Alfredo Alfredo skrev:
Ja vad vill du ha sagt? Att Jula överträffar vad jag ser som realistiskt? Det är väl bra i så fall?

Vad sjutton kan för övrigt en fällkil ha för fel som motiverar återkallelse? Hoppas det inte är fabrikatet Oregon för då kanske jag med är drabbad.
Det är en gul Oregonkil

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja vad vill du ha sagt? Att Jula överträffar vad jag ser som realistiskt? Det är väl bra i så fall?

Vad sjutton kan för övrigt en fällkil ha för fel som motiverar återkallelse? Hoppas det inte är fabrikatet Oregon för då kanske jag med är drabbad.
https://www.jula.se/aterkallade-produkter/

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är en gul Oregonkil
Tokslut Tokslut skrev:
[länk]
Jag har några snarlika på landet. När eller var de är köpta har jag ingen susning om men det kan mycket väl vara Jula. Vet givetvis inte heller artikelnummer. Kan de "krossas" eller vet någon vad problemet är? Jag har nog aldrig tänkt tanken att en kil ska kunna medföra att "det finns en risk för personskada".

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har några snarlika på landet. När eller var de är köpta har jag ingen susning om men det kan mycket väl vara Jula. Vet givetvis inte heller artikelnummer. Kan de "krossas" eller vet någon vad problemet är? Jag har nog aldrig tänkt tanken att en kil ska kunna medföra att "det finns en risk för personskada".
Jag kastade givetvis bort de värdelösa fällkilarna första eller andra gången jag provade dem, de var alldeles för hårda och sprack när man knackade på dem med yxhammaren.

• Ledsen
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag kastade givetvis bort de värdelösa fällkilarna första eller andra gången jag provade dem, de var alldeles för hårda och sprack när man knackade på dem med yxhammaren.
Jag håller med att de spricker lätt, men mina är av den solida varianten men kommer aldrig köpa dom igen. Billigt skit som vanligt passande kinaladorna...

Alfredo Alfredo skrev:
Jag har nog aldrig tänkt tanken att en kil ska kunna medföra att "det finns en risk för personskada".
Om kilen mosas av trädets vikt eller splittras när man slår på den riskerar man att trädet faller åt fel håll vilket kan vara oerhört farligt.

Hur stor risken är kan man förstås diskutera, men att snåla in på säkerhetsutrustning som kilar i viss mån är känns närmast gaaahhh-korkat.

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag håller med att de spricker lätt, men mina är av den solida varianten men kommer aldrig köpa dom igen. Billigt skit som vanligt passande kinaladorna...
Jag har nog knappt använt mina men förvånad att Oregon har sånt skräp. Jag tycker de brukar ha schysta prylar.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur stor risken är kan man förstås diskutera, men att snåla in på säkerhetsutrustning som kilar i viss mån är känns närmast gaaahhh-korkat.
Det håller jag givetvis med om men jag upplevde som sagt inte oregonprylar som dumsnålt skräp.

Mikael_L
Ett platt bildäck på en asfaltväg, med ett bilfälg av stålfärg. Däcket är av märket Michelin och ser skadat ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Wow
Blazermannen och 11 till
  • Laddar…
RoTe
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Kört det tomt eller hittade du det så? Jag har alltid "korvlagningskit" och kompressor i mina bilar...

Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Se det positivt, det är ju ändå dags att byta till vinterdäck!

• Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Det verkar ju ok på ovansidan iaf

• Haha
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
RoTe
6000 inlägg är väl GAAAH eller nåt...

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.