1 502 038 läst ·
15 377 svar
1502k läst
15,4k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
GAAAAAH! Säsongsarbetaren på Postnords tullklarering:
”Du har köpt en vara från Slovenien för 49,90 Euro. Var vänlig uppge avsändarland och försäljningsbelopp så att vi kan bestämma tullavgiften.”
Tre flugor i en smäll! 😄
”Du har köpt en vara från Slovenien för 49,90 Euro. Var vänlig uppge avsändarland och försäljningsbelopp så att vi kan bestämma tullavgiften.”
Tre flugor i en smäll! 😄
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Till saken hör ju att Slovenien tillhör EU och även Sverige, har jag hört. Då finns ju inga tullar.
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Ang s.k. säkerhetskontroll:useless skrev:
Jag reste från Dar es Salaam till Entebbe via Nairobi med Kenya Airways.
På planet till Nairobi la jag undan en vinflaska och en vattenflaska, båda oöppnade, båda stämplade Kenya Airways.
Tror du inte att den jäv*la säkerhetskontrollen (mellan två internationella områden på flygplatsen, ren transfer!) vägrade mig att ta med dom eller dricka upp dom utan kastade dom!
Det är sånt som gör att man ibland funderar på att ta med flytande nitroglyserin nästa gång, när flaskan hamnar i sopkorgen blir det som dynamitharry säger "en jävla smäll" 😉😆
De ville väl ha en flaska själva förstår du väl..D Dilato skrev:Ang s.k. säkerhetskontroll:
Jag reste från Dar es Salaam till Entebbe via Nairobi med Kenya Airways.
På planet till Nairobi la jag undan en vinflaska och en vattenflaska, båda oöppnade, båda stämplade Kenya Airways.
Tror du inte att den jäv*la säkerhetskontrollen (mellan två internationella områden på flygplatsen, ren transfer!) vägrade mig att ta med dom eller dricka upp dom utan kastade dom!
Det är sånt som gör att man ibland funderar på att ta med flytande nitroglyserin nästa gång, när flaskan hamnar i sopkorgen blir det som dynamitharry säger "en jävla smäll" 😉😆
Nu när jag vet ska jag ha med mig ett antal 100ml tomflaskor att flytta över i..då är det ok, men inte om det är en 200 ml oöppnad original vinflaska som kom från planet.
Helt sjukt att vi finner oss i det där, terroristerna har vunnit 😠
Helt sjukt att vi finner oss i det där, terroristerna har vunnit 😠
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Påminner mig om när jag hamnade i någon typ av vaktlokal vid Folkets Park i Norberg 1976. Vi blev nödgade att sitta där någon timme och under den tiden kom vaktpersonal hela tiden in med beslagtagna flaskor som ställdes på hylla. Måtte ha blivit en jädra efterfest!tveksamt skrev: