13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH
Jordbruksverket avser att ändra föreskrifterna för hur man får hålla hobbydjur.

Det kan inte vara många hobbybesättningar av höns som kommer klara de nya reglerna (minst 6kvm inomhus och 25kvm utomhus, räcker till 1-10 hönor).

Vi har betydligt större ytor än de flesta andra vi sett, men kommer inte kunna uppfylla kravet på inomhus (där hönsen i princip bara är när de sover, annars är de alltid ute.)

Reglerna för kommersiell verksamhet består, dvs ca 0.1kvm inomhus per höna. Det vore för kostsamt för dem 🙄
Sannolikt ett exempel på "Den långa marschen genom institutionerna", nuförtiden av aktivister.
Likt XR kom in på Energimyndigheten.

/Höghus

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ytorna har blivit för dyra för att bilar ska drälla gratis där.
Vem avgör det? Onaturligt breda stenlagda trottoarer har vi fått gott om.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag kör bil till jobbet någon gång i kvartalet och har märkt att det nu går att hitta parkeringsplats betydligt lättare. Vågade man också höja boendeparkeringspriset så att man snittar ett tillstånd per fem meter eller vad som kan ge en dräglig tillgång för dem som väljer att stå på gatan och bra skattepengar för oss andra vore det en välgärning.
Se där, en genuin egoist!

• Haha
  • Arg
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Blir ju fel tråd då jag säger Ahhhh, bar in en platta med kaffepaket i veckan.
I know the feeling ;)

Röda lådor med Gevalia-kaffe staplade på ett träsbord i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Isakare och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Se där, en genuin egoist!
Så jag som är villig att betala för mig och är glad att överskottet går till kommunen är egoist medan de som vill ha prisreglerad parkering för sig själva är, ja vadå?

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
K karlmb skrev:
Vem avgör det? Onaturligt breda stenlagda trottoarer har vi fått gott om.
Staten och kapitalet (som sitter i samma båt).

Komihåg att rösta på Naturstenspartiet i nästa val. De verkar för breda trotoarer i naturligare utformning där människa-fordon-sten kan mötas under mer harmoniska former.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Staten och kapitalet (som sitter i samma båt).

Komihåg att rösta på Naturstenspartiet i nästa val. De verkar för breda trotoarer i naturligare utformning där människa-fordon-sten kan mötas under mer harmoniska former.
Jag tycker det är bättre att boendes barn och bilar kan mötas på bilarnas villkor. Kom ihåg, fantomen är hård men en SUV är tuffare.

• Haha
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kom ihåg, fantomen är hård men en SUV är tuffare.
Ingen av dem har dock en chans mot Chuck Norris. Skulle möjligen vara Zeb Macahan då.

• Gilla
  • Älska
Intet och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ingen av dem har dock en chans mot Chuck Norris. Skulle möjligen vara Zeb Macahan då.
Lucky Luke?

• Haha
  • Älska
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Zeb Macahan, legend minsann.
Om jag åtminstone vore bara hälften så tuff som Zeb, en blick räcker så dör motståndaren.
Nu måste jag glo två gånger, GAAAHHHH!

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Lucky Luke?
Nah, när det blir tufft så drar han ju bara…😛

• Haha
  • Wow
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH, skulle pilla lite på något projekt tänkte jag.

Det tyckte inte min dator...
Datorskärm visar en uppdatering, 10% klar, med meddelandet "Låt datorn vara på" och "Datorn kan starta om några gånger".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! när ska det dumma medelålders kontorsfettot lära sig att han inte är 20 längre? 😡

Sprang ner för trappan på kontoret vid lunch och tog liksom ett par-tre steg åt gången. "Landningen" på trappavsatsen på entreplan blev hård och stum 😯

Väl hemma nu så bannar jag mig själv för att jag inte löst parkering närmare än 800m. Ska kolla med bästa grannen som är gammal och periodvis halt & lytt om han har några kryckor att låna ut. Positivt i eländet är att jag i.a.f. kan stödja på foten i dom flesta lägena. Och att jag har ett medicinskåp som skulle göra Thorsten Flinck avundsjuk 🙄

• Gilla
  • Ledsen
kashieda och 4 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!! när ska det dumma medelålders kontorsfettot lära sig att han inte är 20 längre? 😡

Sprang ner för trappan på kontoret vid lunch och tog liksom ett par-tre steg åt gången. "Landningen" på trappavsatsen på entreplan blev hård och stum 😯

Väl hemma nu så bannar jag mig själv för att jag inte löst parkering närmare än 800m. Ska kolla med bästa grannen som är gammal och periodvis halt & lytt om han har några kryckor att låna ut. Positivt i eländet är att jag i.a.f. kan stödja på foten i dom flesta lägena. Och att jag har ett medicinskåp som skulle göra Thorsten Flinck avundsjuk 🙄
Lär man sig sånt? :O

Bra med lokalt Apotek :D

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Lär man sig sånt? :O

Bra med lokalt Apotek :D
Näää, förmodligen inte 🤪 Japp, riktigt bra ibland som klantskalle och praktiserande hobby-doktor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.