1 658 204 läst ·
17 767 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAH dagens löprunda resulterade i ondare knä samt att förkylningen som maken har burit hem bröt ut även hos mig. Det kändes ju som att jag var sååå nära att klara mig undan förkylningen 🙁 Jag har tagit det lugnt i flera dagar, varför fortsatte jag inte med det i ett par dagar till? 😖
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAGH! Kaffekokaren drar JFBn 😭
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Verkligen!Isakare skrev:
Jag har en likadan i reserv, hittad vid en miljöstation i mellandagarna, har jag tur är den bara för att någon uppgraderade till en moccamaster, har jag otur är det samma fel på den.
Har jag riktig tur är det bara att jag slabbat för mycket när jag hällde på vatten på denna, får öppna upp och kolla på lunchen 😅
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Är det en Moccamaster du har nu?13th Marine skrev:
Verkligen!
Jag har en likadan i reserv, hittad vid en miljöstation i mellandagarna, har jag tur är den bara för att någon uppgraderade till en moccamaster, har jag otur är det samma fel på den.
Har jag riktig tur är det bara att jag slabbat för mycket när jag hällde på vatten på denna, får öppna upp och kolla på lunchen 😅
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
"ahw thats your problem right there!"
Blött på brytaren, dock inte i, så tror inte det är problemet utan snarare min 50öring som letat sig in mellan värmeplatta och chassi för att sedan gnaga lite på isoleringen (har roterat den så man ser det lilla brännmärket i den).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blött på brytaren, dock inte i, så tror inte det är problemet utan snarare min 50öring som letat sig in mellan värmeplatta och chassi för att sedan gnaga lite på isoleringen (har roterat den så man ser det lilla brännmärket i den).
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Kom ihåg att fråga mig då. Men det är nog bara ca 140 år kvar.🙃 Vi köpte våran Moccamaster efter att ha bytt ett antal kaffekokare på väldigt mycket kortare tid. Det var inte skräpmärken vi köpte heller. Frun säger att den lagar godare kaffe själv är jag inte så känslig med kaffe dricker nästan vad som helst. Den är snabb också.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Shall do! 😉N Niq skrev:Kom ihåg att fråga mig då. Men det är nog bara ca 140 år kvar.🙃 Vi köpte våran Moccamaster efter att ha bytt ett antal kaffekokare på väldigt mycket kortare tid. Det var inte skräpmärken vi köpte heller. Frun säger att den lagar godare kaffe själv är jag inte så känslig med kaffe dricker nästan vad som helst. Den är snabb också.
Jag tycker vår Melitta brygger minst lika gott kaffe, men sånt beror nog mer på kaffet än maskinen.
Även Melittan är snabb vill jag påstå. =)
Ordningen återställd:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittar ingen bild på våran melitta men den är nog äldst och blir nog aldrig utsliten. Det är en kanna med passande filterhållare som man sätter ovanpå. Sedan häller man det heta vattnet över kaffet. Fungerar väldigt bra med vedspis.13th Marine skrev: