Satsuki
K Kakelugnen566 skrev:
GAAAAHHHH!!!! Har just fått veta att jag har fått cancer i mitt ena öga
Fy vilket tråkigt besked, hoppas du får starta behandling snabbt och att den har avsedd effekt!

K
Satsuki KristinaRT skrev:
Fy vilket tråkigt besked, hoppas du får starta behandling snabbt och att den har avsedd effekt!
Tack, ja det hoppas jag med!
Vet inte så jättemycket än, men vet att jag ska göra en helkroppsröntgen, så de vet att det bara är ögat som är drabbat.
Sen ska det göras en "mask" till huvudet så jag ligger still. Det är i stort vad jag vet

Satsuki
K Kakelugnen566 skrev:
Tack, ja det hoppas jag med!
Vet inte så jättemycket än, men vet att jag ska göra en helkroppsröntgen, så de vet att det bara är ögat som är drabbat.
Sen ska det göras en "mask" till huvudet så jag ligger still. Det är i stort vad jag vet
Det är det viktigaste just nu. Jag kan lägga till att det värsta med strålning är ligga still, det gör inte ont..

K
Det är det viktigaste just nu. Jag kan lägga till att det värsta med strålning är ligga still, det gör inte ont..
Ja, jag har förstått det! Gör det inte ont då kan jag vara still! Men klart viktigt att strålen hamnar på rätt ställe 👍

• Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
B
GAAAAHHHH!!!

Skulle byta till sommarhjul på släpet. Jag trodde att jag hade varit hemma och bytt inför vintersäsongen, och att sommarhjulen skulle ligga hemma, men se det gjorde de inte. Jag brukar parkera släpet på ett ställe en bit hemifrån, troligen skedde senaste bytet där och där ligger förmodligen sommarhjulen. Det är visserligen inte långt bort, men vaf*n, det tar en massa tid med allt oplanerat farande hit och dit.

Edit: Jag hade kört hem släpet från andra stället när jag började leta efter sommarhjulen, därför var det extra irriterande.

Redigerat:
  • Haha
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Lite frustrerande när man får höra att det är för långa väntetider på skuten och vi knappt hunnit äta under vårt 11h pass…
Vi skyndar så fort vi kan 😷

• Ledsen
  • Gilla
  • Älska
snaggletooth och 8 till
  • Laddar…
Lite frustrerande när man får höra att det är för långa väntetider på skuten och vi knappt hunnit äta under vårt 11h pass…
Skuten = Akuten?

snaggletooth snaggletooth skrev:
Skuten = Akuten?
Autodefekt?
/W

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
snaggletooth snaggletooth skrev:
Skuten = Akuten?
Japp, självklart menar jag Akuten

Det finns många (de flesta) GAAAAHHHH att rikta mot akuten som inte kan direkt lastas på personalen

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
K
Ofta stress inom vård och omsorg... har själv varit i det 😠 😢

galento
Ja har flera närstående inom vården och de känner sej helt utslitna av all stress . All vård borde prioriteras mer med högre löner och mindre nedskärningar .

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
4774
Ännu mera GAAAAHHHH. Trots att jag med sjukvårdens hjälp blivit av med 26,5kg vätska så minskar inte hjärtsvikten utan blir bara värre och värre så vi får väl se hur länge till jag får leva 🤬

• Ledsen
  • Älska
mikethebik och 17 till
  • Laddar…
RoTe
4774 4774 skrev:
Ännu mera GAAAAHHHH. Trots att jag med sjukvårdens hjälp blivit av med 26,5kg vätska så minskar inte hjärtsvikten utan blir bara värre och värre så vi får väl se hur länge till jag får leva 🤬
Är det inte bara att starta om? ;)

Seriöst så hoppas att allt löser sig!

• Gilla
4774
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Håller alla tummar och tår att det blir bättre!!! 😢🤞👍❤️

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.