Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det rensas bort 180 dagar efter att du har tagit bort telefonen från ditt konto. Därför tar man inte bort den och man inte har platsbrist. 😉
Gamla telefonen är inte bortplockad. Den syns fortfarande på mitt konto.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Gamla telefonen är inte bortplockad. Den syns fortfarande på mitt konto.

/Höghus
Då var det lite skumt får jag säga. Har du kanske stängt av backupen på den enheten, d.v.s. den automatiska backupen? Är den nya telefonen med äldre system än den gamla? Har du kollat på iCloud.com hur många enheter som är säkerhetskopierade?

Skärmbild av iCloud-säkerhetskopiering med texten "2 enheter" inringad i rött.

Redigerat:
B
Isakare Isakare skrev:
Problemet nu är ju bara, åker du ner i tunneln där du beskriver, kommer du upp på Götgatan igen, du kommer inte vidare ut ur tunneln.
Vitsen med det är ofattbart.
Vid Medborgarplatsen borde man inte ha byggt någon på- och avfart mellan Söderledstunneln och Medborgarplatsen, utan man borde där hellre ha byggt en tunnelförgrening, med en gren som viker av sydvästerut mot Tanto och därifrån på bro över Årstaviken till Trafikplats Nyboda. Det är så jag menar.

Den så kallade Tantoleden, som planerades under 1960-talet men utan att bli verklighet, hade således kunnat bli verklighet, och hade kunnat bli en viktig motorledsförbindelse mellan E4 söderut och Stockholms city, liksom viktig direkt vägförbindelse till Södersjukhusets akutmottagning.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Då var det lite skumt får jag säga. Har du kanske stängt av backupen på den enheten, d.v.s. den automatiska backupen?
Den är ju borta så jag har inte gjort nåt.
Antagligen försvinner backupen efter 180 dagar.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Den är ju borta så jag har inte gjort nåt.
Antagligen försvinner backupen efter 180 dagar.

/Höghus
Bara om du stänger av backupen manuellt eller tar bort telefonen från kontot.

Bara om du stänger av backupen manuellt eller tar bort telefonen från kontot.
Backuperna från mina gamla ipads är också borta från icloud utan att jag stängt av backup eller tagit bort dem från kontot. Jag slutade bara att använda dem och de ligger kvar här och dräller i en låda.

/Höghus

Gick ut på Flashback för att se vad som hänt i Örebro, det är tyvärr där man får veta nått om man vill.
Men Flashback ligger nere, de sägs att sidan är överbelastad.
Men man måste undra, kan en myndighet eller liknande stänga en sån sida vid en situation som denna ??

• Haha
LaT
  • Laddar…
GAAAAHHHH
För händelsen i Örebro.

• Ledsen
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Gick ut på Flashback för att se vad som hänt i Örebro, det är tyvärr där man får veta nått om man vill.
Men man måste undra, kan en myndighet eller liknande stänga en sån sida vid en situation som denna ??
Nej, ingen myndighet som har en knapp för att stänga ner en sida. Dessutom är väl Flashback inte baserat i Sverige sedan många år tillbaka

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
ClasseClas
Isakare Isakare skrev:
Tveksamt, Flashback har väl sitt cloud utanför Sverige vad jag minns. Det är "bara" överbelastning just nu pga den tragiska händelsen.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Varför skulle någon myndighet stänga sidan??? Du har läst för mycket på flashback...

Den är överbelastad för att så många är nyfikna helt enkelt.

• Gilla
LaT
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Som sagt, sajten är överbelastad. Har varit fler visningar av den specifika Örebrotråden idag än antalet tittare på finalen i Mello. Inte många servrar som pallar med den anstormningen.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför skulle någon myndighet stänga sidan??? Du har läst för mycket på flashback...

Den är överbelastad för att så många är nyfikna helt enkelt.
Omtanke av alla drabbade.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Omtanke av alla drabbade.
Inga svenska myndigheter jobbar så. I så fall skulle ju varenda kvällstidning stängas ner...

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Inga svenska myndigheter jobbar så. I så fall skulle ju varenda kvällstidning stängas ner...
Nej. Inte om de skriver det som är tillåtet.
Lika barn leka bäst. Gaaaahhhh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.