1 658 854 läst ·
17 776 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Kontrar med fotgängare på landsbygden med "mördarLED" till pannlampa och dom måste ju så klart titta på det mötande fordonet vilket gör att man blir sinnes bländad...M Myckling skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Alltså jag har också LED-extraljus på en av bilarna men så länge det finns gatubelysning ser jag ingen anledning att ha de påslagna. I alla fall där jag bor räcker gatubelysningen för att se vad som finns på och vid sidan av vägen.Workingclasshero skrev:
Inte alla som har sådant privilegium som gatubelysning...M Myckling skrev:
Den dagen jag tryggt vet att alla gående, cyklande, rådjur, älgar, barn, hundar, katter, vildsvin, harar, fyllon och allt annat som riskerar att finnas på vägbanan medvetet eller omedvetet har ordentliga reflexer kommer jag sluta använda helljus.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 140 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 140 inlägg
För att sänka farten är ju helt otänkbart..?mexitegel skrev:
På vår 70-väg här kör folk ibland under 90. Det är när det är blankis, mörker och dimma samtidigt...
Vad har det ena med det andra att göra? Jag vill se så bra som möjligt även om jag kör väldigt sakta. Även i mycket låga hastigheter kan en kollision med något hastigt uppdykande som ett barn eller ett djur få synnerligen allvarliga konsekvenser. Kan jag minska den risken gör jag det.kashieda skrev:
Väldigt många verkar ställa dessa mot varandra. Det var tydligen en 48+-timmars skitstorm i någon lokal FB-grupp för att en av medlemmarna antytt att även motorfordonsförare ska anpassa sig.Alfredo skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Det här gäller även vår lilla grusväg där jag kör max 15-20km/h. Du ser inte mörkklädda individer i höstrusk med halvljus, hundägare är sämst av alla att bära reflex. I bästa fall är det en liten reflex på hundhalsbandet.kashieda skrev:
Jag bländar hellre en gång för mycket än att råka köra på någon.