1 662 374 läst ·
17 812 svar
1662k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
GAAAHHHHHHHHH för SLs jävla skitsystem.
Skolungdomar som vill åka både dagtid och kväll/helg behöver två biljetter, en skolbiljett och en fritidsbiljett. På kortet får det plats två biljetter.
Dotter ringde och sa att hennes skolbiljett var slut och att det var 14 dagar kvar på fritidsbljetten. Jag går in på nätet och köper skolbiljett (120 dagar) och fritidsbiljett (120 dagar) till hennes kort. Dagen efter går hon till en automat för att ladda på biljetterna på kortet (det går inte tidigare) och självklart så laddas fritidsbiljetten på först och sen är det fullt. Så hon har en fritidsbiljett med 13 dagar kvar och en vilande fritidsbiljett, och skolbiljetten går inte att få på. Hon fick självklart inte välja. SL sa att det berodde på att jag köpt fritidsbiljetten först. Idiotsystem isåfall, jag stoppade båda i varukorgen och betalade. Ingen varning såklart.
Nästa besked från SL var att jag var tvungen att åka i med kortet till SL-center vid centralen för att de skulle köpa tillbaks fritidsbiljetten. Som tur var kunde man lösa det i spärren på en pendeltågsstation, men det sa inte SL.
Sista dagen för fritidsbiljetten försökte vi köpa en ny så hon skulle kunna åka kvällen efter, men det gick ju inte för det fanns redan två biljetter på kortet, alltså fullt.
Så sjukt dåligt system och dessutom kan man tydligen inte slänga ur sig en varning på webbsidan när man ska köpa en ny. Det var väl för krångligt att upptäcka att jag hade två biljetter i varukorgen (att det redan fanns en på kortet visste de). GAAAAHHHHH
Skolungdomar som vill åka både dagtid och kväll/helg behöver två biljetter, en skolbiljett och en fritidsbiljett. På kortet får det plats två biljetter.
Dotter ringde och sa att hennes skolbiljett var slut och att det var 14 dagar kvar på fritidsbljetten. Jag går in på nätet och köper skolbiljett (120 dagar) och fritidsbiljett (120 dagar) till hennes kort. Dagen efter går hon till en automat för att ladda på biljetterna på kortet (det går inte tidigare) och självklart så laddas fritidsbiljetten på först och sen är det fullt. Så hon har en fritidsbiljett med 13 dagar kvar och en vilande fritidsbiljett, och skolbiljetten går inte att få på. Hon fick självklart inte välja. SL sa att det berodde på att jag köpt fritidsbiljetten först. Idiotsystem isåfall, jag stoppade båda i varukorgen och betalade. Ingen varning såklart.
Nästa besked från SL var att jag var tvungen att åka i med kortet till SL-center vid centralen för att de skulle köpa tillbaks fritidsbiljetten. Som tur var kunde man lösa det i spärren på en pendeltågsstation, men det sa inte SL.
Sista dagen för fritidsbiljetten försökte vi köpa en ny så hon skulle kunna åka kvällen efter, men det gick ju inte för det fanns redan två biljetter på kortet, alltså fullt.
Så sjukt dåligt system och dessutom kan man tydligen inte slänga ur sig en varning på webbsidan när man ska köpa en ny. Det var väl för krångligt att upptäcka att jag hade två biljetter i varukorgen (att det redan fanns en på kortet visste de). GAAAAHHHHH
Och jag trodde Västtrafik var ett lågvattenmärke i svensk kollektivtrafik. Tack gode gud att jag flyttat därifrån, Östgötatrafiken fungerar mycket smidigare!Fairlane skrev:
GAAAHHHHHHHHH för SLs jävla skitsystem.
Skolungdomar som vill åka både dagtid och kväll/helg behöver två biljetter, en skolbiljett och en fritidsbiljett. På kortet får det plats två biljetter.
Dotter ringde och sa att hennes skolbiljett var slut och att det var 14 dagar kvar på fritidsbljetten. Jag går in på nätet och köper skolbiljett (120 dagar) och fritidsbiljett (120 dagar) till hennes kort. Dagen efter går hon till en automat för att ladda på biljetterna på kortet (det går inte tidigare) och självklart så laddas fritidsbiljetten på först och sen är det fullt. Så hon har en fritidsbiljett med 13 dagar kvar och en vilande fritidsbiljett, och skolbiljetten går inte att få på. Hon fick självklart inte välja. SL sa att det berodde på att jag köpt fritidsbiljetten först. Idiotsystem isåfall, jag stoppade båda i varukorgen och betalade. Ingen varning såklart.
Nästa besked från SL var att jag var tvungen att åka i med kortet till SL-center vid centralen för att de skulle köpa tillbaks fritidsbiljetten. Som tur var kunde man lösa det i spärren på en pendeltågsstation, men det sa inte SL.
Sista dagen för fritidsbiljetten försökte vi köpa en ny så hon skulle kunna åka kvällen efter, men det gick ju inte för det fanns redan två biljetter på kortet, alltså fullt.
Så sjukt dåligt system och dessutom kan man tydligen inte slänga ur sig en varning på webbsidan när man ska köpa en ny. Det var väl för krångligt att upptäcka att jag hade två biljetter i varukorgen (att det redan fanns en på kortet visste de). GAAAAHHHHH
Nu får jag pudla här och be om ursäkt till Mall of Scandinavia. Ingenting är stulet, men en del av rörfästet från underredet till avgassystemet har lossnat, vilket gör att avgaserna inte tar vägen via katalysatorn utan bara släpps ut direkt. Verkstadsgubben skulle svetsa ihop det under dagen, så förhoppningsvis får jag tillbaks den lite senare idag.Maskintok skrev:
Oddsen på att det här händer när man för första gången på länge ställer sig i en storparkering dock..
Ett bra tips är att inte köra över de låga stålbågarna som används för att dirigera trafiken rätt. Så fastnar inte avgasröret och går sönder....H hattkatt skrev:Nu får jag pudla här och be om ursäkt till Mall of Scandinavia. Ingenting är stulet, men en del av rörfästet från underredet till avgassystemet har lossnat, vilket gör att avgaserna inte tar vägen via katalysatorn utan bara släpps ut direkt. Verkstadsgubben skulle svetsa ihop det under dagen, så förhoppningsvis får jag tillbaks den lite senare idag.
Oddsen på att det här händer när man för första gången på länge ställer sig i en storparkering dock..![]()
Percy Barnevik ska ha bytt OH-bilder så snabbt på styrelsemötena att det blev nära på animerad film, enligt legenden.B b8q skrev:Hur många milliBrzeski höll du?
(För den oinvigde: Jan Brzeski var föreläsare på KTH och höll ett sånt enormt tempo på sina slides (på den tiden var det iofs OH), att studenterna myntade en ny enhet för OH/minut; Brzeski.
Och föreläsare rekommenderades dessutom att inte hålla ett högre tempo än 15 milliBrzeski - då förstår man hur snabb Jan Brzeski var!)![]()
