Intet Intet skrev:
Det vet man ju inte alls. De som straffats kanske har stulit, varit fulla, inte kommit till jobbet etc. Dvs orsaker som inte har ett dyft att göra med tjänstemannaansvar.

Gaaahhhhh
Ja, jag skulle nog också påstå att de flesta ärenden som hamnar hos PAN inte handlar om felaktiga beslut i sin tjänsteutövning, utan att personen inte går att ha anställd på en normal arbetsplats av diverse anledningar.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det vet man ju inte alls. De som straffats kanske har stulit, varit fulla, inte kommit till jobbet etc. Dvs orsaker som inte har ett dyft att göra med tjänstemannaansvar.

Gaaahhhhh
Varje ärende beskrivs i rapporten. Som sagt, runt hälften skulle jag säga är saker som inte handlar om tjänsteutövningen, utan de saker du nämner.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är det s.k tjänstemannaansvarets fel, tjänstemännen vågar inte annat än att följa varje prick och bokstav i alla lagar och regler.
Felet är inte att kommunen följer lagar och regler, utan oviljan/oförmågan att (utnyttja sina möjligheter att) agera konstruktivt.

Vi hade ett exempel här där en tillfällig Corona-anpassning av kommunens ordningsstadgar för torghandel slagit mycket väl ut i vissa avseenden. När det nu var dags att återgå till de "vanliga" reglerna kan man ju tänka sig att det på förekommen anledning är läge att se över dessa. Men nej, istället snickrar man på ett annat förslag för att kunna ta parkeringsplatser i anspråk för "torghandel".

• Arg
karlmb
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Felet är inte att kommunen följer lagar och regler, utan oviljan/oförmågan att (utnyttja sina möjligheter att) agera konstruktivt.

Vi hade ett exempel här där en tillfällig Corona-anpassning av kommunens ordningsstadgar för torghandel slagit mycket väl ut i vissa avseenden. När det nu var dags att återgå till de "vanliga" reglerna kan man ju tänka sig att det på förekommen anledning är läge att se över dessa. Men nej, istället snickrar man på ett annat förslag för att kunna ta parkeringsplatser i anspråk för "torghandel".
Låter som Göteborg.

C
K karlmb skrev:
Låter som Göteborg.
Är nog likandant över hela landet tyvärr...

• Arg
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
tommib
Sladd felpassad i en dosa mot en vägg med trasig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Swing and a miss....

Får lämna in ögonmåttet på kalibrering tror jag.

• Haha
yonna
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Swing and a miss....

Får lämna in ögonmåttet på kalibrering tror jag.
Det där fixar målaren med lite akrylfog.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Flytta befintlig kabel till annan anslutning och montera en förskruvning så blir det bra...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
tommib
Det är ett uthus så det löste sig med en bit avskal och ett gäng varv med eltejp.
Ja, det borde suttit förskruvningar där men den föregående kabeln är monterad av en alldeles riktig elektriker så vem är jag att döma.

Skämt å sido så har jag inte sett att det är så där dåligt förän nu. Nästa besök här kommer det finnas förskruvningar med till bägge kablarna. Nu blev det snabblösningen som inte innefattade att montera ut innanmätet ur centralen.

Tyckte latten jag köpte på vägen till jobbet var lite klumpig 😖😠
Inte sjutton kan den surna medan man dricker den på tio minuter...eller vad har hänt 🤔

• Ledsen
  • Wow
  • Haha
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
B
Lill72 Lill72 skrev:
Inte sjutton kan den surna medan man dricker den på tio minuter...eller vad har hänt 🤔
[video]
Gröt till frukost står man sig bra på 🤢

• Haha
Lill72
  • Laddar…
Kramla
Lill72 Lill72 skrev:
[video]
Rötmånad ställer högre krav på färska mjölkprodukter så troligtvis var det på gränsen och då reagerar proteinerna med kaffet.
Hoppas att den smakade ok iallafall👍🏻

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Rötmånad är en myt kopplad till astrologi. GAH!

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Havremjölk? ;)

Kramla Kramla skrev:
Rötmånad ställer högre krav på färska mjölkprodukter så troligtvis var det på gränsen och då reagerar proteinerna med kaffet.
Hoppas att den smakade ok iallafall👍🏻
Jodå, gick att dricka men det goda skummet hoppade jag över 😊

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.