B Blazermannen skrev:
Det hade hunnit rinna ut en à två matskedar innan jag upptäckte fadäsen, städningen fick därmed andra inslag än jag hade räknat med, inte bra med olja i växtligheten utanför garaget.
Två matskedar olja i utanför garaget är garanterat inget du behöver bry dig om. Varenda gång man har en traktor på gården får man några matskedar.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
och jag hällde ut slattarna i växtligheten utanför. En stor Coca-Cola-flaska hade kvar av innehållet till ett par centimeter från botten, innehållet visade sig dock vara olja
Aldrig hört talas om oljeväxter?

• Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Gahhh, beställde en dränkpump och för att slippa frakten så köpte jag en litet skruvstift för att komma över gränsen till fri frakt.

Idag kom leveransen. En låda med ett litet skruvstift i. Pumpen skickas direkt från leverantör och kommer om en vecka… 🤬🙈.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
hapazard och 14 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh orkar inte 😂🤬

• Brutet måttband på en metallstege i en byggkontext.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
85mm hit eller dit 🤷‍♂️

R Rickard.lj skrev:
Gaaaahhhh orkar inte 😂🤬
Du får nöja dig med små projekt!

• Haha
Rickard.lj och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
När man frivilligt följer med familjen till Kupolen går brandlarmet och man får lov att köa ut i regnet...⛈️⛈️⛈️

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 3 till
  • Laddar…
B
L lbgu skrev:
Två matskedar olja i utanför garaget är garanterat inget du behöver bry dig om. Varenda gång man har en traktor på gården får man några matskedar.
Det är ju sant, iofs. Jag tänkte mest på det olämpliga i att förorena marken när man har egen brunn, men den lilla olja jag hällde ut lär inte påverka grundvattnet.

GAAAAHHHHHHHHH

Dörrbromsen slets sönder när stormen förra veckan tog tag i dörren vid öppning, som väl var klarade sig dörren och karmen. Ny Habo dörrbroms inhandlad men den funkar inte med gamla hålen. Eller hålen passar men dörren går inte att öppna mer än 70 grader. Nya hål i karm och dörr, och behöver fixa med gamla hålen.

• Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
Gaaaahhhh,
Har blivit digitalt slöare, står ibland med mobilen och ska betala men inget händer, kassa personal ber mig ta bort och försöka på nytt, nä inget händer.
Faan, jag har ju inte indentifierat med fingeravtryck, självklart erkänner jag med "mitt fel".

N
A AndersS skrev:
Gaaaahhhh,
Har blivit digitalt slöare, står ibland med mobilen och ska betala men inget händer, kassa personal ber mig ta bort och försöka på nytt, nä inget händer.
Faan, jag har ju inte indentifierat med fingeravtryck, självklart erkänner jag med "mitt fel".
Måste man identifiera med fingeravtryck om man ska betala med mobilen? Eller kan man välja metod?

N Niq skrev:
Måste man identifiera med fingeravtryck om man ska betala med mobilen? Eller kan man välja metod?
Med mobilen måste den låsas upp. Likaså med min klocka.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Gaaaahhhh orkar inte 😂🤬
Klipp av till 100mm jämt och fäll ut flärpen där bak så mäter den rätt igen ;-)
/W

K
N Niq skrev:
Man kan välja på inställningar om man vill använda kod elr fingeravtryck vid identifiering och inlogg på mobilen. Jag har flera fingeravtryck registrerade.
Ibland kommer det begäran om kod till mobilen, kan ju vara bra så man inte glömmer den
Tycker att det känns säkert med tummen när man är bland folk 👍

N Niq skrev:
Det är väl ganska länge sedan fingeravtrycksläsare ens fanns på nya modeller. Jag har i alla fall haft ansiktsigenkänning i flera år istället.

Med det sagt accepterar kortutgivarnas säkerhetssystem telefonernas. Man behöver alltså inte använda kortets kod också, utan det räcker med telefonens, så länge man har säkra inställningar för den (vet inte om man kan ta bort säkerhetslås helt på några telefoner; i så fall gäller förstås inte att kortutgivarna litar på det).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.