Maskintok skrev:
Jo då det sker och händer..
problemet blir oftast när det är 2 lambdasonder... De ska ge datorn rätt information för insprutningen...
Så det kan bli för fet blandning.. Vilket ger höga avgasvärden...
jo,det blev ett gammalt lastbilstrick...en del bensin i dieslet inför besiktning
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
jo,det blev ett gammalt lastbilstrick...en del bensin i dieslet inför besiktning
Jajemän det ger besiktningsmännen..
GAAAAAAAAH :crysmile:
 
Fairlane
GAAAHHHHHHHHH för SLs jävla skitsystem.

Skolungdomar som vill åka både dagtid och kväll/helg behöver två biljetter, en skolbiljett och en fritidsbiljett. På kortet får det plats två biljetter.
Dotter ringde och sa att hennes skolbiljett var slut och att det var 14 dagar kvar på fritidsbljetten. Jag går in på nätet och köper skolbiljett (120 dagar) och fritidsbiljett (120 dagar) till hennes kort. Dagen efter går hon till en automat för att ladda på biljetterna på kortet (det går inte tidigare) och självklart så laddas fritidsbiljetten på först och sen är det fullt. Så hon har en fritidsbiljett med 13 dagar kvar och en vilande fritidsbiljett, och skolbiljetten går inte att få på. Hon fick självklart inte välja. SL sa att det berodde på att jag köpt fritidsbiljetten först. Idiotsystem isåfall, jag stoppade båda i varukorgen och betalade. Ingen varning såklart.
Nästa besked från SL var att jag var tvungen att åka i med kortet till SL-center vid centralen för att de skulle köpa tillbaks fritidsbiljetten. Som tur var kunde man lösa det i spärren på en pendeltågsstation, men det sa inte SL.

Sista dagen för fritidsbiljetten försökte vi köpa en ny så hon skulle kunna åka kvällen efter, men det gick ju inte för det fanns redan två biljetter på kortet, alltså fullt.

Så sjukt dåligt system och dessutom kan man tydligen inte slänga ur sig en varning på webbsidan när man ska köpa en ny. Det var väl för krångligt att upptäcka att jag hade två biljetter i varukorgen (att det redan fanns en på kortet visste de). GAAAAHHHHH
 
  • Gilla
  • Ledsen
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
GAAAHHHHHHHHH för SLs jävla skitsystem.

Skolungdomar som vill åka både dagtid och kväll/helg behöver två biljetter, en skolbiljett och en fritidsbiljett. På kortet får det plats två biljetter.
Dotter ringde och sa att hennes skolbiljett var slut och att det var 14 dagar kvar på fritidsbljetten. Jag går in på nätet och köper skolbiljett (120 dagar) och fritidsbiljett (120 dagar) till hennes kort. Dagen efter går hon till en automat för att ladda på biljetterna på kortet (det går inte tidigare) och självklart så laddas fritidsbiljetten på först och sen är det fullt. Så hon har en fritidsbiljett med 13 dagar kvar och en vilande fritidsbiljett, och skolbiljetten går inte att få på. Hon fick självklart inte välja. SL sa att det berodde på att jag köpt fritidsbiljetten först. Idiotsystem isåfall, jag stoppade båda i varukorgen och betalade. Ingen varning såklart.
Nästa besked från SL var att jag var tvungen att åka i med kortet till SL-center vid centralen för att de skulle köpa tillbaks fritidsbiljetten. Som tur var kunde man lösa det i spärren på en pendeltågsstation, men det sa inte SL.

Sista dagen för fritidsbiljetten försökte vi köpa en ny så hon skulle kunna åka kvällen efter, men det gick ju inte för det fanns redan två biljetter på kortet, alltså fullt.

Så sjukt dåligt system och dessutom kan man tydligen inte slänga ur sig en varning på webbsidan när man ska köpa en ny. Det var väl för krångligt att upptäcka att jag hade två biljetter i varukorgen (att det redan fanns en på kortet visste de). GAAAAHHHHH
Och jag trodde Västtrafik var ett lågvattenmärke i svensk kollektivtrafik. Tack gode gud att jag flyttat därifrån, Östgötatrafiken fungerar mycket smidigare!
 
Maskintok skrev:
gör så..
Och om den inte finns längre så finns dessa billiga på biltema..
Nu får jag pudla här och be om ursäkt till Mall of Scandinavia. Ingenting är stulet, men en del av rörfästet från underredet till avgassystemet har lossnat, vilket gör att avgaserna inte tar vägen via katalysatorn utan bara släpps ut direkt. Verkstadsgubben skulle svetsa ihop det under dagen, så förhoppningsvis får jag tillbaks den lite senare idag.

Oddsen på att det här händer när man för första gången på länge ställer sig i en storparkering dock..:oops:
 
  • Haha
  • Gilla
MasMats och 9 till
  • Laddar…
H hattkatt skrev:
Nu får jag pudla här och be om ursäkt till Mall of Scandinavia. Ingenting är stulet, men en del av rörfästet från underredet till avgassystemet har lossnat, vilket gör att avgaserna inte tar vägen via katalysatorn utan bara släpps ut direkt. Verkstadsgubben skulle svetsa ihop det under dagen, så förhoppningsvis får jag tillbaks den lite senare idag.

Oddsen på att det här händer när man för första gången på länge ställer sig i en storparkering dock..:oops:
Ett bra tips är att inte köra över de låga stålbågarna som används för att dirigera trafiken rätt. Så fastnar inte avgasröret och går sönder....:)
 
  • Gilla
Bassrunner och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
MathiasS MathiasS skrev:
Ett bra tips är att inte köra över de låga stålbågarna som används för att dirigera trafiken rätt. Så fastnar inte avgasröret och går sönder....:)
Det är skämskudde på den fiffiga lösningen på MOS...:mad: Klarade mig första och enda gången jag var där, men förstår att det kan gå illa.
 
engs
B b8q skrev:
Hur många milliBrzeski höll du?
(För den oinvigde: Jan Brzeski var föreläsare på KTH och höll ett sånt enormt tempo på sina slides (på den tiden var det iofs OH), att studenterna myntade en ny enhet för OH/minut; Brzeski.
Och föreläsare rekommenderades dessutom att inte hålla ett högre tempo än 15 milliBrzeski - då förstår man hur snabb Jan Brzeski var!) :rofl:
Percy Barnevik ska ha bytt OH-bilder så snabbt på styrelsemötena att det blev nära på animerad film, enligt legenden.
 
richardtenggren
Gaaaaahhh reklamklippen!
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det är skämskudde på den fiffiga lösningen på MOS...:mad: Klarade mig första och enda gången jag var där, men förstår att det kan gå illa.
skulle tro att det skrapas ett par fälgar om dagen där….
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ett bra tips är att inte köra över de låga stålbågarna som används för att dirigera trafiken rätt. Så fastnar inte avgasröret och går sönder....:)
Det är lugnt, jag tänker aldrig åka in dit igen :rofl: Bra att veta att de där är livsfarliga däremot
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
När man anlitar en bra elektriker och en duktig rörmokare, men inser att de inte klarar av att kommunicera med varandra.
Termostat ovanför en elkontakt och rörarbeten som korsar varandra på ett oorganiserat sätt vid ett element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Hammarfall och 8 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
När man anlitar en bra elektriker och en duktig rörmokare, men inser att de inte klarar av att kommunicera med varandra.
[bild]
Röris verkar ha försökt att flytta raddisen så långt åt höger som det gick iaf. (y)
 
GAAAAAAHHHHHHH!

FACEBOOK LIGGER NERE. SKRIVER JU MED KURSKAMRATER DÄR. Så, tack för mig.
 
Düsseldorff
fgo fgo skrev:
Röris verkar ha försökt att flytta raddisen så långt åt höger som det gick iaf. (y)
Men elis har ju satt brytaren märkligt långt från karm.
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.