N
T Thomas_Blekinge skrev:
De som sitter i kassan kan bara administration och kan inte mäta puls eller ge spruta. Jag vill inte straffa dom för ledningens fel och därför har jag gett uttryck till ledningen också.
Kassapersonalen är ändå av ett otrevligt avvisande släkte så dom behöver en dämpare. Jag tror dom skulle trivas bättre med ett jobb utan kunder.
Har dom på riktigt folk som bara sitter i kassan och kundmottagningen på din vårdcentral? Sådan personal har jag inte sett på vare sig sjukhus eller vårdcentral alls vad jag kan komma ihåg.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kassapersonalen är ändå av ett otrevligt avvisande släkte så dom behöver en dämpare. Jag tror dom skulle trivas bättre med ett jobb utan kunder.
Deras chefer kanske anställde dem just för deras attityd. Vill du på olika sätt minimera antalet kunder så är det ju bra ifall ansiktet utåt inte är så trevligt. Alltid är det några som stannar hemma med sina krämpor för att de tycker de blir otrevligt bemötta eller att det är för dyrt/krångligt att betala. En chef som prioriterar den egna budgeten före vården ser säkert denna koppling.

N Niq skrev:
Har dom på riktigt folk som bara sitter i kassan och kundmottagningen på din vårdcentral? Sådan personal har jag inte sett på vare sig sjukhus eller vårdcentral alls vad jag kan komma ihåg.
Jag har svårt att tro att de som sitter i centralkassan på ett av våra större sjukhus behöver ha någon utbildning inom vård. Varför skulle de behöva det? Men jag har egentligen ingen aning.

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kassapersonalen är ändå av ett otrevligt avvisande släkte
Konstigt. Jag blir alltid väl bemött av all kassapersonal.

Undrar om det beror på hur jag behandlar dom...🙄

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Deras chefer kanske anställde dem just för deras attityd. Vill du på olika sätt minimera antalet kunder så är det ju bra ifall ansiktet utåt inte är så trevligt. Alltid är det några som stannar hemma med sina krämpor för att de tycker de blir otrevligt bemötta eller att det är för dyrt/krångligt att betala. En chef som prioriterar den egna budgeten före vården ser säkert denna koppling.
Med min mångåriga erfarenhet från min vårdcentral ser jag telefonistens första uppgift att mota bort folk, med omöjliga telefontider och otrevligt personal. Har dock blivit betydligt bättre på ett par tre år nu.
Den värsta draken i kassan jobbar nu någon annanstans.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
ser jag telefonistens första uppgift att mota bort folk, med omöjliga telefontider och otrevligt personal
Tror du telefonisten bestämmer telefontiderna eller anställer övrig personal?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har svårt att tro att de som sitter i centralkassan på ett av våra större sjukhus behöver ha någon utbildning inom vård. Varför skulle de behöva det? Men jag har egentligen ingen aning.
Jag tror egentligen inte att dom behöver det. Har inte varit på ett svenskt sjukhus på över 20 år så har ingen koll på hur det fungerar där.
Här i Finland har dom ingen kontanthantering alls på sjukhus eller vårdcentral. Räkning kommer på posten. Men dom som svarar i telefon och tar emot patienter är sjuksköterskor. En del ställen har visserligen någon infopunkt där det jobbar folk som inte är sjukvårdsutbildade. Självklart finns det kontorspersonal men dom har egentligen ingen kontakt med patienter om det inte är något speciellt icke vård relaterat som behöver redas ut.

Har kört med e-faktura och autobetalning, sedan många år....

Alfredo Alfredo skrev:
Tror du telefonisten bestämmer telefontiderna eller anställer övrig personal?
Nej, men de har också ett uppdrag att vbf synpunkter på verksamheten, 1 linjen så att säga. Man behöver ju inte vara otrevlig men det är inte OK att dra ner på telefontider tex och sedan finns det inga tider kvar ifall man inte ställt sig i kö för det inom de första 10 minuterna som det är möjligt.
När inga krav ställs på verksamheten så blir det så. Man minskar sin verksamhet tills någon ryter till.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K karlmb skrev:
de har också ett uppdrag att vbf synpunkter på verksamheten, 1 linjen så att säga.
Absolut, men här var syftet att utdela ett straff, inte att framföra synpunkter.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut, men här var syftet att utdela ett straff, inte att framföra synpunkter.
En reaktion som kan föras vidare till höga vederbörande...

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
K karlmb skrev:
En reaktion som kan föras vidare till höga vederbörande...
Genom att tvinga en kassör att räkna (små)mynt? Jag tycker det finns bättre sätt. 😉

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Genom att tvinga en kassör att räkna (små)mynt? Jag tycker det finns bättre sätt. 😉
Det gör det kanske. Skriva här tex!

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhh och dubbelgahhhhhh. Glömde både min och frugans laddare till pjäxvärmarna i stugan vi hyrde i julas 😡.

• Ledsen
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAHHHHH Golvlisterna är för tunna så de täcker inte spalten mellan golv och vägg. Kvartslist here we go.

• Ledsen
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.