1 657 650 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Drog du ut den själv? Det är en dålig idé man vet aldrig vad den skadat när den gick in som hålls ihop pga den sitter kvar eller blir värre skadat när du drar ut den. Du bör nog kontakta en läkare för att få en antibiotikakur som ser till att du inte får en infektion.Düsseldorff skrev:
Ja, man har sett alldeles för många sjukhusserier på TV för att våga dra ut en spik (armeringsjärn, kniv etc) ur kroppen.N Niq skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 116 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 116 inlägg
Ja, jag drog ut den själv. Det kanske var dumt? Hmm, nu blir jag nervös.N Niq skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 193 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 193 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 116 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 116 inlägg
Precis när jag läser detta säger de på radio att polisen inleder en nationell särskild händelse på grund av alla skjutningar den senaste tiden. Vem hade trott att en byggahusare i Bromma skulle trigga detta. GAAAAHHHH!!! 😮Düsseldorff skrev:
Skämt åsido, hoppas det läker problemfritt!
Om allt fungerar och du inte blödit ihjäl eller har någon stor svullnad så har du troligen klarat dig från allvarliga skador den här gången. Jag skulle vara mer orolig för infektionsrisken om allt annat verkar bra. Men om du gör något liknande igen så skulle jag inte dra ut den själv på nytt.Düsseldorff skrev:
Om här är någon som arbetar inom vården så kan dom säkert ge bättre råd. Men jag skulle kontakta läkare för att få antibiotika mot infektion. Spikar är inte direkt rena
Spikar i spikpistol är nog inte så särskilt smutsiga. Antibakteriell yta (nåja), direkt ur lådan och ingen som håller i dem med en smutsig hand innan de åker in. Det går nog bra.N Niq skrev:Om allt fungerar och du inte blödit ihjäl eller har någon stor svullnad så har du troligen klarat dig från allvarliga skador den här gången. Jag skulle vara mer orolig för infektionsrisken om allt annat verkar bra. Men om du gör något liknande igen så skulle jag inte dra ut den själv på nytt.
Om här är någon som arbetar inom vården så kan dom säkert ge bättre råd. Men jag skulle kontakta läkare för att få antibiotika mot infektion. Spikar är inte direkt rena
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 116 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 116 inlägg
Detta är andra gången jag lyckas skjuta mig själv och jag kan bara anta att upplevelsen är tämligen okänd bland yrkeskriminella. Annars tror jag att tortyr med spikpistol skulle vara en betydligt större grej...Alfredo skrev:
Jag fick ett rejält djupt kattbett en gång. Då jag "hade hört" att just kattbett är rätt infektionsbenägna uppsökte jag en vårdcentral. De tittade på såret och sa att så länge det inte verkar infekterat gör vi inget. Jag fick alltså ingen antibiotika eller annan behandling och såret läkte bra av sig självt.N Niq skrev:
Vad nu detta inspel kan vara värt...
Kom osökt att tänka på Stieg Larssons bok där skurken blev fastskjuten i golvet med spikpickan.Düsseldorff skrev: