4774
GAAAAHHAA för att ha fått hjärtsvikt och tvingas tillbringa hela påsken på Sös mående sämre än jag någonsin har gjort. Börjar faktiskt tycka lite synd om mig själv. Lite för mycket nu 😭

• Ledsen
  • Älska
Maria T och 22 till
  • Laddar…
U
mexitegel mexitegel skrev:
Du behöver inte leta långt bort.
Nya Audi A6 etron avant Quattro har 476 hästar och du passerar 100 km/h efter 5,4 sek med launch control.

Finns hos närmaste återförsäljare.
Gaaaah! 880 0000 utan tillval

Helt sjuka priser på elbilar. Jag gav 300’ för A6an 2020, då en begagnad my 2018 fd tjänstebil. Nu +10’ mil senare får jag typ 300’ om jag säljer den.

Redigerat:
Så är det, men det är bara pengar. Det är värdsliga saker.

• Haha
Kane
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Gaaaah! 880 0000 utan tillval
Det finns inga genvägar för att rädda tysk bilindustri!

• Haha
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Syskonmodellen ID7 Tourer GTX kostar bara 700k 😉

Sen kanske man ska ställa det i relation till vad motsvarande Audi kostar idag. De verkar alla börja på minst 630k, och då med en 200hk diesel. 😉

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Frågan är ju vad som blir effekten av tullarna. Antingen går bilpriserna upp eller så dumpar kineserna alla usa-bilar i Europa som pressar priserna här - men då lägger troligen EU tullar på Kinabilar för rädda den europeiska bilindustri och Kina gör det samma - vilket gör att de importerade delarna i de europeiska bilarna blir dyrare.

Jag tyckte det var tillräckligt komplicerat redan innan att köpa bil och navigera mellan el/hybrid/fossil. Har siktet inställt på en några år gammal diesel men kommer MP in i regeringen igen (Gud förbjude) så är ju dieseln uppe på över 30 spänn och brasilianerna får öka takten på att skövla regnskogen för att producera palmolja så vi kan slå oss för bröstet att vi tänker på miljön.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Det är lugnt, reduktionsplikten börjar väl höjas redan i år med nuvarande regering 😉

Sen får vi hoppas att tullsoppan reder ut sig snart...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Frågan är ju vad som blir effekten av tullarna. Antingen går bilpriserna upp eller så dumpar kineserna alla usa-bilar i Europa som pressar priserna här - men då lägger troligen EU tullar på Kinabilar för rädda den europeiska bilindustri och Kina gör det samma - vilket gör att de importerade delarna i de europeiska bilarna blir dyrare.

Jag tyckte det var tillräckligt komplicerat redan innan att köpa bil och navigera mellan el/hybrid/fossil. Har siktet inställt på en några år gammal diesel men kommer MP in i regeringen igen (Gud förbjude) så är ju dieseln uppe på över 30 spänn och brasilianerna får öka takten på att skövla regnskogen för att producera palmolja så vi kan slå oss för bröstet att vi tänker på miljön.
Det säljs inte sådär överdrivet många kinesiska bilar i USA..

Morr!!
Installerade en ny tvättmaskin för några veckor sedan. Den tömmer inte tvättmedelsfacket, utan efter varje cykel blir det kvar en stor klump tvättmedel i facket.
Någon med en spontan tanke om jag kan ha missat något vid installationen?

tveksamt tveksamt skrev:
Morr!!
Installerade en ny tvättmaskin för några veckor sedan. Den tömmer inte tvättmedelsfacket, utan efter varje cykel blir det kvar en stor klump tvättmedel i facket.
Kommer det in tillräckligt med vatten? Kan inkommande vattenslang veckats eller blockerats så det är dåligt tryck?

tveksamt tveksamt skrev:
Morr!!
Har du kollat om det finns någon lucka som ska öppnas. På vår finns en sådan om man använder flytande tvättmedel. Här i öppet läge. Blå tvättmedelslucka i öppet läge med måttmarkeringar 50-200 ml för flytande tvättmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Morr!!
Du kanske har en kopp som ingår ibland som man sätter i tvättmedelsfacket för flytande tvättmedel. Plocka bort den ifall du har pulver. Kan va en idé👍

D Dublin skrev:
Kommer det in tillräckligt med vatten? Kan inkommande vattenslang veckats eller blockerats så det är dåligt tryck?
Skruvade lös inkommande vatten igår och provade, då verkar det vara bra tryck i alla fall. Vet i och för sig inte vad som räknas som bra i tvättmaskinssammanhang, men det var inte dåligt jämfört med vad man får i en vanlig kran i kök eller handfat.

A AndersS skrev:
Har du kollat om det finns någon lucka som ska öppnas. På vår finns en sådan om man använder flytande tvättmedel. Här i öppet läge.[bild]
H fisgris8 skrev:
Du kanske har en kopp som ingår ibland som man sätter i tvättmedelsfacket för flytande tvättmedel. Plocka bort den ifall du har pulver. Kan va en idé👍
Det följde med någon del som man skulle sätta dit om man hade flytande tvättmedel, den ligger i en byrålåda. Får kolla en vända till om det är något annat man kan justera.

A AndersS skrev:
Har du kollat om det finns någon lucka som ska öppnas. På vår finns en sådan om man använder flytande tvättmedel. Här i öppet läge.[bild]
Skall du inte bara skjuva i den där blå saken.
Verkar vara två lägen på den och nu ser det ut som om det är i läget för flytande tvättmedel

GoC GoC skrev:
Skall du inte bara skjuva i den där blå saken.
Verkar vara två lägen på den och nu ser det ut som om det är i läget för flytande tvättmedel
Njet, den är fullt öppen och en Bosch 8 maskin, dvs används för pulver i det läget.😉
Och det var inte jag som hade problemet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.