1 657 620 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Nu tänkte jag mer på utformningen - i mitt huvud något som signalerar en ohälsosam fascination för vapnets "coolhetsfaktor" vs. själva jakten. Rent tekniskt är det ju ett jaktvapen som uppfyller gällande regler.AndersMalmgren skrev:
I synnerhet i dina kretsar blir man väl utskrattad om man ställer upp på gårdsplanen med en sån där inför rävjakten?
Nej, för varje händelse där det används ett licensierat vapen av någon som får frispel går det hundratals eller tusentals händelser med illegala vapen, handgranater, sprängämnen och allt annat skit med tillhörande användare vi fått in sedan 15-20 år eller så.Alfredo skrev:
GAAAAHHH återigen för fega kräk!
Bara för att kolla:AndersMalmgren skrev:
Det hade absolut varit bättre för sporten om han använt illigalt vapen. Nu var det ju jaktvapen och inte sportvapen. Men lär spilla över även till sporskyttevapen. Folk är känslomänniskor.
edit: Breivik hade ju licens och där är ju halvautomatiska vapen under konstant debatt och hot.
edit: det har varit bättre om debatten handlade om att identifera sjuka individer och hindra dem istället för att förstöra för alla inom sporten.
Du tycker verkligen att det stora problemet är att det möjligen blir ändringar i vapenlicenser, inte att elva personer dött?
Jag tycker det är positivt att det ställs högre krav på sådant som potentiellt kan vara en risk. Vapenlicenser, framförande av fordon av olika slag osv. Sannolikt skulle det väl inte haft någon större betydelse i detta fall eller i andra skjutningar då de som vill få tag på ett vapen nog får tag på det hur som.
Vad som är märkligt är att många verkar tycka att elektriker ska vara mer reglerat än läkare, vapen och piloter. Men det har ju inget med denna tragiska skjutning att göra.
Vad som är märkligt är att många verkar tycka att elektriker ska vara mer reglerat än läkare, vapen och piloter. Men det har ju inget med denna tragiska skjutning att göra.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Detta är väl första händelsen på hur många år som helst minus självmord.mikethebik skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
En kille i klubben skickade sin förnyelse av licens sk fem-årslicensen. Två månader i förtid. Men blev förseningar hos polisen. Han blev misstänkt för vapenbrott. Det är vidrigt rent ut sagt.J JohanLun skrev:Jag tycker det är positivt att det ställs högre krav på sådant som potentiellt kan vara en risk. Vapenlicenser, framförande av fordon av olika slag osv. Sannolikt skulle det väl inte haft någon större betydelse i detta fall eller i andra skjutningar då de som vill få tag på ett vapen nog får tag på det hur som.
Ja om förseningarna berodde på polisen är det ju fel att misstänka honom för vapenbrott. Det är ju vidrigt att polisen har så lite resurser att det blir sådana förseningar. Om dom berodde på polisen.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Ja det är enbart polisen som gjort fel. Ja, det är ju noll rättssäkerhet. Helt galet det får vara så.N Niq skrev:
Jag har själv inga licenser eller vapen idag. Orkade inte hålla på. Jag fick bara licens för pistol målet var gevär. Men skjuter med klubbpolarens AR15 ibland, riktigt kul är det.