P
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAAAAHHHHH Golvlisterna är för tunna så de täcker inte spalten mellan golv och vägg. Kvartslist here we go.
Hemmabyggarens bästa vän😉

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Hemmabyggarens bästa vän😉
Jag trodde det var latexfog. GAAAAHHHH!!!

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag trodde det var latexfog. GAAAAHHHH!!!
Ja det är på vaggar o tak man brukar smeta det på golv ser det inte så bra ut😉

Gaaahh för folk som försöker påskina att de är proffs fast de i verkligheten är simpla latexkletare...

• Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
F fribygg skrev:
Gaaahh för folk som försöker påskina att de är proffs fast de i verkligheten är simpla latexkletare...
Ouchh (eller kanske gaaaahhh).
Det var denna rad jag såg i ämneslistan - ett riktigt click bait, jag var tvungen att dyka in här och läsa resten (som inte fanns).
Och så föll polletten ner, tror jag ... vilket slags latex du menar ... 😳 😳 🙃

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
G
C cpalm skrev:
Jo, det är ju syftet med "avstigningsbanan" eller snarare "avstigningsfältet". Men det förklarar inte varför det finns dubbel uppsättning av dessa + cykelbanan (på varje sida).

Den faktiska anledningen är att man håller på att "testa" (sedan typ 10 år tillbaka) en ny (troligen med fokus på kostnadseffektiv) trafiklösning med ett avstigningsfält med små plastpollare med cykelfält innanför. Problemet är att man valde en plats som redan var försedd med en alldeles utmärkt upphöjd avstigningszon med en utmärkt upphöjd cykelbana innanför.
Istället för att plocka bort dessa har man tagit ett körfält i anspråk och byggt denna konstruktion utanför den redan befintliga avstigningszonen och cykelbanan. Därav dubbla uppsättningar. Dessutom på en av stadsdelens mest trafikerade genomfartsgator.

Är ju bra att man testar trafiklösningar, men valet av plats kan inte ses som något annat än rent sabotage med syfte att minimera utrymmet för biltrafik.

[bild]
Cykelbanan höll inte måttet för proffsen därför fick man offra ett körfält..

Dock så hade jag som glad amatör inga problem att trampa mig fram på den gamla banan när jag bodde runt hörnet..

Var nöjd som bilist också då det var lätt att ta sig ut från söder men nu är det ju en jävla parkeringsplats..

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhhh! Eller kanske inte.... Idag fick chefen ett bra bud på min arbetsbil. Han nappade, så nu får jag ta över hans bil. Plus för komfortmellanvägg i Transportern och betydligt färre mil (7') det blir ju bra. Det är ju bara det trista med att flytta över allt från min.....

• Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahhhhhh! Eller kanske inte.... Idag fick chefen ett bra bud på min arbetsbil. Han nappade, så nu får jag ta över hans bil. Plus för komfortmellanvägg i Transportern och betydligt färre mil (7') det blir ju bra. Det är ju bara det trista med att flytta över allt från min.....
Men du får det städat igen, det brukar vara skönt efter ... i flera dagar faktiskt ... 😁

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men du får det städat igen, det brukar vara skönt efter ... i flera dagar faktiskt ... 😁
plus att han får lön för det. Jag har aldrig fått lön för att städa bilen GAAAAHHHH!!!

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
G
GAAAAAAH skulle dra 3-fas kabel till garaget blev stopp efter 5m hoppas verkligen att det är en ispropp och inte platta rör 😢

• Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhh.
Det får inte plats.... 😖
Närbild av en bilmotor där en svart infästning och en slangdel knappt passar in i en trång motordel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Korvgubbe
K karlmb skrev:
Nej, men de har också ett uppdrag att vbf synpunkter på verksamheten, 1 linjen så att säga.
Ute i den riktiga verkligheten så brukar golvpersonalen inte ha speciellt stora möjligheter att kommunicera sådant till de som har möjlighet att ändra på saker, och de som har möjlighet att ändra på saker brukar inte vara speciellt intresserade av att lyssna på golvpersonalen. Vill du få till en förändring så bör du höra av dig så högt upp i näringskedjan som möjligt, och göra det på ett sätt som det går att räkna statistik på.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaahhhhh.
Det får inte plats.... 😖
[bild]
Ser intressant ut, men vad är det för något?

ricebridge ricebridge skrev:
Ser intressant ut, men vad är det för något?
Det är en adapter för att göra Mazda Miata ettrörs-bränslesystem till ett "modernt" med retur..
AN-kopplingen tar i toppen...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är en adapter för att göra Mazda Miata ettrörs-bränslesystem till ett "modernt" med retur..
AN-kopplingen tar i toppen...
Inget som inte går att lösa med lite våld 😁😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.