1 657 912 läst ·
17 766 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag tycker allmänt det verkar fungera bra men i dagens värld hinner väldigt mycket hända på 5 år. Jag tror att det skulle kunna bidra till att minska risken för att en människa med vapenlicens som börjar må mentalt dåligt hinner bli så dålig att han använder sitt vapen på sig själv eller andra. Har ingen aning om vad det skulle kosta men kostnaden borde ju bäras av dom som vill äga vapen.Alfredo skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 175 inlägg
GAAAAHHH! Pöbelns källkritik.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/han-pekades-felaktigt-ut-som-skytten-i-orebro
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/han-pekades-felaktigt-ut-som-skytten-i-orebro
Precis det jag poängterade tidigare i tråden, det är rent åt helvete att man bara kan peka ut någon på detta sätt utan påföljder.Johan Gunverth skrev:
Ingen skulle få skriva ett enda ord på ett forum eller socialt skitmedia utan att vara identifierad med t,ex. BankId eller liknande, åtminstone inte om det gäller annat än allmänna saker utan påföljder för enskild person.
Internet och sociala medier är Pandoras ask som leder till en dystopisk värld som jag inte vill vara en del av.
Vi har ju även ledande politiker som kläcker ur sig vad som helst på dessa skitmedia utan eftertanke, bäva världen!
Och ett stort GAAAAAHHH även för det!
Nej det gör man inte, men man ger vapenlicens till folk som är "mentalt instabila" eftersom det inte dokumenteras.N Niq skrev:
Med en underdimensionerad psykvård som är överlastad av föräldrar som kräver att de skall ställa ADHD-diagnoser mm på sina barn så de skall få fördelar (samt såklart den hjälp de behöver!!!) i skolan finns det inget utrymme att ta hand om andra. Det är inte helt enkelt att fixa eftersom det är flera "feltänk" som samverkar.
De som verkligen behöver vård och hjälp är de som drabbas. Speciellt de som är ensamstående. Med ett sådant system med för få resurser får inte de som verkligen behöver vård den hjälp de behöver. Alltså den hjälp vi andra verkligen vill att de skall få. För sin egen och för allas vår skull.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Det här var första gången på jag vet inte när som legala vapen användes vid grov kriminalitet. Det är sorgligt på sitt sätt.
Det är dock inte vad tråden handlar om. Så ta era låtsas-gaaahhh och sitt ner och håll käft.
Det är dock inte vad tråden handlar om. Så ta era låtsas-gaaahhh och sitt ner och håll käft.
Gaaaaahhhhj.Nötegårdsgubben skrev:
Nä du. Det är Svenska Gaaaaahhhh vi talar om, så allas Gaaaaahhhh är lika värda. Inget Gaaaaahhh skall exkluderar och jag får Gaaaaahhhha bäst jag vill annars känner jag mig kränkt. Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!!
Gubbjävel i Skoda körde på min bil på en parkering.
Tur i oturen träffade han bara mitt bakdäck, värre var det för Skodan där hela fronten hängde på trekvart..... misstänker att den fronten träffat flera saker tidigare.
Gubbjävel blev han för att:
1. Körde Skoda.
2. Klev ur bilen och bara gick.
Tur i oturen träffade han bara mitt bakdäck, värre var det för Skodan där hela fronten hängde på trekvart..... misstänker att den fronten träffat flera saker tidigare.
Gubbjävel blev han för att:
1. Körde Skoda.
2. Klev ur bilen och bara gick.