N
Intet Intet skrev:
Min med. Nät jag skulle åka till jobbet lös den förbannade lampan igen. Öppnade huven, men inget konstigt där. Jag tror på ett svartmögelangrepp. Definitivt ett dolt fel
Gaaahhhh.[bild][bild]
Det är inte alla som definierar öppna motorhuven på samma sätt som du 🤪

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
B
GAAAAAHHHH! För helt ohemula höjningar av parkeringsavgifter. På ett par ställen jag ofta parkerar har avgifterna nyligen höjts med 67 % respektive 50 %. Där höjningen "bara" var 50 % har dessutom utökning skett av den avgiftsbelagda delen av dygnet, tidigare var det bara dagtid vardagar, nu är det betydligt större omfattning.

• Arg
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAAHHHH!!!!!!!! Muskeljävlaminnet styrde bilen till jobbet och jag kom på att jag skulle besiktiga när jag stod vid kaffeautomaten.
/W
Bessade efter jobbet och det gick bra. skönt.
På hemvägen började skitjävlalampsvinet från hellvetet lysa igen... Litet GAAHH, då den gick igenom nålsögat....
/W

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
GAAAAHHHH!!!! TV'n la av igår då jag skulle se Mästarnas Mästare. Pillade på TVn, fiberanslutningen & allt jag inte förstår mig på. Försökte se programmet via laptopen - där ljudet inte funkade ☹️. SMS imorse från dotter som skrev att Chromecasten var slut hos henne - samma typ som hos mig.

Vad gör jag nu? GAAAAHHHH. Hur framledes styra TVn via telefonen??? (Teknik definitivt inget för mig.).

Ett liv utan TV är kanske inte helt fel. Jag aaaaavskyr remote controllen.
JIIIIIPPPPPIIII
Nu funkar även min, igen 👏😀😂

Samma här, provade nu när du berättade att det funkar! Tack alla för hjälp och information 👍

• Gilla
yonna
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
för att vara ett par dagar in i en vit period utan kaffe. Cold turkey, inget te heller.
Sprängande huvudvärk och sover som en kratta. Passade på att dra ner kraftigt på sockret samtidigt, typ godis och kaffebröd. Abstinensen av koffein är dock kraftigare än av socker, gör som tur är att godisbehovet knappt känns.

/Höghus

• Ledsen
  • Gilla
K_H och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
GAAAAHHHH!!!
för att vara ett par dagar in i en vit period utan kaffe. Cold turkey, inget te heller.
Sprängande huvudvärk och sover som en kratta. Passade på att dra ner kraftigt på sockret samtidigt, typ godis och kaffebröd. Abstinensen av koffein är dock kraftigare än av socker, gör som tur är att godisbehovet knappt känns.

/Höghus
Blir ju fel tråd då jag säger Ahhhh, bar in en platta med kaffepaket i veckan.

Med dagens kaffepriser finns det ett gaahhh någonstans i processen för det med.

• Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Svågern räddade några flak ekologiskt kaffe på sitt jobb, datumet hade gått ut så de kunde inte sälja dem utan de skulle kastas.

Smakar fortfarande precis som det ska.

Fast detta är kanske mer material för YES-tråden 🤔

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
ekologiskt
Told you.

WAAAAAAAAGH
Jordbruksverket avser att ändra föreskrifterna för hur man får hålla hobbydjur.

Det kan inte vara många hobbybesättningar av höns som kommer klara de nya reglerna (minst 6kvm inomhus och 25kvm utomhus, räcker till 1-10 hönor).

Vi har betydligt större ytor än de flesta andra vi sett, men kommer inte kunna uppfylla kravet på inomhus (där hönsen i princip bara är när de sover, annars är de alltid ute.)

Reglerna för kommersiell verksamhet består, dvs ca 0.1kvm inomhus per höna. Det vore för kostsamt för dem 🙄

• Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
GAAAAAHHHH! För helt ohemula höjningar av parkeringsavgifter. På ett par ställen jag ofta parkerar har avgifterna nyligen höjts med 67 % respektive 50 %. Där höjningen "bara" var 50 % har dessutom utökning skett av den avgiftsbelagda delen av dygnet, tidigare var det bara dagtid vardagar, nu är det betydligt större omfattning.
På i G i Göteborg nu.
I Stockholm börjar de ta bort en massa parkeringsplatser nu.
Fascism.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Unikt namn
Ytorna har blivit för dyra för att bilar ska drälla gratis där.
K karlmb skrev:
På i G i Göteborg nu.
I Stockholm börjar de ta bort en massa parkeringsplatser nu.
Fascism.

• Gilla
  • Haha
Riemann och 2 till
  • Laddar…
Politiker och andra som lever på våra skattepengar vill driva bort fattighjonen från innerstaden. Den utvecklingen har pågått länge men nu ökar tempot. Vi flyttade från närförort för 20 år sedan till villa på behörigt avstånd. Då hade dom redan börjat bygga nya flerbostadshus på tidigare parkeringsplatser. Har man bekanta som bor utanför fjollträsk så får man inga besök längre då det inte går att parkera en bil på gångavstånd från bostaden.

• Arg
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag kör bil till jobbet någon gång i kvartalet och har märkt att det nu går att hitta parkeringsplats betydligt lättare. Vågade man också höja boendeparkeringspriset så att man snittar ett tillstånd per fem meter eller vad som kan ge en dräglig tillgång för dem som väljer att stå på gatan och bra skattepengar för oss andra vore det en välgärning.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.