1 657 475 läst ·
17 758 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
De har redan tänkt på detta vid konstruktionen att man skall kunna serva utifrån. Det finns en service-kit som motsvarar det du håller i handen.Unikt namn skrev:
GAAAAHHHH!!!! TV'n la av igår då jag skulle se Mästarnas Mästare. Pillade på TVn, fiberanslutningen & allt jag inte förstår mig på. Försökte se programmet via laptopen - där ljudet inte funkade ☹️. SMS imorse från dotter som skrev att Chromecasten var slut hos henne - samma typ som hos mig.
Vad gör jag nu? GAAAAHHHH. Hur framledes styra TVn via telefonen??? (Teknik definitivt inget för mig.).
Ett liv utan TV är kanske inte helt fel. Jag aaaaavskyr remote controllen.
Vad gör jag nu? GAAAAHHHH. Hur framledes styra TVn via telefonen??? (Teknik definitivt inget för mig.).
Gör en ny tråd med lite mindre GAH och mer info om pryttlarna så ska du nog kunna få hjälp!yonna skrev:
GAAAAHHHH!!!! TV'n la av igår då jag skulle se Mästarnas Mästare. Pillade på TVn, fiberanslutningen & allt jag inte förstår mig på. Försökte se programmet via laptopen - där ljudet inte funkade ☹️. SMS imorse från dotter som skrev att Chromecasten var slut hos henne - samma typ som hos mig.
Tydligen google som hittat på något. Avvakta och se vad som händer...yonna skrev:
https://swedroid.se/gamla-chromecasts-har-slutat-fungera/
Något hände med Chromecast mellan lördag och söndag hos oss. Den har fungerat helt problemfritt nästan exakt 8 år fram t o m lördag men igår gick det inte att streama från vare sig androidlur eller stationär PC med Google Chrome. Jag ägnade 2 timmar åt eländet igår och kom två myrsteg framåt. Ska fortsätta idag. Troligen vill dom ha in pengar på att sälja nya burkar. De gamla stöds inte längre.
Det kan ju tyvärr vara så att Google kommer sluta stödja de gamla Chomromecast... De nyare varianterna kostar tyvärr mer men kommer med fjärrkontroll och appar, men går fortfarande fint att casta till via mobilen som tidigare. https://www.elgiganten.se/product/t...4k-och-google-tv-streamer-voice-remote/817375yonna skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
yonna skrev:
Beror på att Google bara satte 10 års giltighetstid på ett certifikat i enheterna, det datumet passerades igår. En tankevurpa de gjort då första versionen och de senare efter gen2 fick 20 års gilltighetstid.Skip6711 skrev:
Finns hack så man ska kunna komma runt det tills Google fixat det. Ska prova själv när jag kommer hem.
Tycker inte dessa duger inte som ersättare till mina Chromecast Audio.MathiasS skrev:
neeeej, kommer (har) chromecast audio sluta funka? Har några vanliga gamla chromecast, de har hamnat i en låda och ersatts av nyare, men audio finns ju ingen ersättare för! gaaaahB breakman skrev:Beror på att Google bara satte 10 års giltighetstid på ett certifikat i enheterna, det datumet passerades igår. En tankevurpa de gjort då första versionen och de senare efter gen2 fick 20 års gilltighetstid.
Finns hack så man ska kunna komma runt det tills Google fixat det. Ska prova själv när jag kommer hem.
Tycker inte dessa duger inte som ersättare till mina Chromecast Audio.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg