt fälgkors, en av de fasta hylsorna gick i bitar för några år sedan, numera användar jag bara lösa hylsor med fälgkorset. Plastade hylsor är nödvändigt med LM-fälgar...Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Vi ska göra ett nytt försök imorgon, då med 840 Nm.pacman42 skrev:
Jag har länge velat ha ett 3/4 ledhandtag, hoppas bara den här hylsan håller bättre.. tyvärr var det inte 10 års garanti på just 18 mm av någon anledning...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 11 696 inlägg
Var hos CO idag och köpte en vara som kostade 20 kr enligt hyll-lapp men som drogs som 30 kr i kassan. Vid påpekandet skickade dom med en terrier till hyllan för att kolla. Jag var alltså en presumtiv lögnare men hade rätt.
Sedan tog det en ofantlig tid att rätta felet i kassan. I min värld hade de kunnat säga: Ursäkta för felet, men ta en extra av denna produkt så är det bra! Men det är ju för enkelt!
GAAHH för osmidiga butiker. Nästa är MIO möbler.
Sedan tog det en ofantlig tid att rätta felet i kassan. I min värld hade de kunnat säga: Ursäkta för felet, men ta en extra av denna produkt så är det bra! Men det är ju för enkelt!
GAAHH för osmidiga butiker. Nästa är MIO möbler.
Presumtiv lögnare är väl att ta i. Precis som butiken gör fel ibland kan kunden ta fel eller missförstå något så det är väl inte konstigt att de vill se förhållandena med egna ögon?T Thomas_Blekinge skrev: