1 692 887 läst ·
18 328 svar
1693k läst
18,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag använder ansiktsavkänning för upplåsning av mobil men sedan fingeravtryck för den mobila plånboken, bankid, mm.Nötegårdsgubben skrev:
Det är väl ganska länge sedan fingeravtrycksläsare ens fanns på nya modeller. Jag har i alla fall haft ansiktsigenkänning i flera år istället.
Med det sagt accepterar kortutgivarnas säkerhetssystem telefonernas. Man behöver alltså inte använda kortets kod också, utan det räcker med telefonens, så länge man har säkra inställningar för den (vet inte om man kan ta bort säkerhetslås helt på några telefoner; i så fall gäller förstås inte att kortutgivarna litar på det).
Skulle inte ansiktsavkänning fungera av någon anledning så fungerar fingeravtryck istället, så de kompletterar varandra.
Fingeravtryck hanteras via displayen på mobilen, inte som tidigare via avläsare på baksidan, idag en Samsung S23.
Redigerat:
Familjens nyaste telefon är min som är 3år gammal. Den har fingeravtryck. Tror den har ansiktsisigenkänning också men kommer inte ihåg. Jag sliter så mycket på mina fingrar att det är lotteri om det fungerar. Har haft samma problem på alla mina telefoner som haft det.
Är ansiktsisigenkänning så pålitligt nuförtiden?
Min dotter får upp min frus telefon med sitt ansikte. Den är ju några år gammal så nya telefoner är kanske bättre?
Har ingen aning om fingeravtryck finns på nya telefoner. Men jag antar att man kan ställa in en kod som man kan använda också?
Är ansiktsisigenkänning så pålitligt nuförtiden?
Min dotter får upp min frus telefon med sitt ansikte. Den är ju några år gammal så nya telefoner är kanske bättre?
Har ingen aning om fingeravtryck finns på nya telefoner. Men jag antar att man kan ställa in en kod som man kan använda också?
Tvärt om med min, måste ibland använda fingeravtryck bl.a. då jag använder glasögon till och från.N Niq skrev:
Fingeravtryck finns på nya telefoner men kan då vara via display, kanske det vanligaste idag och inte separat avkännare.
Det konfigureras i mobilens inställningar och i berörda appar hur man vill det ska fungera.
BankId för identifiering går bra med fingeravtryck men vissa transaktioner kan kräva att kod anges,
Så man ska ställa in hur man vill det ska fungera och helt utan ansiktsidentifiering/fingeravtryck.
Våra mobiler har både och 😉Nötegårdsgubben skrev:
Det är väl ganska länge sedan fingeravtrycksläsare ens fanns på nya modeller. Jag har i alla fall haft ansiktsigenkänning i flera år istället.
Med det sagt accepterar kortutgivarnas säkerhetssystem telefonernas. Man behöver alltså inte använda kortets kod också, utan det räcker med telefonens, så länge man har säkra inställningar för den (vet inte om man kan ta bort säkerhetslås helt på några telefoner; i så fall gäller förstås inte att kortutgivarna litar på det).
Fungerar för det mesta så jag har inte funderat så mycket på det utifrån att fingertrycksfunktionen istället dyker upp. Bild tagen utan glasögon, har även krav inställt på öppna ögon så det kan ju vara beroende av ljus/reflexer i glasögonen.
Gaaaahhhh!!!
Husfrun hade gäster på besök och de skulle till Vara och besöka kafe Nordpolen. Och så händer det här på en påfart efter lyckad fika... Verkstaden säger 22.000;-. Jag säger gaaaahhhh.
Det är turbohuset som har gett upp för övrigt.
Husfrun hade gäster på besök och de skulle till Vara och besöka kafe Nordpolen. Och så händer det här på en påfart efter lyckad fika... Verkstaden säger 22.000;-. Jag säger gaaaahhhh.
Det är turbohuset som har gett upp för övrigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den turbon är lika bra som motorn i min gamla 242 för en herrans massa år sen när en vevstake fick feeling och lämnade både motor och motorrummet….
Det kostade dock bara 500 för en bättre begagnad motor och några timmars mekande.
Men en beg. turbo kan väl inte kosta några större summor och borde inte vara så svårbytt om det nu inte är en massa följdskador?
Lider med dig!
Det kostade dock bara 500 för en bättre begagnad motor och några timmars mekande.
Men en beg. turbo kan väl inte kosta några större summor och borde inte vara så svårbytt om det nu inte är en massa följdskador?
Lider med dig!
Finns nya turboaggregat för en betydligt lägre penning
Gjorde den missen för några år sedan , volvo tog 24000, snare fick jag tipset(gahhhh) att jag skulle ha köp ett nytt garret , samma som orginal, för 5000 å skruat dit det själv
Gjorde den missen för några år sedan , volvo tog 24000, snare fick jag tipset(gahhhh) att jag skulle ha köp ett nytt garret , samma som orginal, för 5000 å skruat dit det själv
Det är planen att få hem bilen och byta delar själv. Inte har jag 23k att slänga på en bil jag köpte för 35k för ett halvår sedan. Funkar det så funkar det...
3.500-9.000;- för en ny turbo med olika mycket tillbehör medskickat. Men först hem med gaaaahhhh-mobilen för utvärdering av situationen.
3.500-9.000;- för en ny turbo med olika mycket tillbehör medskickat. Men först hem med gaaaahhhh-mobilen för utvärdering av situationen.