Mikael_L Mikael_L skrev:
de där skulle jag knappt vilja ha i garaget ens.
Gränsfall om jag skulle ha dem i garaget.

D Dublin skrev:
Vet inte riktigt vilken tråd det här passar bäst i men besökte en inredningsbutik i Sthlms skärgård idag. Ifall ni har några muttrar och en bit gängstång över vet ni hur ni kan tjäna ihop en slant ifall semesterkassan sinar 🙂
[bild]
Har nåt liknande i stugan, ska försöka komma ihåg att ta en bild i morgon så får ni hjälpa mig att komma på vad jag ska ha den till.

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gränsfall om jag skulle ha dem i garaget.
Menar du att du har så få verktyg att du har plats för dem i garaget? Stackars dej!

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
tommib
Gaaaaaaaahhhjjjh!

När man upptäcker att delen man köpte, som skulle vara och låg i facket för 15x10 i själva verket är en 12xG15. Och man är på landet på fel sida av stan så det inte bara är 15 min med bil till Hornbach.

En metallkoppling ligger på en blå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Valen nu är att montera ett hopplock från Jula eller Biltema och det är minst 30 min till affären enkel väg eller inte göra klart.

Redigerat:
  • Ledsen
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Gjort samma grej. Upptäckte problemet mitt i jobbet med avstängd vatten en sen söndagseftermiddag utan möjlighet att ”ångra”. Hann precis innanför dörrarna på HB innan stängningen.

Sen dess är skjutmåttet alltid med när det ska handlas VVS.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
tommib
Det värsta är att jog vid exakt samma tillfälle letade igenom en grannbinge efter en G15xG20 bussning eftersom jag vet att det är vanligt på Hornbach att saker ligger fel (det var tomt där de skulle vara).

Det hade också varit väldigt enkelt att läsa på muttern att det stod 12 där och inte 10.

Der hade också synts att det var en lettrad rörgänga om jag hade tittat under muttern som någon smartskalle hade skruvat dit (Vatette har vanliga rörgängor på sina muttrar i små dimensioner så en vanlig klämringsmutter passar).

Nåväl, det löste sig med delar från den lokala ICA Supermarket/Järnaffären som faktiskt bara låg 20 min bort. Inte Vatette men det håller nog ändå.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Det är tyvärr det tråkiga med Hornbach VVS avdelning som annars är välsorterad. Man måste kolla att man får rätt grejer och inte bara lita på skyltarna...

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Varför kan aldrig kommuners tjänstemän fatta att de ska jobba för folket och inte emot...

• Arg
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
4774
Tokslut Tokslut skrev:
Varför kan aldrig kommuners tjänstemän fatta att de ska jobba för folket och inte emot...

[media]
Jösses, en lokal är en lokal är en lokal. Man kan tycka att kommunen skulle vara tacksam för turismen istället. Något positivt för alla, stör ingen.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
C
Tokslut Tokslut skrev:
Nu är jag inget fan av Leif-Ivan (och det kan man ju tänka sig att Botkyrka kommun inte heller är) men... Paragrafrytteriet når nya höjder.
Har mycket svårt för det där att man inte kan stå bakom och backa upp positiva saker som händer i kommunen, och istället gräva ner oändliga resurser på sina egna pajasprojekt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
När man upptäcker att delen man köpte, som skulle vara och låg i facket för 15x10 i själva verket är en 12xG15. Och man är på landet på fel sida av stan så det inte bara är 15 min med bil till Hornbach.
Äh, skryt inte att du som amatörvattenskruvare klarat dig med så lite som två besök på Bauhaus/Hornbach/whatnot fått ihop grejerna utan läckage. Jag räknar kallt med fyra om det är något annat än gardenakopplingar.

Det är någon jävla magi i vattenkopplingar. Mest anala dimensionssystem jag sett sen jag råkade ut för en insexskruv som var 5/64-dels tum.

• Haha
  • Gilla
dilemma och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
C cpalm skrev:
Nu är jag inget fan av Leif-Ivan (och det kan man ju tänka sig att Botkyrka kommun inte heller är) men... Paragrafrytteriet når nya höjder.
Har mycket svårt för det där att man inte kan stå bakom och backa upp positiva saker som händer i kommunen, och istället gräva ner oändliga resurser på sina egna pajasprojekt.
Det är det s.k tjänstemannaansvarets fel, tjänstemännen vågar inte annat än att följa varje prick och bokstav i alla lagar och regler.
Då blir man irriterad över att de agerar 100% korrekt.

• Gilla
lat
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är det s.k tjänstemannaansvarets fel
Spännande att skylla på något som inte ens finns. Eller ja, det är ju vad religion alltid gjort, så det är kanske inget unikt, men i en tid då det talas om att återinföra tjänstemannaansvar i offentlig sektor är det ändå underhållande att läsa att någon skyller inaktivitet på det när det inte ens finns.

För jag tolkar dig som att du skrev det oironiskt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Spännande att skylla på något som inte ens finns. Eller ja, det är ju vad religion alltid gjort, så det är kanske inget unikt, men i en tid då det talas om att återinföra tjänstemannaansvar i offentlig sektor är det ändå underhållande att läsa att någon skyller inaktivitet på det när det inte ens finns.

För jag tolkar dig som att du skrev det oironiskt.
Tja, tekniskt sett finns det ju, även om det inte heter just "tjänstemannaansvar" ..

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Nej. Det personliga ansvaret för fel utförda i tjänsten är nära noll. Det måste närmast vara medvetet bedrägeri för att bli aktuellt, ett misstag eller felbeslut är långt ifrån möjligt att utkräva ansvar i form av böter, avsked eller fängelse för.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.