Efter två dagars krypande i trädgården med att dra 450m kabel, slagit ner nästan 500 märlor, anpassa markplattor och gjort andra förberedelser, slog jag äntligen ner sista märlan till guidekabeln för en timme sen.

Då kom ett jävla störtregn och hindrade första provkörningen av den nya robotklipparen. GAAAAH!

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Efter två dagars krypande i trädgården med att dra 450m kabel, slagit ner nästan 500 märlor, anpassa markplattor och gjort andra förberedelser, slog jag äntligen ner sista märlan till guidekabeln för en timme sen.

Då kom ett jävla störtregn och hindrade första provkörningen av den nya robotklipparen. GAAAAH!
Vänta bara, när du tycker den ska ge sig ut på första rundan kommer du inse att du slagit ner ett dussintal i guidekabeln och inte bara över den. Så spara lite gaaahhh tills dess. 😉

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!
På väg ut för att hänga tvätten så öppnar sig himlen!

Man får väl vara glad över att man inte hunnit hänga upp den

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
På väg ut för att hänga tvätten så öppnar sig himlen!

Man får väl vara glad över att man inte hunnit hänga upp den
det måste jag testa , vi behöver regn här

• Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
Jag rekommenderar att hänga upp nytvättade regnkläder. 😉

• Gilla
cazet
  • Laddar…
C cazet skrev:
Tvätta bilen. Absolut idiotsäkert.

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tvätta bilen. Absolut idiotsäkert.
eller putsa fönster.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Jag frammande en liten skvätt regn genom att diska ett gäng blomkrukor och lämna dem ute på tork över natten 😁

Jag hängde upp tvätten ute, det skulle ju inte regna mer efter lunch...

Vid 17 var kläderna delvis blötare än när jag tog ur dem ur maskinerna, även om det nu börjar ordna upp sig.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag rekommenderar att hänga upp nytvättade regnkläder. 😉
Eller tvätta bilen....

Isakare Isakare skrev:
Eller tvätta bilen....
För min del är det ett garanterat sätt att få gassande sol. 😅

Man kan också duka för middag/grillparty/midsommarfest utomhus. Garanterat regnframkallande.

Flyttar man sedan in alltihop i vardagsrummet under mycket möda och stort besvär så kommer lika garanterat solskenet åter därute just som man burit in sista stolen.

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…

GAAAAAHHHHHHHHH…. Jaha, är det pga relativt nybytt vindruta, relativt nyinstallerad kupévärmarkabel eller kom allt genom fläkten pga låg bilhastighet och sällan skådat skyfall…? 🤔
Kupévärmaren var inte IP69K i alla fall… 🪦

Just ja, katten sket ner sig i vardagsrummet idag igen pga medicin och klen mage… 😑

”Det går bra nu, kompis det går bra nu.”

• Ledsen
  • Wow
nikasp och 5 till
  • Laddar…
N
pjgb pjgb skrev:
[video]
GAAAAAHHHHHHHHH…. Jaha, är det pga relativt nybytt vindruta, relativt nyinstallerad kupévärmarkabel eller kom allt genom fläkten pga låg bilhastighet och sällan skådat skyfall…? 🤔
Kupévärmaren var inte IP69K i alla fall… 🪦

Just ja, katten sket ner sig i vardagsrummet idag igen pga medicin och klen mage… 😑

”Det går bra nu, kompis det går bra nu.”
Om det kommer under instrumentbrädan så beror det i 99% av fallen på att kanalerna som ska leda bort vattnet som samlats under torpedplasten är fulla med skräp eller att det är fullt med skräp under plasten. Om kupévärmarkabeln går där kan det vara där det läcker också.. Men det beror troligen också på att vattnet inte hinner rinna undan pga av skräp under plasten

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Det var också en tanke, rensade iofs i april när jag bytte kupéfilter men det trillar ner mycket skit på våren. Får ta en titt när myggmedlet kommer på posten, djungeloljan var ju slut överallt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.