Unikt namn
GAAAAHHHH!!!!
Hand med handske håller en kopparrör framför en ventillås på en grå trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
GAAAAHHHH!!!!
[bild]
Det är alltid delar kvar när hela grejen är monterad.😉

• Haha
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är alltid delar kvar när hela grejen är monterad.😉
Mmmm... tack o lov gick den att öppna i kranänden och stoppa i pinnen.

Annars har jag varit tvungen att åka och köpa en ny. Hade aldrig fått loss klämringskopplingen på andra sidan i något återmonteringsbart skick.

Intet Intet skrev:
Gaaaahhh för att mitt paket från USA som kom hit i fredags, skickades till Holland för att byta leverantör!
AntiGaaahhhh.

I fredags kom paketet fram efter en liten omväg.

Orange verktygslåda öppen, innehåller flera olika maskinverktyg organiserade i fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Mmmm... tack o lov gick den att öppna i kranänden och stoppa i pinnen.

Annars har jag varit tvungen att åka och köpa en ny. Hade aldrig fått loss klämringskopplingen på andra sidan i något återmonteringsbart skick.
De har redan tänkt på detta vid konstruktionen att man skall kunna serva utifrån. Det finns en service-kit som motsvarar det du håller i handen.

• Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!! TV'n la av igår då jag skulle se Mästarnas Mästare. Pillade på TVn, fiberanslutningen & allt jag inte förstår mig på. Försökte se programmet via laptopen - där ljudet inte funkade ☹️. SMS imorse från dotter som skrev att Chromecasten var slut hos henne - samma typ som hos mig.

Vad gör jag nu? GAAAAHHHH. Hur framledes styra TVn via telefonen??? (Teknik definitivt inget för mig.).

Ett liv utan TV är kanske inte helt fel. Jag aaaaavskyr remote controllen.

yonna yonna skrev:
GAAAAHHHH!!!! TV'n la av igår då jag skulle se Mästarnas Mästare. Pillade på TVn, fiberanslutningen & allt jag inte förstår mig på. Försökte se programmet via laptopen - där ljudet inte funkade ☹️. SMS imorse från dotter som skrev att Chromecasten var slut hos henne - samma typ som hos mig.

Vad gör jag nu? GAAAAHHHH. Hur framledes styra TVn via telefonen??? (Teknik definitivt inget för mig.).

Gör en ny tråd med lite mindre GAH och mer info om pryttlarna så ska du nog kunna få hjälp! :)

• Gilla
  • Älska
  • Haha
fribygg och 4 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Tydligen google som hittat på något. Avvakta och se vad som händer...
https://swedroid.se/gamla-chromecasts-har-slutat-fungera/

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
[länk]
Bra tillfälle att skaffa en appletv eller Google TV streamer. Det kommer fungera mer stabilt när den är trådansluten. Alt en TV med detta inbyggt.

Något hände med Chromecast mellan lördag och söndag hos oss. Den har fungerat helt problemfritt nästan exakt 8 år fram t o m lördag men igår gick det inte att streama från vare sig androidlur eller stationär PC med Google Chrome. Jag ägnade 2 timmar åt eländet igår och kom två myrsteg framåt. Ska fortsätta idag. Troligen vill dom ha in pengar på att sälja nya burkar. De gamla stöds inte längre.

yonna yonna skrev:

Det kan ju tyvärr vara så att Google kommer sluta stödja de gamla Chomromecast... De nyare varianterna kostar tyvärr mer men kommer med fjärrkontroll och appar, men går fortfarande fint att casta till via mobilen som tidigare. https://www.elgiganten.se/product/t...4k-och-google-tv-streamer-voice-remote/817375

B
yonna yonna skrev:

Skip6711 Skip6711 skrev:
[länk]
Beror på att Google bara satte 10 års giltighetstid på ett certifikat i enheterna, det datumet passerades igår. En tankevurpa de gjort då första versionen och de senare efter gen2 fick 20 års gilltighetstid.

Finns hack så man ska kunna komma runt det tills Google fixat det. Ska prova själv när jag kommer hem.
MathiasS MathiasS skrev:
Bra tillfälle att skaffa en appletv eller Google TV streamer. Det kommer fungera mer stabilt när den är trådansluten. Alt en TV med detta inbyggt.
Tycker inte dessa duger inte som ersättare till mina Chromecast Audio.

J
B breakman skrev:
Beror på att Google bara satte 10 års giltighetstid på ett certifikat i enheterna, det datumet passerades igår. En tankevurpa de gjort då första versionen och de senare efter gen2 fick 20 års gilltighetstid.

Finns hack så man ska kunna komma runt det tills Google fixat det. Ska prova själv när jag kommer hem.

neeeej, kommer (har) chromecast audio sluta funka? Har några vanliga gamla chromecast, de har hamnat i en låda och ersatts av nyare, men audio finns ju ingen ersättare för! gaaaah

B breakman skrev:
Det har jag ingen synpunkt på, jag kommenterar utifrån TV-tittande.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
B
J JohanLun skrev:
neeeej, kommer (har) chromecast audio sluta funka? Har några vanliga gamla chromecast, de har hamnat i en låda och ersatts av nyare, men audio finns ju ingen ersättare för! gaaaah
Ja, de la av samtidigt som "vanliga" Chromecast gen2 la av igår.

• Ledsen
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.