1 658 738 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Har dom på riktigt folk som bara sitter i kassan och kundmottagningen på din vårdcentral? Sådan personal har jag inte sett på vare sig sjukhus eller vårdcentral alls vad jag kan komma ihåg.T Thomas_Blekinge skrev:De som sitter i kassan kan bara administration och kan inte mäta puls eller ge spruta. Jag vill inte straffa dom för ledningens fel och därför har jag gett uttryck till ledningen också.
Kassapersonalen är ändå av ett otrevligt avvisande släkte så dom behöver en dämpare. Jag tror dom skulle trivas bättre med ett jobb utan kunder.
Deras chefer kanske anställde dem just för deras attityd. Vill du på olika sätt minimera antalet kunder så är det ju bra ifall ansiktet utåt inte är så trevligt. Alltid är det några som stannar hemma med sina krämpor för att de tycker de blir otrevligt bemötta eller att det är för dyrt/krångligt att betala. En chef som prioriterar den egna budgeten före vården ser säkert denna koppling.T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har svårt att tro att de som sitter i centralkassan på ett av våra större sjukhus behöver ha någon utbildning inom vård. Varför skulle de behöva det? Men jag har egentligen ingen aning.N Niq skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Med min mångåriga erfarenhet från min vårdcentral ser jag telefonistens första uppgift att mota bort folk, med omöjliga telefontider och otrevligt personal. Har dock blivit betydligt bättre på ett par tre år nu.L lbgu skrev:Deras chefer kanske anställde dem just för deras attityd. Vill du på olika sätt minimera antalet kunder så är det ju bra ifall ansiktet utåt inte är så trevligt. Alltid är det några som stannar hemma med sina krämpor för att de tycker de blir otrevligt bemötta eller att det är för dyrt/krångligt att betala. En chef som prioriterar den egna budgeten före vården ser säkert denna koppling.
Den värsta draken i kassan jobbar nu någon annanstans.
Jag tror egentligen inte att dom behöver det. Har inte varit på ett svenskt sjukhus på över 20 år så har ingen koll på hur det fungerar där.Alfredo skrev:
Här i Finland har dom ingen kontanthantering alls på sjukhus eller vårdcentral. Räkning kommer på posten. Men dom som svarar i telefon och tar emot patienter är sjuksköterskor. En del ställen har visserligen någon infopunkt där det jobbar folk som inte är sjukvårdsutbildade. Självklart finns det kontorspersonal men dom har egentligen ingen kontakt med patienter om det inte är något speciellt icke vård relaterat som behöver redas ut.
Nej, men de har också ett uppdrag att vbf synpunkter på verksamheten, 1 linjen så att säga. Man behöver ju inte vara otrevlig men det är inte OK att dra ner på telefontider tex och sedan finns det inga tider kvar ifall man inte ställt sig i kö för det inom de första 10 minuterna som det är möjligt.Alfredo skrev:
När inga krav ställs på verksamheten så blir det så. Man minskar sin verksamhet tills någon ryter till.