GAAAAAHH.
Nu fungerar Facebook igen.
Det var så lugnt och skönt igår.
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAH
Igår Facebook, imorse underhållssystemet på jobbet..
Vad kommer härnäst, Systembolagets sida nere...?:thinking::crysmile:
 
  • Wow
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
GAAAAAAH
Igår Facebook, imorse underhållssystemet på jobbet..
Vad kommer härnäst, Systembolagets sida nere...?:thinking::crysmile:
Mardrömmen! Gaaaah!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Systembolaget är väl som bäst uppe 10 timmar per dygn, 5,5 dagar i veckan. :thinking:
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Systembolaget är väl som bäst uppe 10 timmar per dygn, 5,5 dagar i veckan. :thinking:
Beställningssidan. 24/7 ;)(y)
 
När man köper en ny matta som man måste reklamera samma dag, då den jäkeln inte vill sluta ludda. Gaaah!

Robotdammsugaren överfylldes efter halva mattan och överhettades och måste också fixas till. GAAAAAAH!

En hög med ludd från en ny matta samlad på ett papper på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Ledsen
fremax och 2 till
  • Laddar…
När man har varit hemma med snorig 2-åring i 9 dagar och lämnar på förskolan, bara för att bli ditringd en halvtimme senare för att de tycker att ungen fortfarande är för snorig. GAAAAAH!!! :mad:
 
  • Ledsen
  • Arg
fremax och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
När man har varit hemma med snorig 2-åring i 9 dagar och lämnar på förskolan, bara för att bli ditringd en halvtimme senare för att de tycker att ungen fortfarande är för snorig. GAAAAAH!!! :mad:
Liknande här!
Sen blev jag förkyld. Gaaaaah. Tar extra hårt på män.
 
H Hammarfall skrev:
Liknande här!
Sen blev jag förkyld. Gaaaaah. Tar extra hårt på män.
Här har det varit tvärtom, jag och alla 3 döttrar varit förkylda, men maken har stått pall. :strong::crysmile:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
När man har varit hemma med snorig 2-åring i 9 dagar och lämnar på förskolan, bara för att bli ditringd en halvtimme senare för att de tycker att ungen fortfarande är för snorig. GAAAAAH!!! :mad:
Kanske läge att kontakta förskolechefen och be om ett klargörande hur de förhåller sig till folkhälsomyndighetens riktlinjer:

https://www.folkhalsomyndigheten.se...dig-och-andra/hur-lange-bor-jag-stanna-hemma/
Så länge bör förskolebarn stanna hemma

Vid symtom behöver barnet stanna hemma så länge det har symtom samt ytterligare två dygn som ska vara helt utan symtom.

Efter sju dygn kan barnet gå tillbaka till förskolan och annan verksamhet även om det har kvar lätta symtom som till exempel lätt hosta eller lätt snuva. De två sista dygnen ska barnet varit utan feber och i övrigt varit friskt. Detta baseras på bedömningen att man vid ett normalt tillfrisknande inte smittar andra med covid-19 efter sju dygn.

Ovanstående upprepas varje gång symtom uppstår på nytt.

Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte att barn i förskoleålder testas vid symtom på covid-19
 
Som småbarnsförälder har jag STENKOLL på detta, och upplyste personalen smått syrligt att efter 7 dagar får barnen komma tillbaka om de bara är lite snoriga. Fick till svar "Jaha, det är så alltså?" Alla har uppenbarligen inte samma stenkoll alltså. Å andra sidan var de också noga med att poängtera att snoret är GULT, varpå jag bittert svarade att det är gult för att förkylningen pågått länge... :sweat:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Som småbarnsförälder har jag STENKOLL på detta, och upplyste personalen smått syrligt att efter 7 dagar får barnen komma tillbaka om de bara är lite snoriga. Fick till svar "Jaha, det är så alltså?" Alla har uppenbarligen inte samma stenkoll alltså. Å andra sidan var de också noga med att poängtera att snoret är GULT, varpå jag bittert svarade att det är gult för att förkylningen pågått länge... :sweat:
Som sag, du måste ta det uppåt i organisationen. Börja med att ringa rektorn, om inte det funkar är det påstötning mot förskolechefen som gäller.

Ni har rätt till förskola, det är inget som enskild personal godtyckligt kan neka er.

Och ja, snoret är genomskinligt i början av infektionen, när man faktiskt ä smittsam, och byter färg till gulgrönt när infektionen läker ut.
 
Det knepiga med folkhälsomyndighetens riktlinjer för förskolebarn är ju just formuleringen "även om det har kvar lätta symtom som till exempel lätt hosta eller lätt snuva".
Vad som är "lätt hosta" eller "lätt snuva" är ju en bedömningssport vilket gör att man kan behöva hålla barnen hemma längre än 7 dagar.

Men jag förstår dig, frustrationen pyser ur öronen när man får hämta sonen med vad man själv bedömer som normal det-är-höst-och-näsan-rinner-ibland-när-man-är-ute-snuva och får vara hemma en vecka på grund av det...
 
  • Ledsen
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Som sag, du måste ta det uppåt i organisationen. Börja med att ringa rektorn, om inte det funkar är det påstötning mot förskolechefen som gäller.

Ni har rätt till förskola, det är inget som enskild personal godtyckligt kan neka er.

Och ja, snoret är genomskinligt i början av infektionen, när man faktiskt ä smittsam, och byter färg till gulgrönt när infektionen läker ut.
Vi är så nöjda i övrigt så vill inte "bråka", därför gjorde jag det enda rätta, dvs knöt handen i fickan och fick ur mig ovan nämnda repliker med en stor skopa passiv aggressivitet. :crysmile:
 
  • Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi är så nöjda i övrigt så vill inte "bråka", därför gjorde jag det enda rätta, dvs knöt handen i fickan och fick ur mig ovan nämnda repliker med en stor skopa passiv aggressivitet. :crysmile:
[
Fast att vara passivt aggressiv mot personalen är just att bråka. Att ta upp en principiell fråga med rektorn och förskolechefen är det inte, det är att hävda sin rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.