Anna_H Anna_H skrev:
Den här historien har tyvärr en tråkig fortsättning. Han fick bakterier i blodet via en spruta i ambulansen och blev liggande en månad på sjukhuset istället för att åka hem. Efter det har han aldrig kommit ur sängen utan fick flytta till särskilt boende. Förra veckan skickades han till sjukhus pga misstänkt urinvägsinfektion som antibiotikan inte bet på. Det blev galloperation i torsdags istället och den gick bra, men under natten aspirerade han så nu ligger han för döden. Dock har han tydligen piggnat till lite idag, var vaken och pratade och drack vatten, trots att han varit utan smärtstillande, antibiotika, vätska och näring sedan i lördags. De ska bedöma hur de ska göra under eftermiddagen efter en ny omgång blodprover. Min bror är där nu.

Nya jobbet har gått bra iallafall.
Tråkigt och ledsamt för dig.
Min svärmor snart 87 år ramlade hemma dagen före nyårsafton och bröt höger arm och höger höftled, ambulans till Västerås och minsann fick tanten en ny höftled och ett rejält gips på högerarmen.
Till saken hör att hon strax efter sin 65-årsdag fick en stroke som medförde att höger arm mest är ett bihang, höger ben är knappt användbart och talet är påverkat.

Envis som hon är har hon och svärfar klarat sig utan hjälp alls under dessa år, hon använder rullator och försöker i möjligaste mån gå med käpp och några dagar efter operationen ville hennes hemkommun skicka hem henne med besök av hemtjänst 7 ggr per dygn.
Huset de bor i byggde de 1976 och där kommer man inte in på toa eller badrum ens med rullator och definitivt inte med rullstol.

Jag fick ok från dem att kontakta handläggaren och hon hade ingen aning om hennes historia med stroke och rörelseproblem.
Jag påpekade för henne att att de under snart 22 år inte nyttjat hemtjänst trots rätten till den och sa att det kanske är läge att få tillbaka lite för den tiden.
Mitt förslag var korttidsboende tills vidare då hon är envis och vill klara sig själv.

Och så blev det, men som med din far så är det väldigt tydligt att när det händer något avgörande i den åldern så är vägen tillbaka lång, om ens möjlig.
Nu har hon feber så vi får se vart det tar vägen.

Avslutar med ett GAAAAAHHH för att hålla tråden.

• Ledsen
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har damcyklar bredare styre?
Bredast har nog vissa typer av MTB som inte är så vanliga på cykelbanor. Sedan kommer vissa modeller av citybikes. Bredaste cyklarna är ju lastcyklar och sådana här med passagerarplats, de kan ofta vara uppåt en meter breda eller mer.

Anna_H Anna_H skrev:
Den här historien har tyvärr en tråkig fortsättning. Han fick bakterier i blodet via en spruta i ambulansen och blev liggande en månad på sjukhuset istället för att åka hem. Efter det har han aldrig kommit ur sängen utan fick flytta till särskilt boende. Förra veckan skickades han till sjukhus pga misstänkt urinvägsinfektion som antibiotikan inte bet på. Det blev galloperation i torsdags istället och den gick bra, men under natten aspirerade han så nu ligger han för döden. Dock har han tydligen piggnat till lite idag, var vaken och pratade och drack vatten, trots att han varit utan smärtstillande, antibiotika, vätska och näring sedan i lördags. De ska bedöma hur de ska göra under eftermiddagen efter en ny omgång blodprover. Min bror är där nu.

Nya jobbet har gått bra iallafall.
Men fy så tragiskt… 😢 Känner med dig

• Älska
Anna_H
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
GAAAAH! Försöker mig på att boka en utlandsresa för första gången i mitt liv. I egen regi, inte via nåt charterbolag eller resebyrå. Alltså bara boka flyg och boende och samtidigt få den planerade trippen till rimliga priser.

Jag gör säkert nåt fel men lyckas fan inte få flygplanen att avgå de dagar jag vill vara bortrest. Åt ena hållet kan det ibland bli rätt men att åka åt andra hållet blir det inte det. Att det sen verkar finns fler flygbolag än resmål underlättar inte direkt sökningarna.
Om du inte redan löst det så är @MasMats tips bra, jag lägger till Booking.com som inte bara är hotell/boende som en del tror. Håller tummarna för att du lyckas boka!

RoTe
Kan lägga in en brasklapp att om det skiter sig så är det sämre att boka via typ flygresor och flygstolen då din talan är gentemot dessa och inte t.ex. finnair eller lufthansa eller vad du nu flyger med. Jag brukar scanna av läget på dom billiga sidorna och sen boka direkt hos den mer seriösa operatören. Men nu sen SAS lämnade star alliance har jag inte flugit så vet inte hur det ser ut nu. Dock ska man alltid boka med kreditkort. Jag har aldrig köpt en charterresa i hela mitt liv kan sägas. :D

• Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAGH!

Jag vill bara kontrollera min skraplott, inte skapa ett jävla konto...
[bild]
Kan meddela att jag nu fått ett svar av folkspel, 16 dagar senare 🙄

Givetvis svarade de inte på min fråga WAAAAAAAAAAAAAGH!

• Ledsen
  • Arg
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan meddela att jag nu fått ett svar av folkspel, 16 dagar senare 🙄

Givetvis svarade de inte på min fråga WAAAAAAAAAAAAAGH!
Men du behövde i alla fall inte skapa ett konto och logga in för att se svaret på frågan? 🤓

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHHHH!!!! för dessa jävla mail: Du har ett dokument, logga in på Folksam, jävla Länsförsäkringar eller annan valfri sida.
Jag brukar ringa upp och fråga om det någonsin kommer något viktigt där eller om jag kan skita i det. De brukar slingra sig som faen innan de erkänner att det aldrig kommer något viktigt den vägen..... Undrar om jag missar något?
/W

• Gilla
  • Haha
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaahhh. Frun kom hemdragandes med en förkylning och nu har jag såklart fått hennes womancold. Den är värre än alla mancolds jag haft. 40 graders feber, och jag som känner mig ynklig redan vid 37 0.

• Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Gaaaaaahhh. Frun kom hemdragandes med en förkylning och nu har jag såklart fått hennes womancold. Den är värre än alla mancolds jag haft. 40 graders feber, och jag som känner mig ynklig redan vid 37 0.
Jag hade samma lika i förra veckan. Aldrig haft så hög feber i mitt liv tidigare. Blev lunginflammation av det så ligger fortfarande och kraxar i sängen. GAAAAHHHH

• Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Hade något liknande för femton-ish år sen. Jag hade just blivit ihop med hon som jag sedan gifte mig med, och hon hälsade på över helgen.

Hon blev lite orolig när jag inte ville äta eller ens ville dricka lite vatten, på tredje dagen med 40+.

• Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Det värsta jag varit är 41 grader av körtelfeber, vart ambulans och grejer.

Var 19 år men mins det som igår.
Mina barn hoppar och leker vid 39, fattar det inte.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det värsta jag varit är 41 grader av körtelfeber, vart ambulans och grejer.

Var 19 år men mins det som igår.
Mina barn hoppar och leker vid 39, fattar det inte.
Jag med för länge sen, morsan fick ringa ambulans när jag började bli blå och inte kunde andas längre. Fick ligga i isolering i en stuga i Roslagstulls sjukhuspark, min granne i stugan bredvid var den mer kända Sixten Herrgård, men han hade HIV och dog, jag överlevde.

• Wow
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag med för länge sen, morsan fick ringa ambulans när jag började bli blå och inte kunde andas längre. Fick ligga i isolering i en stuga i Roslagstulls sjukhuspark, min granne i stugan bredvid var den mer kända Sixten Herrgård, men han hade HIV och dog, jag överlevde.
Sixten hade väl HTLV3? 😎

• Haha
  • Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Sixten hade väl HTLV3? 😎
Vet inte, jag är dålig på de sjukdomarna, jag satte inte på mina polare.

• Haha
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.