RoTe RoTe skrev:
Jag har en BMW och kör 275 breda däck bak, det går inte att få plats med, inte ens 245 som jag har fram...
Gaaaaahhhh för bilar som är så illa utformade att de inte ens rymmer ett reservhjul...

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Gaaaaahhhh för bilar som är så illa utformade att de inte ens rymmer ett reservhjul...
Haha alltså det ryms ju, men inget annat då... :D Dessutom ligger slutsteget i reservhjulsbaljan...

• Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Haha alltså det ryms ju, men inget annat då... :D Dessutom ligger slutsteget i reservhjulsbaljan...
Troligtvis är det alltså inget fel på fordonet utan ett ägar/förar relaterat problem..

RoTe
F fribygg skrev:
Troligtvis är det alltså inget fel på fordonet utan ett ägar/förar relaterat problem..
Jag kör original BMW däckdimensioner, mer säger jag inte...

BMW däckinformationsdekal med dimensioner och däcktryck för fordonets olika konfigurationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

RoTe RoTe skrev:
Jag kör original BMW däckdimensioner, mer säger jag inte...

[bild]
Så du menar att tillverkaren lagt ett slutsteg i reservhjulsbaljan och du är för lat att lyfta ur det och lägga i ett reservhjul?

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Så du menar att tillverkaren lagt ett slutsteg i reservhjulsbaljan och du är för lat att lyfta ur det och lägga i ett reservhjul?
Nej men med dessa dimensioner ligger bagagegolvet typ 10cm högre än det borde. Den kom aldrig med något reservhjul...

Maria T
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaahhh! 2 veckors leveranstid på nya glasögon, beställdes i måndags. Fruktansvärt påfrestande att använda gamla, icke progressiva, glasögon 🫤
Var till optikern i onsdags och det tar en månad till jag får mina nya brillor, inte mycket skillnad i glasen så jag vet inte vad de håller på med. Inget som säger att de har semestertider (en av de största optkerkedjorna),
Min egen idé till nästa gång - leta efter en oberoende optiker, troligen mer " på tå" att fixa inom några dagar.

För att inte falla ur tråden:
GAAAAAHHHH saknar regn! Sällan jag säger så men nu känns det akut. Snälla Vädergud (fast jag inte tror på dem, men dansar gärna) - tredagars regn i Trångsund/Skogås skulle sitta fint.

RoTe RoTe skrev:
Nej men med dessa dimensioner ligger bagagegolvet typ 10cm högre än det borde. Den kom aldrig med något reservhjul...
Har du inte råd och möjlighet att beställa ett orginal reservhjul rekomenderar jag att du lägger i ett av vinterhjulen istället för att gnälla på biltillverkaren.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
RoTe
Maria T Maria T skrev:
Var till optikern i onsdags och det tar en månad till jag får mina nya brillor, inte mycket skillnad i glasen så jag vet inte vad de håller på med. Inget som säger att de har semestertider (en av de största optkerkedjorna),
Min egen idé till nästa gång - leta efter en oberoende optiker, troligen mer " på tå" att fixa inom några dagar.

GAAAAAHHHH saknar regn! Sällan jag säger så men nu känns det akut. Snälla Vädergud (fast jag inte tror på dem, men dansar gärna) - tredagars regn i Trångsund/Skogås skulle sitta fint.
Jag har beställt starkare glas utan någon optiker... Det är helt sinnes när man går till valfritt kapitalistiskt bolag och vill ha körkortsintyg på synen, dom säger "det har blivit värre" och så tar dom bort glasögonkravet på körkotet!

RoTe
F fribygg skrev:
Har du inte råd och möjlighet att beställa ett orginal reservhjul rekomenderar jag att du lägger i ett av vinterhjulen istället för att gnälla på biltillverkaren.
Du menar mina 19" vinterhjul? Var ska dom få plats tänker du?

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du menar mina 19" vinterhjul? Var ska dom få plats tänker du?
Har du valt en storlek som inte ryms i reservhjulsbaljan rekomenderar jag att du kontaktar din handlare och beställer ett orginal reservhjul.

RoTe
F fribygg skrev:
Har du valt en storlek som inte ryms i reservhjulsbaljan rekomenderar jag att du kontaktar din handlare och beställer ett orginal reservhjul.
Tror inte det funkar så va... Rullomkretsen måste va lika på höger vänster fram och bak annars flippar ABSen ur och för att inte tala om lamelldiffen bak...

RoTe RoTe skrev:
Illa konstruerad bil eller ägar/förar relaterat fel
RoTe RoTe skrev:
Tror inte det funkar så va... Rullomkretsen måste va lika på höger vänster fram och bak annars flippar ABSen ur och för att inte tala om lamelldiffen bak...
Det kan hända att du har rätt, att fordonet inte kan utrustas med ett reservhjul fast det har reservhjulsbalja, isåfall rekomenderar jag att du väljer ett bättre konstruerat fordon nästa gång.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:

Min optiker är oberoende, tillhör ingen kedja.....
Nåväl, det var hans gissning att det tar 14 dar, har bara gått 5 än så länge...

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
isåfall rekomenderar jag att du väljer ett bättre konstruerat fordon nästa gång.
Okey Mr du vet bäst, jag har lagningskit och kompressor men har ännu aldrig behövt använda det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.