1 656 514 läst ·
17 741 svar
1657k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Så låg? När jag pluggade hade jag en marginaleffekt på ca 105 %.AndersMalmgren skrev:
Råkade jag tjäna en hundring extra kostade det mig 105 kronor på grund av minskat bostadsbidrag 50 kronor, kommunalskatt 30 kronor och minskat studiebidrag 25 kronor.
Aktade mig noga för den där extrahundring och låg mest på soffan och muttrade GAAAAHHHH!!!
Är det flaskventilen som inte håller tätt. Det är ju ett ganska allvarligt fel. Kan ju få väldigt otrevliga effekter om gasflaskor står och läcker i mindre utrymmen. Visserligen ska dom ju alltid stå i ventilerat utrymme. Men det borde ju gå att reklamera och det måste dom ju kunna kontrollera om den är tät eller inte.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Ja, det är ju det.... Jag är ju inte helt ovan vid svetsar, och vet ju att magnetventilerna i svetsen läcker mer mindre jämt, så jag känner ofta på ventilen när jag går förbi i garaget... Den har varit stängd sen jag svetsade senast, vilket var i höstas nån gång...N Niq skrev:Är det flaskventilen som inte håller tätt. Det är ju ett ganska allvarligt fel. Kan ju få väldigt otrevliga effekter om gasflaskor står och läcker i mindre utrymmen. Visserligen ska dom ju alltid stå i ventilerat utrymme. Men det borde ju gå att reklamera och det måste dom ju kunna kontrollera om den är tät eller inte.
Jag har skickat ett lagom surt mail till Air Liquide, vi får se vad de svarar...
GAAAAHHHH
Beställde en DeWalt bordsåg från Bauhaus. Parallellanslaget visade sig dock ha en buckla och efter mycket tjat skulle ett nytt parallellanslag skeppas direkt från DeWalt (tänkte i min enfald att detta skulle vara smidigare för alla inblandade än att returnera sågen).
Jag fick dock aldrig någon spårning utan de sa endast att den va på väg, och när jag till slut fick spårningen efter över en vecka visade det sig att det legat på upphämningsstället för länge utan att bli upphämtat utan att jag blivit aviserad. Nu hävdar Ups att det fortfarande är på upphämtningsstället (vilket förnekas av kioskägaren) och spårningen visar att paketet är på väg tillbaks till Belgien.
Beställde en DeWalt bordsåg från Bauhaus. Parallellanslaget visade sig dock ha en buckla och efter mycket tjat skulle ett nytt parallellanslag skeppas direkt från DeWalt (tänkte i min enfald att detta skulle vara smidigare för alla inblandade än att returnera sågen).
Jag fick dock aldrig någon spårning utan de sa endast att den va på väg, och när jag till slut fick spårningen efter över en vecka visade det sig att det legat på upphämningsstället för länge utan att bli upphämtat utan att jag blivit aviserad. Nu hävdar Ups att det fortfarande är på upphämtningsstället (vilket förnekas av kioskägaren) och spårningen visar att paketet är på väg tillbaks till Belgien.
Redigerat:
Har du kollat när flaskan är besiktigad senast ?Dan_Johansson skrev:
Ja, det är ju det.... Jag är ju inte helt ovan vid svetsar, och vet ju att magnetventilerna i svetsen läcker mer mindre jämt, så jag känner ofta på ventilen när jag går förbi i garaget... Den har varit stängd sen jag svetsade senast, vilket var i höstas nån gång...
Jag har skickat ett lagom surt mail till Air Liquide, vi får se vad de svarar...
Det ska väl stå på flaskan?
Antar att du har hyresflaska?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
GAAAAH!
Elektrikern som skulle kommit till husbygget i onsdags fick covid, men det är ju sånt som händer. Han är schysst och fixar en kille från samma firma som skulle kommit igår, då får han OCKSÅ covid! Ok, bara att tugga i sig tänker vi och tänker att han som skulle kommit från början får ta det när han är frisk…
Bestämmer onsdag (dvs imorgon) med honom. Nu ringer han och säger att han åkt på vinterkräksjukan… Så här står vi med gips, osb och takpanel och bara väntar på Smålands mest sjukdomsdrabbade elfirma.
GAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!
Elektrikern som skulle kommit till husbygget i onsdags fick covid, men det är ju sånt som händer. Han är schysst och fixar en kille från samma firma som skulle kommit igår, då får han OCKSÅ covid! Ok, bara att tugga i sig tänker vi och tänker att han som skulle kommit från början får ta det när han är frisk…
Bestämmer onsdag (dvs imorgon) med honom. Nu ringer han och säger att han åkt på vinterkräksjukan… Så här står vi med gips, osb och takpanel och bara väntar på Smålands mest sjukdomsdrabbade elfirma.
GAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!