1 653 442 läst ·
17 695 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, du har godkänt och köpt. Men inget blev levererat. Då ska de stoppa utbetalningen och radera den från ditt kort.Keiller skrev:
"Bara"? Jag var ju tvungen att betala.
Efter reklamation av transaktionen fick jag detta svar från kortutgivaren:
"Då du godkänt med BankID på din mobila enhet anses du ha gett ditt medgivande, och transaktionen kan inte anses vara obehörig.
Med anledning av ovanstående beviljar *******card således ingen ersättning."
Har du nåt tips på hur jag går tillväga för att bestrida fakturan?
Nej den är naturligtvis inte obehörig men då du inte får leverans enligt avtal ska du heller ej behöva betala.Keiller skrev:
Från konsumentkreditlagen.
”29 § Vid kreditköp får köparen mot kreditgivarens krav på betalning framställa samma invändningar på grund av köpet som han eller hon kan göra mot säljaren.”
Exakt! Det är ju därför man handlar en del på kreditkort.Alfredo skrev:
K karlmb skrev:
Tack. Det ger ju en gnutta hopp. Jag ska naturligtvis försöka att få tillbaka mina pengar.Alfredo skrev:
Undrar om Resurs bank tänker skicka pappersfaktura eller de tycker att det räcker att maila och säga att fakturan finns i deras egen jävla onlinebank, som det dessutom inte går att komma vidare i.
Kan de inte ordna e-faktura som seriösa kreditgivare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan de inte ordna e-faktura som seriösa kreditgivare?
Varför var du tvungen att betala hela kreditkortsfakturan? Rimligen betalar man allt annat utom det belopp som detta gällerKeiller skrev:
"Bara"? Jag var ju tvungen att betala.
Efter reklamation av transaktionen fick jag detta svar från kortutgivaren:
"Då du godkänt med BankID på din mobila enhet anses du ha gett ditt medgivande, och transaktionen kan inte anses vara obehörig.
Med anledning av ovanstående beviljar *******card således ingen ersättning."
Har du nåt tips på hur jag går tillväga för att bestrida fakturan?
Jag hade bara ett belopp. Har hållt på det en månad, i väntan på svar om reklamationen som gav svaret ovan. Ett telefonsamtal till kortutgivaren gav samma besked, att jag var tvungen att betala.K kniv skrev:
Ett belopp? Är fakturan på 20000 och ditt omdiskuterade transaktion på 11000 betalar man in 9000..?Keiller skrev:
Om man mailar dem om att det inte går att logga in, får man ett automatiskt svar:kashieda skrev:
"Tack för ditt mejl och för att du kontaktar oss på Resurs Bank.
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga frågor via e-post.
Vi rekommenderar att du loggar in i vår app eller vår onlinebank för att chatta med en handläggare.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning
Resurs Bank"
Tack för varningen.kashieda skrev:
Om man mailar dem om att det inte går att logga in, får man ett automatiskt svar:
"Tack för ditt mejl och för att du kontaktar oss på Resurs Bank.
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga frågor via e-post.
Vi rekommenderar att du loggar in i vår app eller vår onlinebank för att chatta med en handläggare.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning
Resurs Bank"
En leksaksbank alltså.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 828 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 828 inlägg
Klicka upp avtalet och skrolla genom hela det så bör knappen tändas så du kommer vidare.kashieda skrev: