1 653 104 läst ·
17 691 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
liknande problemFredrikR skrev:
Kanske dags att byta namn?😉B breakman skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 128 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 128 inlägg
Gjorde ett besök på den lokala återvinningsstationen, nyfiken som man är tittade jag i en låda för batteriprodukter, döm om min förvåning, så ligger det en sprillans ny Husqvarna Automower 305 där. Icke ett spår av användning, knivdisk/hjul/chassi blänker som när den lämnade fabriken.
Ärlig som man är, försöker man att snacka sig till klipparen från en av personalen, tji fick man, det var helt omöjligt att ta hem klipparen.
Intressant nog satt där en Bygghemma-etikett på maskinen. Kanske något garantiärende, dock märkligt förfarande att dumpa en sprillans ny maskin.
Bara reservdelarna i maskinen har ett värde på kanske 2000-5000 kr.
Ärlig som man är, försöker man att snacka sig till klipparen från en av personalen, tji fick man, det var helt omöjligt att ta hem klipparen.
Intressant nog satt där en Bygghemma-etikett på maskinen. Kanske något garantiärende, dock märkligt förfarande att dumpa en sprillans ny maskin.
Trist. Jag har också sett saker jag gärna velat ha. Det kan nog betraktas som stöld om man bara tar det. Jag kan dock erkänna att jag två gånger har tagit AC-DC konverters, en gång till en Amiga 500 (jag behövde den, tyvärr vågade jag inte ta själva datorn, skam att den blev skrotad) och en gång till en dammsugare. Men en hel klippare är så skrymmande att det inte gärna går.E etompau skrev:Gjorde ett besök på den lokala återvinningsstationen, nyfiken som man är tittade jag i en låda för batteriprodukter, döm om min förvåning, så ligger det en sprillans ny Husqvarna Automower 305 där. Icke ett spår av användning, knivdisk/hjul/chassi blänker som när den lämnade fabriken.
Det jag dock hört är att om man frågar den som håller på och slänga saken så får man ta den, så det kan vara en grej att testa. Likaså om man kastat men ångrar sig, så tror jag man får ta tillbaka den igen.
Trista regler då det vart bra för miljön om man fått återvinna saker. Bäst hade ju varit att man kunnat få betala en slant för att få köpa det.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg