GGGGGAAAAAHHHHH!
Varför i svartsvedda djävlar har vangsbultar upp till M10 en mm smalare dimension i själva ämnet än diametern på gängorna?VARFÖR är det inte samma dimension som på vanliga bultar? Har monterat hakgångjärn och nu visar det sig att efter att ha borrat genom mall så har självfallet denna dimensionsskillnad gett sig till känna genom att gångjärnen sitter drygt 2 mm fel på dessa som sitter med 400 mm avstånd. Kanhända att det låter lite, men va fan det blir inte fortsättningsvis bättre än vad grunden ger. Och känsligare blir det när portar ska hänga i dessa som inte sitter optimalt.

Gångjärn monterade på en träkarm vid en röd träfasad, visar felplacering på grund av dimensionsskillnad i bultarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
GGGGGAAAAAHHHHH!
Varför i svartsvedda djävlar har vangsbultar upp till M10 en mm smalare dimension i själva ämnet än diametern på gängorna?VARFÖR är det inte samma dimension som på vanliga bultar? Har monterat hakgångjärn och nu visar det sig att efter att ha borrat genom mall så har självfallet denna dimensionsskillnad gett sig till känna genom att gångjärnen sitter drygt 2 mm fel på dessa som sitter med 400 mm avstånd. Kanhända att det låter lite, men va fan det blir inte fortsättningsvis bättre än vad grunden ger. Och känsligare blir det när portar ska hänga i dessa som inte sitter optimalt.

[bild]
Krympslang, eltejp, ... runt skruven kanske löser problemet.

Tackar för tipset, men ”hullingarna” har gjort sitt jobb i karmen, så jag är rädd att det är för sent. Skulle ha förtjockat redan innan indragningen blev utförd. Jag kommer förmodligen att komma ihåg tipset till nästa gång jag kommer att bygga portar år 2315😉

Noramasen Noramasen skrev:
... nästa gång jag kommer att bygga portar år 2315😉
Om de har portarna klarar sig och inte behöver göras om på närmare 300 år är nog inte problemet så stort. 😉

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Det blir bara tjatigt med den intervallen. GAAAAHHH! Våndas redan😉

• Haha
  • Älska
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHH!!
Glömde laptop laddaren på kontoret.
Jag som hade sett fram emot åtminstone en vecka utan behöva åka tillbaks till betongdjungeln.
Hade löst sig fint om man hade lite bättre batteritid än… 2h och 21 min.
I-Lands problem 😂

Oskick Oskick skrev:
GAAAAHHH!!
Jag som hade sett fram emot åtminstone en vecka utan behöva åka tillbaks till betongdjungeln.
I-Lands problem 😂
Sväng förbi närmsta gubbdagis och plocka upp en GAN-laddare. Då har du en hemma till nästa gång...

• Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Oskick Oskick skrev:
GAAAAHHH!!
I-Lands problem 😂
Går den inte att ladda med USB-C?

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tolkade det som att han inte har det hemma (det krävs ju GAN).

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Bästa pris vid en snabb sökning:
[länk]
[länk]
Ska sno med mig en docka imorgon.

Fairlane Fairlane skrev:
Jodå, men måste ha lite mer kräm

Gaaaaaaaahhhhh!
Nybliven student med studentrabatt på bredband tänker jag säga upp mitt nuvarande abonnemang hos ownit. Inser när jag sitter i telefonkö (plats 14, tog 2h🤬) att de höjer priset för tjänsten 1/9 och att jag därför enligt allmänna villkoren kan säga upp med slut innan prishöjningen istället för om en månad.
Berättar det för tjejen i kundtjänst som dock vägra gå med på att det står så i villkoren utan envist hävdar en månad. Hjälper inte att jag läser innantill från villkoren. Hon vägrar gå med på att det står så. Sen lägger hon på i örat på mig!
Det är inte mkt pengar men en principsak och jag tänker inte ge mig!
Nya tag i morgon😡
Ändringar i Tjänst och Avtal paragraf från Ownit’s allmänna villkor som nämner rätt att säga upp avtal vid prishöjning.
(Eller är jag ute och cyklar?)

• Arg
  • Ledsen
  • Gilla
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
Har de meddelat att prishöjningen är en sådan ändring som de skriver om i punkten? Annars kanske det finns någon annan punkt om löpande prisjusteringar som inte är så förmånlig för dig.

Men klart du ska bråka om du är nybliven studentjävel: tid är billig, öl är dyr.

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Alltså dessa trådrubriker. Först var det grannarna som var höga som höghus vid tomtgränsen. Sen var det nån som hade kriminella granar. Och nu söker någon någon sorts slipmaskin till parkslide.

Gah. Jag borde kanske använda mina dyra fina läsglasögon lite oftare.

• Haha
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.