GAAAAHHHHHHHHHH, för den jävla skitmotorlampan. Den var tänd förra sommaren, men släcktes när jag bytt batteri. Bilen var avställd tills oktober då jag fixade lite och besiktade i januari och fick 2 tvåor. I februari tändes motorjävla lampan igen. Men jag trodde att de bara kollade befintliga 2or på efterkontroll som skedde igår men 1 ny 2a. Idag slocknade motorjävlaskitlampan av sig själv....
/W

• Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHHHHHHHH, för den jävla skitmotorlampan. Den var tänd förra sommaren, men släcktes när jag bytt batteri. Bilen var avställd tills oktober då jag fixade lite och besiktade i januari och fick 2 tvåor. I februari tändes motorjävla lampan igen. Men jag trodde att de bara kollade befintliga 2or på efterkontroll som skedde igår men 1 ny 2a. Idag slocknade motorjävlaskitlampan av sig själv....
/W
Vad säger koderna då?

Måste ju vara kul att köra Alfa ändå. Saknar min ibland.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad säger koderna då?
Är den släkt i mrn bitti åker jag å bessar direkt och läser koder i helgen.

RoTe
Har du ingen felkodsläsare i bilen alltså? Trodde alla hade det...

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Kolla min profilbild så ser du att jag gillar rost och bensinlukt mer än ettor och nollor ;-)

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Då hade du varit min vän när jag behövde byta bensintanken på hennes Golf Cabrio på garageuppfarten 1995 eller så. Liggandes under bilen blandades rost, sand och bensin och rann friskt i mina arbetskläder.

T Thomas_Blekinge skrev:
Då hade du varit min vän när jag behövde byta bensintanken på hennes Golf Cabrio på garageuppfarten 1995 eller så. Liggandes under bilen blandades rost, sand och bensin och rann friskt i mina arbetskläder.
Been there, done that!

RoTe RoTe skrev:
Nej, det var då allt elände med bilarna började. Biltillverkarna försåg verkstäderna med ett gyllene tillfälle att motivera dyra reparationer för inget.

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, det var då allt elände med bilarna började. Biltillverkarna försåg verkstäderna med ett gyllene tillfälle att motivera dyra reparationer för inget.
Fast man måste erkänna att idag så startar bilarna på vinter utan problem.
Väldigt sällan de surnar eller batteriet tar slut.
Och bränsleförbrukningen har gått ned trots att bilarna blivit dubbelt så tunga & har 4ggr så breda däck.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
/W
Min med. Nät jag skulle åka till jobbet lös den förbannade lampan igen. Öppnade huven, men inget konstigt där. Jag tror på ett svartmögelangrepp. Definitivt ett dolt fel
Gaaahhhh. Bild av en bilmotor med kedjedrivna komponenter. Detaljer av motorns insida synliga under huven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motorrum med blottad cylindertopp, synliga kablar och två sprayburkar. Möjligt fel i inlägget diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Min med. Nät jag skulle åka till jobbet lös den förbannade lampan igen. Öppnade huven, men inget konstigt där. Jag tror på ett svartmögelangrepp. Definitivt ett dolt fel
Gaaahhhh.[bild][bild]
Kan vara lampan i vevhuset som tändes pga för lite motstånd i kompressionsfasen.

• Haha
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Kan vara lampan i vevhuset som tändes pga för lite motstånd i kompressionsfasen.
Tror du det? Jag skall visa upp den här konversationen när jag kontaktar mäklaren. Nu djävlar.... Gaaaahhhh

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!!!!!!!! Muskeljävlaminnet styrde bilen till jobbet och jag kom på att jag skulle besiktiga när jag stod vid kaffeautomaten.
/W

• Haha
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.