1 658 854 läst ·
17 776 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
En del hundägare undrar man hur de är funtade. Kom cyklandes (med andra ord djävulen själv) nedför en lite brantare/längre backe en gång och möter en man ute på promenad. Han håller sig föredömligt på sin sida och jag håller ut lite extra i mörkret.mexitegel skrev:
Något förvånad när jag är millimetrar från att köra över hans hund som han har gåendes på andra sidan vägen, med ett sådant där utrullningsbart koppel spänt tvärs över vägen.
Jag höll alltså på att köra på hunden eftersom han i sista stund verkar inse att det finns andra personer i världen och drar åt sig hunden med hjälp av kopplet och alltså sliter ut hunden från buskarna på andra sidan vägen, upp på körbanan och mitt framför mig.
Hur hunden mådde efter ett sådant ryck runt halsen vill jag helst inte tänka på, men jag är tacksam över att jag inte körde in i vare sig kopplet eller hunden.
Jag och två kompisar har kört över och trasslat in oss i ett sånt hundkoppel just när vovve och ägare gick på varsin sida av vägen. Inga reflexer på varesig hund eller ägare.
Ägaren skällde, hunden ylade men mest av allt skällde vi på ägaren.
Ägaren skällde, hunden ylade men mest av allt skällde vi på ägaren.
Det är bara att beställa på nätet, www.newbody.se.ricebridge skrev:
Å ena sidan behöver jag fler strumpor men åas har jag slängt många Newbody-strumpor det senaste halvåret. Dessutom är Topeco-strumpor billigare än Newbody om man köper dem på Gekås...
Då är vi två. Jag tror jag har lika många kvar av de jag köpte för 7-8 år sedan som de jag köpte för 1,5 år sedan. Just den modellen jag köpte då, comfort sock, har dock utgått så kanske de insåg att de var värdelösa.Alfredo skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Folk med rullkoppel låter ju ofta sina hundar springa som de vill, gärna fram till andra hundar och barn…mexitegel skrev:
Ett otyg! Bannlyst av mej som hundägare. Framför allt används dessa på småhundar som redan är vimsiga. Jag cyklar dagligen på stora vägen in till staden och inte på gång/cykelbanan längs sjön - just pga dessa långkopplade jyckar.richardtenggren skrev: