1 658 076 läst ·
17 766 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Utifrån hur andra vuxna beter sig i trafiken ser jag hellre att mina barn är ivägen i en EPA än blir prejade på moppe
Jo. Skulle kanske beskriva den som mer förebyggande. Men det var över 20 år sedan jag hade med svensk vård att göra så mina jämförelser är ganska inaktuella. Finsk vård är normalt sett inte så förebyggande men just när det gäller skador så är dom ganska ivriga på att förebygga infektioner.Alfredo skrev:
Jag har dessutom skurit och stuckit mig lite djupare några gånger dom två första gångerna lät jag det vara och båda dom gångerna blev jag att kontakta läkare pga att det blev inflammerat så nu kontaktar jag dom direkt istället. Dock så var det inte en någorlunda ren spik som jag skadade mig på
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
N Niq skrev:
Förmodligen ändrar man åsikt något när det är dags för ens egna barn. Hade gärna sett lite mer kontroll och krav kring det hela... Finns hur många som helst här och de kör trafikfarligt trots sin låga hastighet; kör rakt ut i korsningar utan att titta, följer blint efter kompisarna, begriper inte det där med blinkers, och kan inte grundläggande trafikregler som tex högerregeln, stoppskyltar, osv. Så mitt GAAAHHHH kanske mer har att göra med hur oregulerat det hela är 🙃13th Marine skrev:
Det krävs väl traktorkort❓ Iofs är inte kraven så höga för det men föräldrarna har ju ett stort ansvar att lära sina barn trafikvett så det är väl där det gått fel.boschkenta skrev:
Förmodligen ändrar man åsikt något när det är dags för ens egna barn. Hade gärna sett lite mer kontroll och krav kring det hela... Finns hur många som helst här och de kör trafikfarligt trots sin låga hastighet; kör rakt ut i korsningar utan att titta, följer blint efter kompisarna, begriper inte det där med blinkers, och kan inte grundläggande trafikregler som tex högerregeln, stoppskyltar, osv. Så mitt GAAAHHHH kanske mer har att göra med hur oregulerat det hela är 🙃
Traktorkort kräver att man är 16 år. De allra flesta som kör epa tar AM-kort när dom är 15. Då gör man en kombinerad övnibgskörning och uppkörning på moped ett par timmar med körskolan (plus teoriprov såklart). Sen har man laglig rätt att köra en bil på 1,5 ton.N Niq skrev: