1 656 608 läst ·
17 742 svar
1657k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 793 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 793 inlägg
Gaaaah! 880 0000 utan tillvalmexitegel skrev:
Helt sjuka priser på elbilar. Jag gav 300’ för A6an 2020, då en begagnad my 2018 fd tjänstebil. Nu +10’ mil senare får jag typ 300’ om jag säljer den.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 638 inlägg
Syskonmodellen ID7 Tourer GTX kostar bara 700k 😉
Sen kanske man ska ställa det i relation till vad motsvarande Audi kostar idag. De verkar alla börja på minst 630k, och då med en 200hk diesel. 😉
Sen kanske man ska ställa det i relation till vad motsvarande Audi kostar idag. De verkar alla börja på minst 630k, och då med en 200hk diesel. 😉
Frågan är ju vad som blir effekten av tullarna. Antingen går bilpriserna upp eller så dumpar kineserna alla usa-bilar i Europa som pressar priserna här - men då lägger troligen EU tullar på Kinabilar för rädda den europeiska bilindustri och Kina gör det samma - vilket gör att de importerade delarna i de europeiska bilarna blir dyrare.
Jag tyckte det var tillräckligt komplicerat redan innan att köpa bil och navigera mellan el/hybrid/fossil. Har siktet inställt på en några år gammal diesel men kommer MP in i regeringen igen (Gud förbjude) så är ju dieseln uppe på över 30 spänn och brasilianerna får öka takten på att skövla regnskogen för att producera palmolja så vi kan slå oss för bröstet att vi tänker på miljön.
Jag tyckte det var tillräckligt komplicerat redan innan att köpa bil och navigera mellan el/hybrid/fossil. Har siktet inställt på en några år gammal diesel men kommer MP in i regeringen igen (Gud förbjude) så är ju dieseln uppe på över 30 spänn och brasilianerna får öka takten på att skövla regnskogen för att producera palmolja så vi kan slå oss för bröstet att vi tänker på miljön.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 638 inlägg
Det är lugnt, reduktionsplikten börjar väl höjas redan i år med nuvarande regering 😉
Sen får vi hoppas att tullsoppan reder ut sig snart...
Sen får vi hoppas att tullsoppan reder ut sig snart...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 918 inlägg
Det säljs inte sådär överdrivet många kinesiska bilar i USA..mexitegel skrev:
Frågan är ju vad som blir effekten av tullarna. Antingen går bilpriserna upp eller så dumpar kineserna alla usa-bilar i Europa som pressar priserna här - men då lägger troligen EU tullar på Kinabilar för rädda den europeiska bilindustri och Kina gör det samma - vilket gör att de importerade delarna i de europeiska bilarna blir dyrare.
Morr!!
Installerade en ny tvättmaskin för några veckor sedan. Den tömmer inte tvättmedelsfacket, utan efter varje cykel blir det kvar en stor klump tvättmedel i facket.
Någon med en spontan tanke om jag kan ha missat något vid installationen?
Installerade en ny tvättmaskin för några veckor sedan. Den tömmer inte tvättmedelsfacket, utan efter varje cykel blir det kvar en stor klump tvättmedel i facket.
Någon med en spontan tanke om jag kan ha missat något vid installationen?
Kommer det in tillräckligt med vatten? Kan inkommande vattenslang veckats eller blockerats så det är dåligt tryck?tveksamt skrev:
Du kanske har en kopp som ingår ibland som man sätter i tvättmedelsfacket för flytande tvättmedel. Plocka bort den ifall du har pulver. Kan va en idé👍tveksamt skrev:
Skruvade lös inkommande vatten igår och provade, då verkar det vara bra tryck i alla fall. Vet i och för sig inte vad som räknas som bra i tvättmaskinssammanhang, men det var inte dåligt jämfört med vad man får i en vanlig kran i kök eller handfat.D Dublin skrev:
A AndersS skrev:
Det följde med någon del som man skulle sätta dit om man hade flytande tvättmedel, den ligger i en byrålåda. Får kolla en vända till om det är något annat man kan justera.H fisgris8 skrev: