1 658 290 läst ·
17 767 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Två matskedar olja i utanför garaget är garanterat inget du behöver bry dig om. Varenda gång man har en traktor på gården får man några matskedar.B Blazermannen skrev:
Gahhh, beställde en dränkpump och för att slippa frakten så köpte jag en litet skruvstift för att komma över gränsen till fri frakt.
Idag kom leveransen. En låda med ett litet skruvstift i. Pumpen skickas direkt från leverantör och kommer om en vecka… 🤬🙈.
Idag kom leveransen. En låda med ett litet skruvstift i. Pumpen skickas direkt från leverantör och kommer om en vecka… 🤬🙈.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
Det är ju sant, iofs. Jag tänkte mest på det olämpliga i att förorena marken när man har egen brunn, men den lilla olja jag hällde ut lär inte påverka grundvattnet.L lbgu skrev:
GAAAAHHHHHHHHH
Dörrbromsen slets sönder när stormen förra veckan tog tag i dörren vid öppning, som väl var klarade sig dörren och karmen. Ny Habo dörrbroms inhandlad men den funkar inte med gamla hålen. Eller hålen passar men dörren går inte att öppna mer än 70 grader. Nya hål i karm och dörr, och behöver fixa med gamla hålen.
Dörrbromsen slets sönder när stormen förra veckan tog tag i dörren vid öppning, som väl var klarade sig dörren och karmen. Ny Habo dörrbroms inhandlad men den funkar inte med gamla hålen. Eller hålen passar men dörren går inte att öppna mer än 70 grader. Nya hål i karm och dörr, och behöver fixa med gamla hålen.
Gaaaahhhh,
Har blivit digitalt slöare, står ibland med mobilen och ska betala men inget händer, kassa personal ber mig ta bort och försöka på nytt, nä inget händer.
Faan, jag har ju inte indentifierat med fingeravtryck, självklart erkänner jag med "mitt fel".
Har blivit digitalt slöare, står ibland med mobilen och ska betala men inget händer, kassa personal ber mig ta bort och försöka på nytt, nä inget händer.
Faan, jag har ju inte indentifierat med fingeravtryck, självklart erkänner jag med "mitt fel".
Måste man identifiera med fingeravtryck om man ska betala med mobilen? Eller kan man välja metod?A AndersS skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Man kan välja på inställningar om man vill använda kod elr fingeravtryck vid identifiering och inlogg på mobilen. Jag har flera fingeravtryck registrerade.N Niq skrev:
Ibland kommer det begäran om kod till mobilen, kan ju vara bra så man inte glömmer den
Tycker att det känns säkert med tummen när man är bland folk 👍
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 207 inlägg
Det är väl ganska länge sedan fingeravtrycksläsare ens fanns på nya modeller. Jag har i alla fall haft ansiktsigenkänning i flera år istället.N Niq skrev:
Med det sagt accepterar kortutgivarnas säkerhetssystem telefonernas. Man behöver alltså inte använda kortets kod också, utan det räcker med telefonens, så länge man har säkra inställningar för den (vet inte om man kan ta bort säkerhetslås helt på några telefoner; i så fall gäller förstås inte att kortutgivarna litar på det).