AXS
GAAAAAHHHH!!!!
Förkyld utan ork... Och så är det långledigt.😔
 
  • Ledsen
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
GAAAAAHHHH!!!!

Läcka på sista vattenservisen.

Nåja, då kom man igång på nationaldagen gräva för att byta de där sista 2 m stålrör från 60-talet.
 
T
Gaaahh....fy fan va bensin smakar skit, man e allt fö gammal till å slanga bensin😂😂
 
  • Haha
  • Gilla
0jsan och 9 till
  • Laddar…
RoTe
T Tamak skrev:
Gaaahh....fy fan va bensin smakar skit, man e allt fö gammal till å slanga bensin😂😂
Aldrig hört talas om tricket med att "jucka" slangen upp och ner i tanken samtidigt som du täpper till änden med tummen varje gång du lyfter slangen? Då fyller du slangen utan att behöva suga...
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
T
RoTe RoTe skrev:
Aldrig hört talas om tricket med att "jucka" slangen upp och ner i tanken samtidigt som du täpper till änden med tummen varje gång du lyfter slangen? Då fyller du slangen utan att behöva suga...
Faktist inte. Men nu när du nämner det låter det självklart
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Gaaahh....fy fan va bensin smakar skit, man e allt fö gammal till å slanga bensin😂😂
Bensin både smakade och luktade bättre förr när den var blyad och svagt röd till färgen. Det hände ju ibland att man slangade ur farsans bil och tankade mopeden. Då var det han som skrek GAAAH! 😃
 
  • Haha
  • Gilla
Manganbangan och 6 till
  • Laddar…
T
Trodde aldig jag skulle slanga bensin igen men blev back på besiktningen på frugans jänk då tanken läkte och var 3/4 tank, så man hade inget val😂
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
GAAAH jag har förlängt min väldigt korta joggingtur med 400 m och nu värker knäna 😣 1,8 km med intervaller 1:30/1:00 min, tar 14 minuter (nånstans måste man ju börja). Idag var andra gången jag sprang den förlängda sträckan och det kändes inte i knäna förra gången.

Det känns åtminstone som att det bara är muskler som värker, så det går väl över på ett par dar. Men sååå irriterande molande värk. GAAAH lite till.
 
  • Gilla
Roffe_riff och 3 till
  • Laddar…
AXS
mrsnhp mrsnhp skrev:
GAAAH jag har förlängt min väldigt korta joggingtur med 400 m och nu värker knäna 😣 1,8 km med intervaller 1:30/1:00 min, tar 14 minuter (nånstans måste man ju börja). Idag var andra gången jag sprang den förlängda sträckan och det kändes inte i knäna förra gången.

Det känns åtminstone som att det bara är muskler som värker, så det går väl över på ett par dar. Men sååå irriterande molande värk. GAAAH lite till.
Heja!
Det finns. Många bra övningar att göra för att förstärka upp muskler och annat mellan du springer.

Du kan söka på postural träning för lite inspiration.

Var i liknande status för 1,5 år sedan. I augusti sprang jag ett halvt maraton.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Heja!
Det finns. Många bra övningar att göra för att förstärka upp muskler och annat mellan du springer.

Du kan söka på postural träning för lite inspiration.

Var i liknande status för 1,5 år sedan. I augusti sprang jag ett halvt maraton.
Jag gick på gym nästan varje vecka under vintern för att träna upp muskler enligt instruktioner från sjukgymnast, men sen blev det lite paus av diverse anledningar 😕 Nu ska jag nog ta ett ”utegym”-pass istället för intervalljogging på måndag eller tisdag. Vi har inget riktigt utegym i närheten, men jag kommer långt på kroppsviktsövningar mot diverse stenar, träd och sandlådekanter 🙂

Bra jobbat med halvmaran!
 
  • Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
hsd
Om möjligt spring på mjukt underlag, ut i skogen exempelvis
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Det är det vanliga problemet, går mycket snabbare att bygga kondition än att bygga muskler och sedan springer man för långt och fort. Fråga inte hur jag vet det.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Om möjligt spring på mjukt underlag, ut i skogen exempelvis
Ingen löpvänlig skog i närheten, och jag vill inte ta bilen för att träna 😕 Jag ser åtminstone till att ha ”studsiga” skor och byta ut dem när de tappar stunsen 🙂
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det är det vanliga problemet, går mycket snabbare att bygga kondition än att bygga muskler och sedan springer man för långt och fort. Fråga inte hur jag vet det.
Jag har kämpat med det många gånger. Förr fick jag ofta ont i sidan av knäet (löparknä?) så fort jag började försöka springa, sen hade jag ont i 2-3 månader 🙄 Sjukgymnastens övningar verkar åtminstone ha hjälpt mot det 🙂
 
AXS
Låter som du har bra koll, kämpa på och låt det ta tid.

Var ute lite längre väldigt långsamma pass, det tyckte jag hjälpte mot ont i kroppen.

PS, drog av en höftböjare efter 6km, de resterande 15 var på mycket vilja dumt nog. Kan nästan springa igen nu...
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.