1 656 321 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja väldigt märkligt att de inte vill lansera en ersättare. Går ju att använda en chromcast tillsammans med en hdmi konverterare men klongkigt.J JohanLun skrev:
Jag tror inte det går, om man har "grupper", CCA har ju synk av ljudet, jag har 2 st samt ett gäng högtalare. (men tyvärr har ena CCA mysteriskt försvunnit från bakom stereon, jag har letat bakom hyllor osv, kan nån dammsugit upp den kanske?) men det är ett bra sätt att hålla liv i en gammal stereo samtidigt som man kör ljudet i de andra google/nest högtalarna.H hapazard skrev:
Kanske kan man ta sönder en nest-högtalare och få ut en analog ljudsignal?
Att man inte lär sig...B breakman skrev:
Finns det hopp att de kommer lösa det?B breakman skrev:
Jo, det fungerar fint att skapa högtalargrupper även med de nya enheterna.J JohanLun skrev:Jag tror inte det går, om man har "grupper", CCA har ju synk av ljudet, jag har 2 st samt ett gäng högtalare. (men tyvärr har ena CCA mysteriskt försvunnit från bakom stereon, jag har letat bakom hyllor osv, kan nån dammsugit upp den kanske?) men det är ett bra sätt att hålla liv i en gammal stereo samtidigt som man kör ljudet i de andra google/nest högtalarna.
Kanske kan man ta sönder en nest-högtalare och få ut en analog ljudsignal?
https://www.amazon.se/goobay-58469-...ext&ref_=fplfs&psc=1&smid=ANU9KP01APNAG&gQT=1
Angående att ta ljud från en nest så funkar det, finns flera instruktioner på Youtube mm. Men, är bara mono.
Redigerat:
Har du en länk till hacket?B breakman skrev:Beror på att Google bara satte 10 års giltighetstid på ett certifikat i enheterna, det datumet passerades igår. En tankevurpa de gjort då första versionen och de senare efter gen2 fick 20 års gilltighetstid.
Finns hack så man ska kunna komma runt det tills Google fixat det. Ska prova själv när jag kommer hem.
Tycker inte dessa duger inte som ersättare till mina Chromecast Audio.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 283 inlägg
https://swedroid.se/gamla-chromecasts-har-slutat-fungera/T TommyC skrev:Något hände med Chromecast mellan lördag och söndag hos oss. Den har fungerat helt problemfritt nästan exakt 8 år fram t o m lördag men igår gick det inte att streama från vare sig androidlur eller stationär PC med Google Chrome. Jag ägnade 2 timmar åt eländet igår och kom två myrsteg framåt. Ska fortsätta idag. Troligen vill dom ha in pengar på att sälja nya burkar. De gamla stöds inte längre.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/gaaaahhhh.378591/post-6144245 😉[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 283 inlägg
Fabriksåterställning gjordes ganska snart efter att ha läst om felsökning hos Google 😂
Av någon anledning kom jag att tänka på alla uppkopplade bilar och uppdatering av SW 😱 Vem blir först med att göra massor av bilar oanvändbara.
Av någon anledning kom jag att tänka på alla uppkopplade bilar och uppdatering av SW 😱 Vem blir först med att göra massor av bilar oanvändbara.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 283 inlägg