MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Du ser en delaminerad stekpanna. Jag ser... två stekpannor! ;)
[media]
Tyvärr funkar den inte på spisen utan sulan...
 
  • Ledsen
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
H hapazard skrev:
GAAAAAAAAH När stekpannan delaminerar med en smäll mitt i matlagningen!
Anders och Petter ville väl skiljas.
 
  • Gilla
  • Haha
beqen och 2 till
  • Laddar…
P
H hapazard skrev:
GAAAAAAAAH När stekpannan delaminerar med en smäll mitt i matlagningen!
fram med gasen och silverlod så är det klart(y)
 
Maskintok skrev:
fram med silvertejp så är det klart(y)
Japp. Verkar stämma. Humoristisk 'Engineering Flowchart' med två valmöjligheter: WD-40 och silvertejp vid 'Does it move?' frågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
fram med gasen och silverlod så är det klart(y)
Funderat på det men tror du jag kan får det att flöda, är 28cm i diameter..
 
P
H hapazard skrev:
Funderat på det men tror du jag kan får det att flöda, är 28cm i diameter..
ta't i omgångar..
Låt det flyta ut, en halva eller tredje del i taget (y)
behövs inte mycket för att fästa;)
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Funderat på det men tror du jag kan får det att flöda, är 28cm i diameter..
Med rätt utrustning borde det inte vara några problem!

En industriell flamkastare med en kraftig låga mot svart bakgrund.
 
useless useless skrev:
Gaaaaaaahhhh Jag måste sluta läsa kvällstidningarna
Kändes det obehagligt bekant?
 
Parkerade en timme i Mall of Scandinavia fick katalysatorn stulen, så nu låter min stackars bil som de där jävlarna som står och revvar upp vid trafikljus. GAAAAAAAAH!
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
H hattkatt skrev:
Parkerade en timme i Mall of Scandinavia fick katalysatorn stulen, så nu låter min stackars bil som de där jävlarna som står och revvar upp vid trafikljus. GAAAAAAAAH!
Vad är det för bil?
Om den behöver lambda både före och i katten... :thinking:
 
Maskintok skrev:
Vad är det för bil?
Om den behöver lambda både före och i katten... :thinking:
Volkswagen Golf med ca 14200 mil på sig. Läser nu att det rekommenderas att den ska bytas ut efter 15000 mil, så skulle det kunna vara den som pajat och att det är något fel i signaleringen mellan hur mycket bränsle som ska skickas in i katten?

Tillfälligheten att det hände just när vi drog till ett köpcenter (rullade fint på vägen dit) och att katalysatorstölder ökat på senare år gör att jag har en väldigt förutfattad mening kring hur det hela gick till. Vore spännande ifall det visar sig att jag har fel här. Ska se om jag får verkstadstid imorgon och se vad som faktiskt är fel, så får återkomma där.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
H hattkatt skrev:
Volkswagen Golf med ca 14200 mil på sig. Läser nu att det rekommenderas att den ska bytas ut efter 15000 mil, så skulle det kunna vara den som pajat och att det är något fel i signaleringen mellan hur mycket bränsle som ska skickas in i katten?

Tillfälligheten att det hände just när vi drog till ett köpcenter (rullade fint på vägen dit) och att katalysatorstölder ökat på senare år gör att jag har en väldigt förutfattad mening kring hur det hela gick till. Vore spännande ifall det visar sig att jag har fel här. Ska se om jag får verkstadstid imorgon och se vad som faktiskt är fel, så får återkomma där.
gör så..
Och om den inte finns längre så finns dessa billiga på biltema..
 
Maskintok skrev:
gör så..
Och om den inte finns längre så finns dessa billiga på biltema..
har man tur klarar man besiktningen utan katalysator också...beställde avgasrör från England till en L200 diesel,den blev utan katalysator
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
har man tur klarar man besiktningen utan katalysator också...beställde avgasrör från England till en L200 diesel,den blev utan katalysator
Jo då det sker och händer..
problemet blir oftast när det är 2 lambdasonder... De ska ge datorn rätt information för insprutningen...
Så det kan bli för fet blandning.. Vilket ger höga avgasvärden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.