1 653 587 läst ·
17 696 svar
1654k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 915 inlägg
Gaaahhhh!Isakare skrev:
Det bara skriker -Dålt fel! Beställ en tankbil med vatten och skicka räkningen till säljaren av huset, regnmätaren och SMHI och kräv att de betalar.
Jag ska skicka räkningen till Borås, de är de som suger allt regn ur molnen innan de hinner hit 😉Intet skrev:
Jag roade mig med att kolla väderstatistik en gång när jag hade tråkigt.
Mest årsnederbörd någonsin vid min närmaste station (Adelsö) är mindre än minsta årsnederbörd någonsin i Borås.
Siffrorna i år är 317mm vs 71mm till Borås fördel....eller nackdel om man vill vända det år andra hållet.
Det har luktat i pannrummet lite ofta, så jag tänkte att det var dags att rensa golvbrunnen. Annars brukar jag tömma i lite vatten ibland.
Jag upptäcker då att det är ett stort hål i vattenlåsinsatsen. En gnagare är första tanken, men en gnagare skulle inte kommit åt på alla ställen. Typiskt sågat.
GGAAaaahhH!!
Den satt väl illa till under förra(?) värmepumpen, för nu gick den att lossa/byta om man tråcklade in handen mellan rör och mojänger i VPn. Man fick dock lossa fronten med 2 skruvar.
GGAAaaahhH!!
Jag upptäcker då att det är ett stort hål i vattenlåsinsatsen. En gnagare är första tanken, men en gnagare skulle inte kommit åt på alla ställen. Typiskt sågat.
GGAAaaahhH!!
Den satt väl illa till under förra(?) värmepumpen, för nu gick den att lossa/byta om man tråcklade in handen mellan rör och mojänger i VPn. Man fick dock lossa fronten med 2 skruvar.
GGAAaaahhH!!
Sätt ut rektangulära plastburkar, med en blandning av mjöl och öl till en soppa. Ett lock över som klipps tex 4st hål på 3cm, så det inte regnar i burkarna. Underdelen ska vara jämns med marken.Fungera bra i min köksträdgård. Sätt gärna en tyngd på locket så det inte blåser bort.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Vi har också en större mängd leopardsniglar som jag är väldigt glad över. Alla ospecifika metoder går därför bort och jag kör med sax, och lägger takpannor eller liknande i rabatterna som de kryper in under och då blir lättare att hitta.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 128 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 128 inlägg
Vi har haft enorma mängder av sniglar, plockade hinkvis varje kväll, men de 2 senaste åren har det varit lugnt, högst en handfull på hela sommaren, hoppas att snigelfrånvaron håller i sig
Har inte bestämt mig för om det är ett gahhh-inlägg eller om man ska skratta.
Fick en vass liten plastbit i ett paket sia-glass och kontaktade dem om detta. Fick inget tack, eller ”oj, det var inte bra” utan bara att det var ovanligt och att de ville ha in plastbiten för att undersöka.
Så några mail fram och tillbaka, skicka in plastbiten och idag fick jag ett presentkort på hela 25 kr. Det går ju knappt att köpa en glass för det 😂.
Fick en vass liten plastbit i ett paket sia-glass och kontaktade dem om detta. Fick inget tack, eller ”oj, det var inte bra” utan bara att det var ovanligt och att de ville ha in plastbiten för att undersöka.
Så några mail fram och tillbaka, skicka in plastbiten och idag fick jag ett presentkort på hela 25 kr. Det går ju knappt att köpa en glass för det 😂.