pjgb pjgb skrev:
Mekar man med kniven är tändstiftshatten bortplockad. Det är sen gammalt.
Man kan i alla fall knyta loss eventuellt dödmansgrepp…

Alfredo Alfredo skrev:
Man kan i alla fall knyta loss eventuellt dödmansgrepp…
Det är svårt om man satt fast det med rostfria buntband för att aldrig mer behöva tänka på det.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är svårt om man satt fast det med rostfria buntband för att aldrig mer behöva tänka på det.
Svårt?

Metallsax med röda handtag och svart skär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Svårt?

[bild]
Har du provat att klippa tajt åtdragna rostfria buntband med en sån?

F fribygg skrev:
Har du provat att klippa tajt åtdragna rostfria buntband med en sån?
Men va f-n...
Hand som håller en blåslampa med starkt brinnande låga, gnistor i mörk bakgrund.
Skapa konto

Eller
Husqvarna K1270 kapsåg med en stor klinga och orange maskinkropp.
Skapa konto

Eller
En gammal granat med brun kropp och gul markering, utrustad med en säkerhetssprint och handtag, placerad mot en vit bakgrund.
Då?

• Haha
  • Älska
Violina och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men va f-n...
[bild]
Eller
[bild]
Eller
[bild]
Då?
Funkar de bra till rostfritt?
Till andra rostfria hårt åtdragna band brukar sidavbitare eller ändavbitare fungera skapligt.

F fribygg skrev:
Funkar de bra till rostfritt?
Till andra rostfria hårt åtdragna band brukar sidavbitare eller ändavbitare fungera skapligt.
Testa vet jag. Spara den gröna till sist.

Alfredo Alfredo skrev:
Men va f-n..
Vårdat språk tror jag fortfarande anbefalls av formuleringen.

• Wow
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hallonbåten
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh
Varför är det alltid så här.. 🤯
[bild]

Köpte "fin-slang" på Granngården som var 3x så dyr som Jula och Biltema, får se om den håller 3x så länge.
Nästa haveri blir det punkteringsfritt.
[bild]
liknande problem
si=yI0hQwstPYpkTgHD

• Grön skottkärra med trasigt handtag och defekt framhjul på gräsplätt.
    Skapa konto
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
B breakman skrev:
GAAAAHHHH!!!!
Beställde bromsskivor, ok och belägg till extrabilen. Såklart passade inte beläggen. En tur till Motonet för att köpa nya, har inte tid att vänta på en beställning.

Börjar montera... Dubbel-GAAAHHHH, fel skivor också. De var mindre diameter på dessa.
Kanske dags att byta namn?😉

• Haha
Carpetos och 5 till
  • Laddar…
hsd
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Köp en hona och en hane så har du två sladdar sen. En som är kort redan nu och en som successivt blir kortare med häckklippningen. 😉
Ytterligare en kontakt som kan lossna mitt i klippningen gaaahhh

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
För att P-bolag vill göra betalningen till en angenäm kundupplevelse...

• Haha
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Gjorde ett besök på den lokala återvinningsstationen, nyfiken som man är tittade jag i en låda för batteriprodukter, döm om min förvåning, så ligger det en sprillans ny Husqvarna Automower 305 där. Icke ett spår av användning, knivdisk/hjul/chassi blänker som när den lämnade fabriken.

Ärlig som man är, försöker man att snacka sig till klipparen från en av personalen, tji fick man, det var helt omöjligt att ta hem klipparen.

Intressant nog satt där en Bygghemma-etikett på maskinen. Kanske något garantiärende, dock märkligt förfarande att dumpa en sprillans ny maskin.
Bara reservdelarna i maskinen har ett värde på kanske 2000-5000 kr.

• Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
J
E etompau skrev:
Gjorde ett besök på den lokala återvinningsstationen, nyfiken som man är tittade jag i en låda för batteriprodukter, döm om min förvåning, så ligger det en sprillans ny Husqvarna Automower 305 där. Icke ett spår av användning, knivdisk/hjul/chassi blänker som när den lämnade fabriken.

Ärlig som man är, försöker man att snacka sig till klipparen från en av personalen, tji fick man, det var helt omöjligt att ta hem klipparen.

Intressant nog satt där en Bygghemma-etikett på maskinen. Kanske något garantiärende, dock märkligt förfarande att dumpa en sprillans ny maskin.
Bara reservdelarna i maskinen har ett värde på kanske 2000-5000 kr.
Trist. Jag har också sett saker jag gärna velat ha. Det kan nog betraktas som stöld om man bara tar det. Jag kan dock erkänna att jag två gånger har tagit AC-DC konverters, en gång till en Amiga 500 (jag behövde den, tyvärr vågade jag inte ta själva datorn, skam att den blev skrotad) och en gång till en dammsugare. Men en hel klippare är så skrymmande att det inte gärna går.

Det jag dock hört är att om man frågar den som håller på och slänga saken så får man ta den, så det kan vara en grej att testa. Likaså om man kastat men ångrar sig, så tror jag man får ta tillbaka den igen.

Trista regler då det vart bra för miljön om man fått återvinna saker. Bäst hade ju varit att man kunnat få betala en slant för att få köpa det.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
För att P-bolag vill göra betalningen till en angenäm kundupplevelse...
[video]
Samma siffra, olika gator? Låter ju som gjort för att ge folk böter...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.