RoTe RoTe skrev:
Made in china?
Står faktiskt inte, men troligtvis.

Denna gång får jag kasta tillbaka mitt WAAAAAAAAGH på mig själv.

Började skruva isär och såg detta:

En närbild av en orange plastdel med en spricka eller skada nära en skruvanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
A AndersS skrev:
Nu blir man orolig att andra banker ska hitta på samma dumhet.👎
Det börjar bli läge för andra banker, utanför EU, att börja etablera sig i Sverige, så vi kunder kan få trygga banker som agerar för vår egen skull.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
För att inte falla ur tråden:
GAAAAAHHHH saknar regn! Sällan jag säger så men nu känns det akut. Snälla Vädergud (fast jag inte tror på dem, men dansar gärna) - tredagars regn i Trångsund/Skogås skulle sitta fint.
Jag ska gå ut i regnet och meddela att det är önskat annorstädes! Vi har fått så det räcker och lite till för ett bra tag framöver, så det vore en win-win.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Jag ska gå ut i regnet och meddela att det är önskat annorstädes! Vi har fått så det räcker och lite till för ett bra tag framöver, så det vore en win-win.
Ja, ni i norr får väl börja exportera inte bara el, järn och trävaror utan även regnvatten till södra Sverige?

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine 13th Marine skrev:
Står faktiskt inte, men troligtvis.

Denna gång får jag kasta tillbaka mitt WAAAAAAAAGH på mig själv.

Började skruva isär och såg detta:

[bild]
Men min högtryckstvätt som jag började felsöka pga ett veck på slangen slog dock det där.
Nice try, men du kniper inte alls förstaplatsen för "dumstrutsfel".

• Haha
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men min högtryckstvätt som jag började felsöka pga ett veck på slangen slog dock det där.
Nice try, men du kniper inte alls förstaplatsen för "dumstrutsfel".
Nejdå, den förstaplatsen har du förtjänat 😉

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Maria T
GAAAAAAHHHH - Att sånt här smås**t ens ska kunna anmälas.

(Aftonbladet igår)

Kumlaanstalten kritiseras för trasiga fjärrkontroller, intagna kunde inte byta tv-kanal. Artikel från Aftonbladet av Olivia Birgander.

• Ledsen
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH.

Fick inte äta upp mina popcorn😢

• Haha
  • Älska
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Du måste ha en McPherson framvagn, de älskar att döda fjädrar,
Jaa så är det. När fjäderbenslagringen blir trög så är det en tidsfråga innan fjädern går av.
2 nya fjäderben beställda, tur man har en semesterkassa att förbruka. Ett litet Gaaahh på den.

Helvete, precis när man höll på klippa 🤬😡
Trasig gräsklippare med avbrutna remmar vid klippning, gräs fastnat under röd kåpa med "Klippo" tryckt på.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
[bild]
Inget bra. Då måste fjädern gått av och du skruvat bort kåpan. Har du en sladdlös skruvdragare, så kan du få igång den, med att sätta en hylsa i maskinen och snurra svänghjulet. Se bara till att motorn får kylning. Svänghjul och fläktdelen är samma del.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
K
GAAAAHHHH!!!! Så irriterande!! Fastän att jag raderar "aviseringsmail" från BH så kommer de tillbaka!
Jag bockar i de jag vill ta bort, klickar på p-korgen och då försvinner de, sen går jag in på "borttaget" och raderar dom där också och går sen tillbaka till inkorgen.
Och lik förbenat så kan de komma tillbaka!! I går kväll tog jag bort 52 st mail från BH som jag redan hade raderat i omgångar på dan!! 😡
Kan tillägga att jag har en Samsung med Outlook
Nån som har en förklaring?

J jonaserik skrev:
Inget bra. Då måste fjädern gått av och du skruvat bort kåpan. Har du en sladdlös skruvdragare, så kan du få igång den, med att sätta en hylsa i maskinen och snurra svänghjulet. Se bara till att motorn får kylning. Svänghjul och fläktdelen är samma del.
Det är plastlocket , syns i bild, som inte riktigt låser fast över behållaren som fjädern ligger i. Förra gick sönder helt, det vita plasthöljet sprack i centum vid ett backslag. Fick denna utan fjäder gratis av en verkstad, lindade om fjäder och har trots glapp i locket faktiskt hållit rätt bra. Det går tydligen inte få tag i den äldre startanordningen längre. Om man kan konvertera till dragstarten som är ovanpå svänghjulet vet jag inte. (Brukar ju ligga drösvis med gamla Briggs maskiner på soptippen, men tyvärr ajabaja att skruva loss...)

Jag har köpt "performance tool" 3/8" med spärr från Amazon
, inte testat än. Man skall vara försiktig med borrmaskinstart, ev backslag kan paja skruvdragaren eller din handled.

Jag skall prova linda om fjädern imorgon och se om man kan låsa fast det vita locket på nåt annat sätt.

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
F fusion skrev:
[bild]
Enkelt fixat.

Tecknad fågel med stora röda fjädrar springer genom skogsbryn, bär sax och ser bestämd ut, omgiven av grönt lövverk.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Myckling och 13 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Enkelt fixat.

[bild]
Klockrenaste svaret i år 😂 Är nog så man helst vill lösa felet , vilken sax rekommenderar du 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.