1 502 038 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, jag skulle nog också påstå att de flesta ärenden som hamnar hos PAN inte handlar om felaktiga beslut i sin tjänsteutövning, utan att personen inte går att ha anställd på en normal arbetsplats av diverse anledningar.Intet skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Varje ärende beskrivs i rapporten. Som sagt, runt hälften skulle jag säga är saker som inte handlar om tjänsteutövningen, utan de saker du nämner.Intet skrev:
Felet är inte att kommunen följer lagar och regler, utan oviljan/oförmågan att (utnyttja sina möjligheter att) agera konstruktivt.Mikael_L skrev:
Vi hade ett exempel här där en tillfällig Corona-anpassning av kommunens ordningsstadgar för torghandel slagit mycket väl ut i vissa avseenden. När det nu var dags att återgå till de "vanliga" reglerna kan man ju tänka sig att det på förekommen anledning är läge att se över dessa. Men nej, istället snickrar man på ett annat förslag för att kunna ta parkeringsplatser i anspråk för "torghandel".
Låter som Göteborg.C cpalm skrev:Felet är inte att kommunen följer lagar och regler, utan oviljan/oförmågan att (utnyttja sina möjligheter att) agera konstruktivt.
Vi hade ett exempel här där en tillfällig Corona-anpassning av kommunens ordningsstadgar för torghandel slagit mycket väl ut i vissa avseenden. När det nu var dags att återgå till de "vanliga" reglerna kan man ju tänka sig att det på förekommen anledning är läge att se över dessa. Men nej, istället snickrar man på ett annat förslag för att kunna ta parkeringsplatser i anspråk för "torghandel".
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 254 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 254 inlägg
Det är ett uthus så det löste sig med en bit avskal och ett gäng varv med eltejp.
Ja, det borde suttit förskruvningar där men den föregående kabeln är monterad av en alldeles riktig elektriker så vem är jag att döma.
Skämt å sido så har jag inte sett att det är så där dåligt förän nu. Nästa besök här kommer det finnas förskruvningar med till bägge kablarna. Nu blev det snabblösningen som inte innefattade att montera ut innanmätet ur centralen.
Ja, det borde suttit förskruvningar där men den föregående kabeln är monterad av en alldeles riktig elektriker så vem är jag att döma.
Skämt å sido så har jag inte sett att det är så där dåligt förän nu. Nästa besök här kommer det finnas förskruvningar med till bägge kablarna. Nu blev det snabblösningen som inte innefattade att montera ut innanmätet ur centralen.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Rötmånad ställer högre krav på färska mjölkprodukter så troligtvis var det på gränsen och då reagerar proteinerna med kaffet.Lill72 skrev:
Hoppas att den smakade ok iallafall👍🏻
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Rötmånad är en myt kopplad till astrologi. GAH!