GAAAAAHHH
Ni vet känslan att vakna med ett ryck, hörde jag nåt...?
Sen kom ljudet igen, för att försvinna.
Bipp.... Bipp.... Bipp....

Batteri-slut i brandvarnaren uppe i hallen klockan NOLL TRE TIO....10min över 3...
Somnade om efter ett tag dock och nu är det fräscha batterier i samtliga brandvarnare.

• Arg
FreQa
  • Laddar…
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tror det lämpar sig bäst i PM eller möjligen på familjeliv ;)
okej.
Jag ville mest veta om det var farligt för barnet och mamman så jag ska ordna med detta till akuten..

Men jag får ringa 1177 imorgon.

Maskintok skrev:
okej.
Jag ville mest veta om det var farligt för barnet och mamman så jag ska ordna med detta till akuten..

Men jag får ringa 1177 imorgon.
Ingen fara med varken barnet eller mamman. Se bara till så hon får i sig vätska :)

• Gilla
1
  • Laddar…
P
P Pappa1986 skrev:
Ingen fara med varken barnet eller mamman. Se bara till så hon får i sig vätska :)
Tack. (y)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Men jag vill fråga kvinnor här inne hur det är med graviditet och magsjuka?

GAAAHHH
Hög GAAAAAH-faktor på den.
Jag hade magsjuka dagarna runt beräknad förlossning med mitt andra barn. Jag var jättesjuk och tänkte att startar förlossningen nu får de göra kejsarsnitt, för jag pallar inte...
Som väl var dröjde den lilla älsklingen 10 dagar, så jag hann bli frisk igen.

Hur långt gången är hon?

• Gilla
1
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hög GAAAAAH-faktor på den.
Jag hade magsjuka dagarna runt beräknad förlossning med mitt andra barn. Jag var jättesjuk och tänkte att startar förlossningen nu får de göra kejsarsnitt, för jag pallar inte...
Som väl var dröjde den lilla älsklingen 10 dagar, så jag hann bli frisk igen.

Hur långt gången är hon?
vecka 15.
skönt att det drog ut lite då, så du fick vara med(y)
jag har varit med alla 5 tidigare gånger..

Maskintok skrev:
vecka 15.
skönt att det drog ut lite då, så du fick vara med(y)
jag har varit med alla 5 tidigare gånger..
Inte kul att vara magsjuk i v 15 heller, men hon borde kunna återhämta sig relativt fort, eftersom bebisen i magen är ganska liten än och inte kräver så mycket av hennes energi.

Att jag skulle vara med på förlossningen oavsett hur jag mådde var ingen diskussion, det var jag som skulle föda barnet :D.
...:thinking: ja, precis!

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
GAAAAAHHH Ni vet känslan att vakna med ett ryck, hörde jag nåt...? Sen kom ljudet igen, för att försvinna. Bipp.... Bipp.... Bipp....
Nej alla vi som byter batteri regelbundet vet inget om den känslan. ;):cool:

GAAAAAHHH, nu ljög jag visst igen. :oops:

• Haha
Claes Sörmland och 4 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Gaaah!
Vaknade lungt och stilla imorse, låg och blinkade med ögonen i mörkret ett tag när plötsligt paniken sätter in: "Varför hör jag ingen väckarklocka?! Helvet, jag har försovit mig!"
Med rusande puls försöker jag ta reda på vilken ände av mig som ska vara upp och vilken som ska vara ned när jag tar mig ur sängen, och leta reda på mobilen så jag kan meddela de stackars själar som nu står utomhus i fuktig dis, vind och temperatur runt nollan och väntar på att jag ska komma och låsa upp arbetsplatsen åt dem.
Då ser jag det.
Jag har lyckats vakna av mig själv tre minuter innan väckarklockan ska gå igång!
Tror aldrig jag har varit så besviken på mig själv i vuxen ålder...

• Haha
  • Gilla
FreQa och 12 till
  • Laddar…
richardtenggren
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Gaaah!
Vaknade lungt och stilla imorse, låg och blinkade med ögonen i mörkret ett tag när plötsligt paniken sätter in: "Varför hör jag ingen väckarklocka?! Helvet, jag har försovit mig!"
Med rusande puls försöker jag ta reda på vilken ände av mig som ska vara upp och vilken som ska vara ned när jag tar mig ur sängen, och leta reda på mobilen så jag kan meddela de stackars själar som nu står utomhus i fuktig dis, vind och temperatur runt nollan och väntar på att jag ska komma och låsa upp arbetsplatsen åt dem.
Då ser jag det.
Jag har lyckats vakna av mig själv tre minuter innan väckarklockan ska gå igång!
Tror aldrig jag har varit så besviken på mig själv i vuxen ålder...
Jag har själv gjort något liknande, detta hände en sommar under studietiden, jag sommarjobbade och hade fått ett migränanfall så jag hade gått hem tidigt. Väl hemma så somnade jag för att sedan vakna upp från vad som kändes som världens längsta natt. Kikade på klockan och den var strax efter 9, eftersom det var ljust ute så antog jag att jag sovit över och även känslan var så.
Så jag rusade upp och började göra mig iordning, då jag började klockan 8… för att sedan kolla klockan på mobilen en gång innan jag slängde mig på cykeln… klockan var ju bara strax efter 21…

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kylskåpsdörren sprack och ramlade av. GAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!
Drick upp ölen innan den blir varm.

Tokskalle Tokskalle skrev:
Drick upp ölen innan den blir varm.
Bra tips men lite sent. Skulle tro att ölen som fanns där juni 2020 redan är uppdrucken. GAAAAHHH!!!

• Haha
1
  • Laddar…
Jag drack upp allihop strax innan dörren rämnade.

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag drack upp allihop strax innan dörren rämnade.
Jag har också snubblat på fyllan och sabbat saker. Trist men sånt händer ibland. GAAAAHHHH!!!

GAAAAHHH!
Vem f-n kom på att man skulle kunna bli förkyld? :mad:

• Ledsen
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.