GAAAAH dagens löprunda resulterade i ondare knä samt att förkylningen som maken har burit hem bröt ut även hos mig. Det kändes ju som att jag var sååå nära att klara mig undan förkylningen 🙁 Jag har tagit det lugnt i flera dagar, varför fortsatte jag inte med det i ett par dagar till? 😖

• Ledsen
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag skulle vill hävda att det definitivt inte är en 9-5 men väl en saab - en ng9-3
GAAAAAHHHHHHHHH….
Såklart! Naturligtvis skrev jag fel. Trots att jag tänkte rätt. Passar ju extra utmärkt i denna tråd...😱
GAAAAAHHHHHHHHH….

WAAAAAAAAAAAAAGH! Kaffekokaren drar JFBn 😭

13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAGH! Kaffekokaren drar JFBn 😭
Då är det kris...

Isakare Isakare skrev:
Då är det kris...
Verkligen!

Jag har en likadan i reserv, hittad vid en miljöstation i mellandagarna, har jag tur är den bara för att någon uppgraderade till en moccamaster, har jag otur är det samma fel på den.
Har jag riktig tur är det bara att jag slabbat för mycket när jag hällde på vatten på denna, får öppna upp och kolla på lunchen 😅

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Verkligen!

Jag har en likadan i reserv, hittad vid en miljöstation i mellandagarna, har jag tur är den bara för att någon uppgraderade till en moccamaster, har jag otur är det samma fel på den.
Har jag riktig tur är det bara att jag slabbat för mycket när jag hällde på vatten på denna, får öppna upp och kolla på lunchen 😅
Är det en Moccamaster du har nu?

ricebridge ricebridge skrev:
Är det en Moccamaster du har nu?
Nejdå, jag tycker de är alldeles för dyra för vad man får.

Jag har en Melitta Easy 2.0 som kostade 249kr år 2021, då ingår droppstopp, "filterhylla", och lock på gångjärn både till vattenpåfyllning och kanna.

"ahw thats your problem right there!"
Inre delen av en apparat som visar elektroniska komponenter och kablar samt ett litet brännmärke på en vit kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blött på brytaren, dock inte i, så tror inte det är problemet utan snarare min 50öring som letat sig in mellan värmeplatta och chassi för att sedan gnaga lite på isoleringen (har roterat den så man ser det lilla brännmärket i den).

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
N
Nejdå, jag tycker de är alldeles för dyra för vad man får.

Jag har en Melitta Easy 2.0 som kostade 249kr år 2021, då ingår droppstopp, "filterhylla", och lock på gångjärn både till vattenpåfyllning och kanna.
Tror att Moccamaster blir billigare i längden. Hoppas jag😀

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tror att Moccamaster blir billigare i längden. Hoppas jag😀
Min förra kokare var en Philips för 200kr som höll i närmare 15år, frågan är om en moccamaster håller i 150år

🤔😉

EDIT, och då sitter fortfarande inte kaffefilter och vattenpåfyllningslocken på gångjärn 😉

N
Min förra kokare var en Philips för 200kr som höll i närmare 15år, frågan är om en moccamaster håller i 150år

🤔😉

EDIT, och då sitter fortfarande inte kaffefilter och vattenpåfyllningslocken på gångjärn 😉
Kom ihåg att fråga mig då. Men det är nog bara ca 140 år kvar.🙃 Vi köpte våran Moccamaster efter att ha bytt ett antal kaffekokare på väldigt mycket kortare tid. Det var inte skräpmärken vi köpte heller. Frun säger att den lagar godare kaffe själv är jag inte så känslig med kaffe dricker nästan vad som helst. Den är snabb också.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Haft vår i 16 år

N Niq skrev:
Kom ihåg att fråga mig då. Men det är nog bara ca 140 år kvar.🙃 Vi köpte våran Moccamaster efter att ha bytt ett antal kaffekokare på väldigt mycket kortare tid. Det var inte skräpmärken vi köpte heller. Frun säger att den lagar godare kaffe själv är jag inte så känslig med kaffe dricker nästan vad som helst. Den är snabb också.
Shall do! 😉
Jag tycker vår Melitta brygger minst lika gott kaffe, men sånt beror nog mer på kaffet än maskinen.
Även Melittan är snabb vill jag påstå. =)

Ordningen återställd:
En kaffebryggare med Melitta-logotyp står på en bänk med en halvfull kaffekanna. Bredvid står en kopp märkt "MIN" och en liten vas med gula blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
N
Shall do! 😉
Jag tycker vår Melitta brygger minst lika gott kaffe, men sånt beror nog mer på kaffet än maskinen.
Även Melittan är snabb vill jag påstå. =)

Ordningen återställd:
[bild]
Hittar ingen bild på våran melitta men den är nog äldst och blir nog aldrig utsliten. Det är en kanna med passande filterhållare som man sätter ovanpå. Sedan häller man det heta vattnet över kaffet. Fungerar väldigt bra med vedspis.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Man kan ju annars sluta dricka kaffe så blir det både billigare och mindre kris. 🤣

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.