Jag rekommenderar matrix.itasoftware.com för att hitta faktiskt bästa pris. En fördel är att man slipper göda mellanhänderna.

WAAAAAAAAAAAAGH!

Försöker sätta upp ett konto hos Microsoft åt mitt äldsta barn så vi kan spela Minecraft tillsammans.

Microsofts Family Safety är fan inte intuitivt.
Och skickar jag en "vänförfrågan" från mitt Xbox-konto till barnets konto så kommer det upp på barnets konto att en förälder måste godkänna det.. Tror ni det kommer något sätt för mig att godkänna det? NÄ!
Däremot kan den meddela mig att skrivaren är installerad...

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAGH!

Försöker sätta upp ett konto hos Microsoft åt mitt äldsta barn så vi kan spela Minecraft tillsammans.

Och skickar jag en "vänförfrågan" från mitt Xbox-konto till barnets konto så kommer det upp på barnets konto att en förälder måste godkänna det.. Tror ni det kommer något sätt för mig att godkänna det? NÄ!
WAAAAAAAAAAAAAAGH!

Vem kom på att man ska två olika appar?!
En Microsoft Family Safety
och en Xbox Family...

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAGH!

Ja, vem hos M$ som än är ansvarig där så är det en gåta hur man kan göra något så invecklat och svåranvänt.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ja, vem hos M$ som än är ansvarig där så är det en gåta hur man kan göra något så invecklat och svåranvänt.
Det är "barnsäkert".

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
S
WAAAAAAAAAAAAAAGH!

Vem kom på att man ska två olika appar?!
En Microsoft Family Safety
och en Xbox Family...
O sen funkar ändå inte family safety som tänkt.... Har satt tids gräns på barnen, men de kan ändå spela obehindrat. O ena barnet får upp en inloggningsruta var tionde sekund, men funkar inte att logga in... Riktigt uselt.

• Ledsen
  • Arg
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
O sen funkar ändå inte family safety som tänkt.... Har satt tids gräns på barnen, men de kan ändå spela obehindrat. O ena barnet får upp en inloggningsruta var tionde sekund, men funkar inte att logga in... Riktigt uselt.
Ugh, nu har det äldsta barnet inte mycket skärmtid alls, utan spelar någon timme i veckan på min dator.

Jag började gräva i denna soppa eftersom jag ville kunna spela Minecraft tillsammans, och man ska tydligen kunna dela en licens via ett familjekonto och då får man detta "på köpet".

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Ugh, nu har det äldsta barnet inte mycket skärmtid alls, utan spelar någon timme i veckan på min dator.

Jag började gräva i denna soppa eftersom jag ville kunna spela Minecraft tillsammans, och man ska tydligen kunna dela en licens via ett familjekonto och då får man detta "på köpet".
Jag tror Family link måste gå till historien som en de värsta applikationerna i modern tid.

K karlmb skrev:
Jag tror Family link måste gå till historien som en de värsta applikationerna i modern tid.
Det dumma här är att jag är inte ensam om att inte hitta var man godkänner, flera frågor på MS supportforum, men inga svar om att man använder fel app.

• Arg
karlmb
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAAAH!
Pappa kom hit i fredags för att fira min dotters 25-årsdag. Halkar på uppfarten för att han envisas med att hämta andra kassen själv (han packar i plastkassar, väskorna kan bli utslitna) och slår upp ett rejält sår i pannan. Jag hade som tur var suturtejp hemma och han visade inga tecken på hjärnskakning.

Lördagen var det jättekallt, så han räknar ut att hans gamla franska diesel inte kommer att starta och ber att få stanna till på söndag, vilket han självklart får. Efter middagen ska han gå upp för trappan till vårt TV-rum, MEN då tappar han balansen, och eftersom han håller sin medicinlåda i höger hand där räcket är blir det en baklängessaltomortal nerför trappan 😱

Fick ringa grannen som är pensionerad ambulansförare och be om hjälp att få upp honom från golvet och bedöma om vi ska ringa ambulans. Han konstaterar snabbt att armen verkar vara bruten. Pappa själv säger att det bara är ett blåmärke. Men ambulansen håller med om att han behöver åka in även om deras bedömning är att det är armbågen som är problemet. Jag åker efter och sitter med honom till 2 på natten när utlåtandet från röntgen kommer: Armen av på två ställen, båda hade rätt.

För att krångla till det hela bort han 12 mil härifrån, ensam i villa med TV, badrum och sovrum uppe, köket på entreplan men bara en liten gäst-WC, och ett fullbelamrat gästrum, samt tvättstuga och matkällare i källaren. Och jag börjar nytt jobb i morgon, så jag kan inte vara ledig och följa med och få i ordning.

Vi får åka upp till helgen och ta ner en säng och TV:n till finrummet, röja i köket så att hemtjänsten kommer åt att hjälpa honom att tvätta sig där och så får vi diskutera med kommunen hur vi löser detta på sikt, för har han ramlat i trappan en gång kan det ske fler gånger.
Den här historien har tyvärr en tråkig fortsättning. Han fick bakterier i blodet via en spruta i ambulansen och blev liggande en månad på sjukhuset istället för att åka hem. Efter det har han aldrig kommit ur sängen utan fick flytta till särskilt boende. Förra veckan skickades han till sjukhus pga misstänkt urinvägsinfektion som antibiotikan inte bet på. Det blev galloperation i torsdags istället och den gick bra, men under natten aspirerade han så nu ligger han för döden. Dock har han tydligen piggnat till lite idag, var vaken och pratade och drack vatten, trots att han varit utan smärtstillande, antibiotika, vätska och näring sedan i lördags. De ska bedöma hur de ska göra under eftermiddagen efter en ny omgång blodprover. Min bror är där nu.

Nya jobbet har gått bra iallafall.

• Ledsen
Violina och 27 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
[bild]
Hur bred är den smala äldre cykelbanan?
Transportstyrelsen har ju nån remiss ute nu, där en konsult varit ute och mätt cykelstyren och kommit fram till att 75 cm är lagom bredd på en cykelbana. Det baserade han på att endast 15% av cyklarna är bredare än så. Så de 15% bredaste cyklarna (tex många normala damcyklar) inte behöver få plats på cykelbanan.

Sedan hade han visst kommit på att det finns lådcyklar också. Så han ställde sig på en plats i Stockholm och räknade cyklar. Av de som passerade var bara 6 stycken lådcyklar. Så det gör tydligen inget att inte de heller får plats på cykelbanan. Givetvis har det kommit ett stort antal remissvar som påpekar det undermåliga i denna bedömning.

Hur skulle våra 2+1-vägar se ut om motorfordon bedömdes på samma sätt? Traktorer och lastbilar behöver inte få palts innanför vajerräckena, de är inte så många?

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har dom på riktigt folk som bara sitter i kassan och kundmottagningen på din vårdcentral? Sådan personal har jag inte sett på vare sig sjukhus eller vårdcentral alls vad jag kan komma ihåg.
Precis, på många vårdcentraler är det vårdpersonal som bemannar kassan eftersom de samtidigt har hand om telefonrådgivningen.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag har svårt att tro att de som sitter i centralkassan på ett av våra större sjukhus behöver ha någon utbildning inom vård. Varför skulle de behöva det? Men jag har egentligen ingen aning.
I Värmland finns det ingen kassa, allt går på faktura.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C
Anna_H Anna_H skrev:
Hur bred är den smala äldre cykelbanan?
Har inte varit och mätt, men den är åtminstone inte avsevärt smalare än den nya.
Så jag tror inte att det är något fel/problem med den "gamla" trafiklösningen. Utan bara att man valde att testa en ny sorts cykelfält på ett ställe där det redan råkade finnas en påkostad cykelbana.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Så de 15% bredaste cyklarna (tex många normala damcyklar) inte behöver få plats på cykelbanan.
Har damcyklar bredare styre?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.