1 658 769 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja detta får man nog tänka på mer , kände mej lite mer kaxig under helgen ochN Niq skrev:Du är ju ganska aktiv. Men om jag lite fördomsfullt gissar så tror jag att du går ut och börjar jobba nästan fullt direkt. Gör lite lätt uppvärmning sträcka dig lite åt olika håll. Det gör redan stor skillnad för musklerna. Ta pauser och sträck på dig och rör lite på dig under arbetspassen.
Sådana här saker är oftast ett symptom på något. Något som kroppen protester mot. Vad det är kan vara väldigt svårt att hitta. Men läkare försöker oftast bara fixa symptomen utan att se helheten.
började flytta traktorkärror och flytta lite ved här och det fick jag f&n för sen men
det känns bättre nu 😎
De var inte så imponerade av stretching på vårdcentralen heller när jag pratade medmrsnhp skrev:
”Min” sjukgymnast sa att stela muskler helt enkelt vill bli använda mer. Stretching verkar dom inte betrakta som särskilt användbart alls för rehab. Vid tex träningsvärk kan stretching kännas skönt och mjuka upp lite för stunden, men regelbunden stretching som jag hade försökt med hade ingen långsiktig effekt alls för mig. Jag slutade stretcha och började gå på gym istället. Det hjälpte 🙂 Jag hade problem med höft-lår-knä.
dom i morse , fick en tid hos sjukgymnast om ett par veckor. Har varit hos sjukgymnast
tidigare och även röntgen som visar förslitning i ena knäet men tycker det "glappar" i båda
när man går 🤔
Har också haft kryckor ibland , vattengympa låter helt underbart . Sen har de kanske nånIsakare skrev:
Jag hade så ont i benen i höstas att jag fick kvittera ut ett par kryckor. Blev skickad till ortopeden och på röntgen, de trodde höftlederna var slut.
Men de var i "nyskick" som ortopeden sa.
På eget bevåg, då jag inte fick nån mer hjälp av sjukvården, började jag på vattengympa.
Helt underbart och mycket roligare/skönare än att träna i luften.
Har man tur kan man få det utskrivet på recept, men jag får betala 1.400:- per 10 gånger.
Men det är helt klart värt pengarna.
pensionärsgrupp på närmaste simhall där man platsar 😛😉 Massage kostar ju 700kr/tim
så det är inte gratis heller.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg
Det knepiga är att det måste vara lika för alla. Man kan alltså inte individuellt förhandla till sig ett högre bidrag, utan då ska det gälla alla på företaget.H hapazard skrev:
Själv har jag ett träningskort i mint condition uttaget i januari. Gaaahhh! Dags att komma igång före semestern?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg
Var det en kommentar riktad till mig? Jag har nämligen både enskild firma och får friskvårdsbidrag. Dock hör de två inte ihop; friskvårdsbidraget jag får är från ett AB jag är anställd i, inte från min egen låda. För det är riktigt att man inte kan ge sig själv friskvårdsbidrag som enskild näringsidkare.
Nä komentaren va inte riktad till dej.Nötegårdsgubben skrev:
Var det en kommentar riktad till mig? Jag har nämligen både enskild firma och får friskvårdsbidrag. Dock hör de två inte ihop; friskvårdsbidraget jag får är från ett AB jag är anställd i, inte från min egen låda. För det är riktigt att man inte kan ge sig själv friskvårdsbidrag som enskild näringsidkare.
Get va mer ett GAAAAAHHH!!! i det här jämställda landet.
Egenföretagare behöver tydligen inte friskvård.
GAAAAAAAAHHHHHHH!!!! Kattäventyret fortsätter!
Nyss släppte hankatten en mask på min underarm. Inte en sån där man metar med tyvärr.
Jag kallar den för röv-pelle.
Tyvärr kommer röv-pelles kompisar att få fortsätta husera i kattskrällets ändtarm ett tag framöver. Han får nämligen inte avmaskas just nu eftersom han går på antibiotika. Han har nämligen opererats i fredags eftersom en kloskada blev infekterad.
Det går bra nu.
Nyss släppte hankatten en mask på min underarm. Inte en sån där man metar med tyvärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kallar den för röv-pelle.
Tyvärr kommer röv-pelles kompisar att få fortsätta husera i kattskrällets ändtarm ett tag framöver. Han får nämligen inte avmaskas just nu eftersom han går på antibiotika. Han har nämligen opererats i fredags eftersom en kloskada blev infekterad.
Det går bra nu.
Jag sänkte nog snittåldern i poolen med 10 år när jag kom in i gruppen, övriga är damer mellan 80 och döden.galento skrev:
Ja detta får man nog tänka på mer , kände mej lite mer kaxig under helgen och
började flytta traktorkärror och flytta lite ved här och det fick jag f&n för sen men
det känns bättre nu 😎
De var inte så imponerade av stretching på vårdcentralen heller när jag pratade med
dom i morse , fick en tid hos sjukgymnast om ett par veckor. Har varit hos sjukgymnast
tidigare och även röntgen som visar förslitning i ena knäet men tycker det "glappar" i båda
när man går 🤔
Har också haft kryckor ibland , vattengympa låter helt underbart . Sen har de kanske nån
pensionärsgrupp på närmaste simhall där man platsar 😛😉 Massage kostar ju 700kr/tim
så det är inte gratis heller.
Passet är 45 minuter med en instruktör. En jag pratade med hade vattengympat i 20 år efter en knäckt rygg, hon sa "tänk dig det här passet på land, man skulle svettas som en gris"
Vattnet, 28 grader, både värmer och kyler av.
Jo, jag funderade lite på det, 2000:- är väl siffran man hört sen det kom.yonna skrev:
Aldrig använt det tidigare, jobbar så mycket att jag inte har tid för friskvård.
Men jag har nött av lite på all komptid och ATF jag har innestående och haft gympan på arbetstid.
Många arbetsgivare har kanske fastnat i SKV:s urgamla gräns på 2000 kr. För den summan får man väl inga årskort någonstans längre. Det billigaste jag känner till här i trakterna är simhallen, och där kostar årskort nu 2050 kr. Vill man gå på vattengympa kostar det extra.yonna skrev:
Fördelen med att driva eget AB 😎 Man får tom gå över gränsen på 5000 kr om det faktureras direkt på företaget.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Jag som tränar på egen hand har inget alls att hämta av friskvårdsbidraget 🙁
Jag som tränar på egen hand har inget alls att hämta av friskvårdsbidraget 🙁
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Det är precis vad jag har mitt friskvårdsbidrag till. Tar med sonen till badhuset då och då när det passar. Måste förvisso betala hans inträde, men ändå. Spelar mindre roll om det blir en timme eller fyra.Unikt namn skrev:
Stor bonus att vi får något att göra, som är vår grej.
Extra härligt nu när det faktiskt gäller utomhusdelen av badet också...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
