1 660 956 läst ·
17 806 svar
1661k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAH jag har förlängt min väldigt korta joggingtur med 400 m och nu värker knäna 😣 1,8 km med intervaller 1:30/1:00 min, tar 14 minuter (nånstans måste man ju börja). Idag var andra gången jag sprang den förlängda sträckan och det kändes inte i knäna förra gången.
Det känns åtminstone som att det bara är muskler som värker, så det går väl över på ett par dar. Men sååå irriterande molande värk. GAAAH lite till.
Det känns åtminstone som att det bara är muskler som värker, så det går väl över på ett par dar. Men sååå irriterande molande värk. GAAAH lite till.
Heja!mrsnhp skrev:
GAAAH jag har förlängt min väldigt korta joggingtur med 400 m och nu värker knäna 😣 1,8 km med intervaller 1:30/1:00 min, tar 14 minuter (nånstans måste man ju börja). Idag var andra gången jag sprang den förlängda sträckan och det kändes inte i knäna förra gången.
Det känns åtminstone som att det bara är muskler som värker, så det går väl över på ett par dar. Men sååå irriterande molande värk. GAAAH lite till.
Det finns. Många bra övningar att göra för att förstärka upp muskler och annat mellan du springer.
Du kan söka på postural träning för lite inspiration.
Var i liknande status för 1,5 år sedan. I augusti sprang jag ett halvt maraton.
Jag gick på gym nästan varje vecka under vintern för att träna upp muskler enligt instruktioner från sjukgymnast, men sen blev det lite paus av diverse anledningar 😕 Nu ska jag nog ta ett ”utegym”-pass istället för intervalljogging på måndag eller tisdag. Vi har inget riktigt utegym i närheten, men jag kommer långt på kroppsviktsövningar mot diverse stenar, träd och sandlådekanter 🙂AXS skrev:
Bra jobbat med halvmaran!
Jag har kämpat med det många gånger. Förr fick jag ofta ont i sidan av knäet (löparknä?) så fort jag började försöka springa, sen hade jag ont i 2-3 månader 🙄 Sjukgymnastens övningar verkar åtminstone ha hjälpt mot det 🙂MathiasS skrev:
Låter som du har bra koll, kämpa på och låt det ta tid.
Var ute lite längre väldigt långsamma pass, det tyckte jag hjälpte mot ont i kroppen.
PS, drog av en höftböjare efter 6km, de resterande 15 var på mycket vilja dumt nog. Kan nästan springa igen nu...
Var ute lite längre väldigt långsamma pass, det tyckte jag hjälpte mot ont i kroppen.
PS, drog av en höftböjare efter 6km, de resterande 15 var på mycket vilja dumt nog. Kan nästan springa igen nu...