hsd
K karlmb skrev:
Bakhjulsdrift rules.
Å vad finns under "motorhuven"

F fribygg skrev:
Möjligt, jag hoppas att bilar med däck i rimliga storlekar typ Inster och Zoe blir vanligare så att även undersköterskor, butiksanställda och liknande med svenssonjobb har råd och möjlighet att hålla sig med bil.
Håller verkligen med!
Rent larv att en bil för att åka till jobbet/affären/försjolan har +300hk, däck breda som en lagårds dörr, vikt på +2ton, AWD & kostar +500"!

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Googles AI säger det är min 18" som gäller.
Ok. Skulle dock tro att 17 tum räcker med avseende på bromsarna.

hsd hsd skrev:
Å vad finns under "motorhuven"
En frunk.

N
RoTe RoTe skrev:
i3 har fortfarande gigantiska fälgar (19-20") om väl smala... Dessutom en så udda dimension att det riskerar bli dyrt eller omöjligt att få tag i om några år. En 16" dimension som är original på många jänkare från 80-talet går knappt att få tag på idag, en kinatillverkare är allt som finns.
I3 kräver också ganska hög bärighet på däcken.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH fotografen är nu 1h sen, och har inte hört av sig och och deras växel har stängt för dagen...

Barnens passning undrar när vi kommer och hämtar dem...

• Arg
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vad i h....
Enligt fotografen har de avbokat vår fotografering i måndags...
Ingen har meddelat oss något.

• Ledsen
  • Arg
  • Wow
Maria T och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad i h....
Enligt fotografen har de avbokat vår fotografering i måndags...
Ingen har meddelat oss något.
Kolla i ditt spamfilter…

N Niq skrev:
I3 kräver också ganska hög bärighet på däcken.
Mer än en Volvo855 eller V70?

RoTe RoTe skrev:
Nä dom hade inte smala däck. När vi åkte omkring på 165-185 breda däck hade stora amerikanare betydligt bredare samt högre däck, typiskt 225 breda eller motsvarande. Jämför Lincoln Continental och Volvo 240, båda från 1975. Lincoln hade 225R15, alltså 82 profil, Volvo hade 185/70R14.

Sen undrar jag hur ni menar att man ska få plats med bromsar nog för dagens elbilar med dess sanslösa effekter och fartresurser om man inte har stora fälgar? Min 18 år gamla bil kräver minst 17". Tiden är sedan länge förbi när man åkte på 14"...
Här dundrar snart en full size Continental fram. Kolla in däcken så kan du se att riktigt tunga bilar kan ha smala däck.

Gaaaahhhhh.

B b8q skrev:
Kolla i ditt spamfilter…
Skulle vara udda att bokningen kommer fram men inte avbokningen.

Nu visade det sig vara mäklaren som blandat ihop en annan med mig och avbokat vår tid istället för deras.

Som tur är finns det då en tid som egentligen skulle avbokats men som vi kan ta imorgon😅

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
B
13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle vara udda att bokningen kommer fram men inte avbokningen.

Nu visade det sig vara mäklaren som blandat ihop en annan med mig och avbokat vår tid istället för deras.

Som tur är finns det då en tid som egentligen skulle avbokats men som vi kan ta imorgon😅
Passar mäklaren barnen under den tiden då, som plåster på såren 😅

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Mer än en Volvo855 eller V70?
Enligt vad jag förstått så ja. Men jag vet faktiskt inte. Vi fick byta däck åt en kund som hade köpt egna någonstans med "normal" bärighet för storleken. Men jag har inte koll på exakt vad den är.

B breakman skrev:
Passar mäklaren barnen under den tiden då, som plåster på såren 😅
Allt är förhållandevis tillrättalagt, och nu har vi båda semester så en åker iväg på utflykt.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
Skadat hörn på en svart bils stötfångare med repor och bucklor, parkerad på ett golv med oljefläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

🫣😢

Är det inte a-traktorer så är det andra bilar, jag behöver vila upp mig... Tur semestern smyger igång imorgon.

• Ledsen
Lill72 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.