1 653 451 läst ·
17 695 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Ouchh (eller kanske gaaaahhh).F fribygg skrev:
Det var denna rad jag såg i ämneslistan - ett riktigt click bait, jag var tvungen att dyka in här och läsa resten (som inte fanns).
Och så föll polletten ner, tror jag ... vilket slags latex du menar ... 😳 😳 🙃
Cykelbanan höll inte måttet för proffsen därför fick man offra ett körfält..C cpalm skrev:Jo, det är ju syftet med "avstigningsbanan" eller snarare "avstigningsfältet". Men det förklarar inte varför det finns dubbel uppsättning av dessa + cykelbanan (på varje sida).
Den faktiska anledningen är att man håller på att "testa" (sedan typ 10 år tillbaka) en ny (troligen med fokus på kostnadseffektiv) trafiklösning med ett avstigningsfält med små plastpollare med cykelfält innanför. Problemet är att man valde en plats som redan var försedd med en alldeles utmärkt upphöjd avstigningszon med en utmärkt upphöjd cykelbana innanför.
Istället för att plocka bort dessa har man tagit ett körfält i anspråk och byggt denna konstruktion utanför den redan befintliga avstigningszonen och cykelbanan. Därav dubbla uppsättningar. Dessutom på en av stadsdelens mest trafikerade genomfartsgator.
Är ju bra att man testar trafiklösningar, men valet av plats kan inte ses som något annat än rent sabotage med syfte att minimera utrymmet för biltrafik.
[bild]
Dock så hade jag som glad amatör inga problem att trampa mig fram på den gamla banan när jag bodde runt hörnet..
Var nöjd som bilist också då det var lätt att ta sig ut från söder men nu är det ju en jävla parkeringsplats..
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Gaaaahhhhhh! Eller kanske inte.... Idag fick chefen ett bra bud på min arbetsbil. Han nappade, så nu får jag ta över hans bil. Plus för komfortmellanvägg i Transportern och betydligt färre mil (7') det blir ju bra. Det är ju bara det trista med att flytta över allt från min.....
Men du får det städat igen, det brukar vara skönt efter ... i flera dagar faktiskt ... 😁[SKPG]Zamora skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 463 inlägg
Ute i den riktiga verkligheten så brukar golvpersonalen inte ha speciellt stora möjligheter att kommunicera sådant till de som har möjlighet att ändra på saker, och de som har möjlighet att ändra på saker brukar inte vara speciellt intresserade av att lyssna på golvpersonalen. Vill du få till en förändring så bör du höra av dig så högt upp i näringskedjan som möjligt, och göra det på ett sätt som det går att räkna statistik på.K karlmb skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 914 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg