1 499 061 läst ·
15 314 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Isakare skrev:
Eventuellt beror det på H2GS (eller heter det Stegra nu), stålverksbygget i Boden, alla slags boenden i Boden är tokslut hela tiden nuförtiden, och priserna når rejäla rekordnivåer, det kanske pressar boendesituationen i Luleå också?pacman42 skrev:
Militärövning också, jag har sett på nätet att man gått ut med varningar för smällar från skott mm.Mikael_L skrev:
Om nån undrar så har jag lyckats hitta/boka ett skapligt boende i Piteå, där man iaf får eget rum, 3 nätter för priset av en natt på hotell.
Vi brukar ha en deal på firman, enklare billigare boende så får de stå för maten.
Så nu är det inte så GAAAHHH längre 🙂
Vi brukar ha en deal på firman, enklare billigare boende så får de stå för maten.
Så nu är det inte så GAAAHHH längre 🙂
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 874 inlägg
Gaaaahhhh! Då var morsan onykter igen ("nykter" alkoholist) och ringer en gång i kvarten.....
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
GGGGAAAAAHHHHH
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mnz39E/sorg-och-chock-efter-ambulansattacken-i-nordanstig
En person som bara gjorde sitt jobb, vars jobb bestod i att förutsättningslöst hjälpa skadade och sjuka har blivit mördad i tjänsten när hon försökte hjälpa.
Fullkomligt ofattbart 😭🤬😭🤬😭🤬😭🤬
Helt jäkla galet att detta får och kan hända…
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mnz39E/sorg-och-chock-efter-ambulansattacken-i-nordanstig
En person som bara gjorde sitt jobb, vars jobb bestod i att förutsättningslöst hjälpa skadade och sjuka har blivit mördad i tjänsten när hon försökte hjälpa.
Fullkomligt ofattbart 😭🤬😭🤬😭🤬😭🤬
Helt jäkla galet att detta får och kan hända…
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Ja, djupt sorgligt. Tyvärr även usel rapportering om det. Aftonbladet skriver i artikeln du länkar till: ”Det är fortfarande mycket som är oklart kring vad som hände på adressen” och det är förstås sant. Men de vet också mycket som de inte skriver.Satsuki skrev:
Gärningsmannen (tillika den de var där för att hjälpa om jag förstått det rätt) var inlagd på psyket för suicidförsök natten innan och har ett våldsamt förflutet.
Så jag tror inte att det här rättsligt kommer betraktas som mord; gärningsmannen visste nog inte ens vad han gjorde än mindre ”styrde” sitt eget handlande.
Inget av det här skriver jag för att försöka relativisera allvaret i det som hänt. Mer för att lyfta fram hur oerhört komplext det kan vara, när den som behöver hjälp också är farlig. Och delvis skriver jag det för att klargöra att det inte var någon av de andra grunderna där journalister uttrycker sig överdrivet försiktigt som var aktuell.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Det är naturligtvis sant, och jag tror inte heller mord kan vara aktuellt. Men det krävs mycket idag för att dömas till rättspsykiatrisk vård, att ha varit inlagd för suicidprevention räcker inte.Nötegårdsgubben skrev:
Ja, djupt sorgligt. Tyvärr även usel rapportering om det. Aftonbladet skriver i artikeln du länkar till: ”Det är fortfarande mycket som är oklart kring vad som hände på adressen” och det är förstås sant. Men de vet också mycket som de inte skriver.
Gärningsmannen (tillika den de var där för att hjälpa om jag förstått det rätt) var inlagd på psyket för suicidförsök natten innan och har ett våldsamt förflutet.
Så jag tror inte att det här rättsligt kommer betraktas som mord; gärningsmannen visste nog inte ens vad han gjorde än mindre ”styrde” sitt eget handlande.
Inget av det här skriver jag för att försöka relativisera allvaret i det som hänt. Mer för att lyfta fram hur oerhört komplext det kan vara, när den som behöver hjälp också är farlig. Och delvis skriver jag det för att klargöra att det inte var någon av de andra grunderna där journalister uttrycker sig överdrivet försiktigt som var aktuell.
I mitt yrke träffar jag många med tidigare suicidförsök, mycket mycket få av dem är våldsamma eller utåtagerande, det är något helt annat. Tycker det är en viktig distinktion…
Genom mitt yrke och min nuvarande arbetsplats kan jag bilda mig en ganska bra uppfattning om det de inte skriver, men det finns en allvarlig poäng i att ambulans skickas blint utan att veta om de ska hem till en person som är fysiskt våldsam, utåtagerande eller paranoid mot vårdpersonal. Det är galet…
Redigerat:
Det vore bättre sån personer inte fick vistas fritt i samhället utan
var inlåsta. Det kan inte vara rätt att oskyldiga kan mördas för att
en psykisk labil människa ska få vistas ute i samhället.
Både namn på gärningsman och video på gripandet finns på
Flashback för den som vill se.
var inlåsta. Det kan inte vara rätt att oskyldiga kan mördas för att
en psykisk labil människa ska få vistas ute i samhället.
Både namn på gärningsman och video på gripandet finns på
Flashback för den som vill se.
Redigerat:
Helt oacceptabelt att ambulanspersonal skickas in i potentiellt livsfarliga situationer i blindo. 😡
GAAAAHHHH!
Intressant att till polisen ansåg att mannen var så farlig att insatsstyrkan fick ta hand om gripandet.
GAAAAHHHH!
Intressant att till polisen ansåg att mannen var så farlig att insatsstyrkan fick ta hand om gripandet.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
”Hindsight bias”, nu visste de vad han var kapabel till. Grannarna visste det innan.
Och den personen skickades två ambulans-ssk till utan att veta vad de gav sig in på, utan att ha mer info än vad personen själv uppgav i sitt samtal till SOS…
Och den personen skickades två ambulans-ssk till utan att veta vad de gav sig in på, utan att ha mer info än vad personen själv uppgav i sitt samtal till SOS…