1 658 435 läst ·
17 772 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Vad behöver felsökas....?VidarH skrev:
Återkoppling till tidigare Gaaaahhhh.
Alla andra kontakter föll igenom så grannen lackade ur och bestämde sig för att han och jag skulle hämta bilen. Så nu är den hemma. Verkstan hade inte bokfört någon felsökningsavgift (vilket jag hade förväntat mig?) så säljaren som jobbade stängning sa att det var ju synd för verkstan, och ville ha sin nyfikenhet stillad som betalning så han fick titta och sa att det var en väldigt lätt felsökning som till och med han hade klarat av... 😅
Men jag kopplade loss slangarna för att få ett hum om hur det såg ut. Det såg helt klart gaaaahhhh!!! ut kan jag meddela.
[bild][bild][bild]
Gaaaahhhhh!!!!!!! för att samhället i nyliberalismens anda ska effektiviseras så att vi sviker de som behöver stödet mest.K KariHa skrev:Jobbar du på Arbetsförmedlingen? Enligt Försäkringskassan behöver man varken erfarenhet eller utbildning för att få jobb. Jag har flyttat genom hela landet, pendlat 20 mil/dag, studerat när jag inte haft jobb … jag är likförbannat inte anställningsbar. För att jag har för mycket studier, för många olika arbete … ja, jag har ansträngt mig för mycket för att få jobb. Straffar sig även i pensionen och det kommer bli värre det ska vara arbetslinjen som gäller även för pensionen. Alltså år med studier ska inte räknas
Naturligtvis finns det de som försöker fuska, men när Försäkringskassan friskförklarar en person som Arhetsförmedlingen rent ut säger aldrig kommer kunna få ett riktigt jobb, då är något jävligt snett.
Gaaaaahhhhh sista semesterveckan och jag är utslagen i soffan med feber och rännskita
Lokala pizzerian var för effektiva, samma kille skötte soptömning, städning, röra i tomatsås och baka pizza. Tyvärr utan handtvätt mellan varven.
Så då har man ätit färdigt där. 🤢
Lokala pizzerian var för effektiva, samma kille skötte soptömning, städning, röra i tomatsås och baka pizza. Tyvärr utan handtvätt mellan varven.
Så då har man ätit färdigt där. 🤢
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Jag har träffat en person som var sängbunden (inte bara lite trött och behövde vila ofta) i väntan på en operation, där Försäkringskassan tyckte att Arbetsförmedlingen skulle utreda om det fanns ett arbete som personen kunde utföra hemifrån sängen. Det här var dessutom en bra stund innan pandemin och "jobbahemifrånpaniken" utbröt...kashieda skrev:
Gaaaahhhhh!!!!!!! för att samhället i nyliberalismens anda ska effektiviseras så att vi sviker de som behöver stödet mest.
Naturligtvis finns det de som försöker fuska, men när Försäkringskassan friskförklarar en person som Arhetsförmedlingen rent ut säger aldrig kommer kunna få ett riktigt jobb, då är något jävligt snett.
Personen sa, lite på halvskämt, att hen kanske kunde jobba med att sälja telefonsex..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Impeller has left the chat, som kidsen skulle sagt..VidarH skrev:
Återkoppling till tidigare Gaaaahhhh.
Alla andra kontakter föll igenom så grannen lackade ur och bestämde sig för att han och jag skulle hämta bilen. Så nu är den hemma. Verkstan hade inte bokfört någon felsökningsavgift (vilket jag hade förväntat mig?) så säljaren som jobbade stängning sa att det var ju synd för verkstan, och ville ha sin nyfikenhet stillad som betalning så han fick titta och sa att det var en väldigt lätt felsökning som till och med han hade klarat av... 😅
Men jag kopplade loss slangarna för att få ett hum om hur det såg ut. Det såg helt klart gaaaahhhh!!! ut kan jag meddela.
[bild][bild][bild]
Man kan nog utgå ifrån att du inte får tillbaka stomavgiften om du köper en ny turbo....
Försäkringskassan: "Vi behöver utreda om din funktionsnedsättning fortfarande är kvar, eller om du kan börja arbeta."Dan_Johansson skrev:
Jag har träffat en person som var sängbunden (inte bara lite trött och behövde vila ofta) i väntan på en operation, där Försäkringskassan tyckte att Arbetsförmedlingen skulle utreda om det fanns ett arbete som personen kunde utföra hemifrån sängen. Det här var dessutom en bra stund innan pandemin och "jobbahemifrånpaniken" utbröt...
Personen sa, lite på halvskämt, att hen kanske kunde jobba med att sälja telefonsex..
Klient: "Ja, nej, tyvärr är mina armar fortfarande amputerade."
Försäkringskassan: "Ok, då frågar vi nästa år igen och ser om de vuxit tillbaka."
Handläggare på Försäkringskassan kanske skulle vara passandekashieda skrev:
Mildare bilproblem än tidigare i tråden, men gaaaahhhh ändå.
Min ful-lagning av ett sprucket plaströr till kylvätskan, utförd på en parkeringsplats i Gränna för två år sen, gav upp idag på vägen hem. "Varning, låg kylvätskenivån, stanna snarast" - och mycket riktigt, behållaren var nästan tom. Tur jag hade en flaska kvar i bilen så jag kom hem iallafall.
Min ful-lagning av ett sprucket plaströr till kylvätskan, utförd på en parkeringsplats i Gränna för två år sen, gav upp idag på vägen hem. "Varning, låg kylvätskenivån, stanna snarast" - och mycket riktigt, behållaren var nästan tom. Tur jag hade en flaska kvar i bilen så jag kom hem iallafall.